تور فرانسه ارزان: بلینکن به قصد کاهش تنش با فرانسه به پاریس سفر می نماید

به گزارش زعفران، وزیر امور خارجه آمریکا میخواهد هفته آینده با سفر به پاریس، با مقامات فرانسه درباره تنش های ایجاد شده میان دو کشور گفت وگو کند.

تور فرانسه ارزان: بلینکن به قصد کاهش تنش با فرانسه به پاریس سفر می نماید

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا هفته آینده به قصد کاهش تنش با دولت فرانسه، به پاریس سفر خواهد نمود.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز آدینه گفت، بلینکن از دوشنبه تا چهارشنبه ضمن حضور در یک نشست مالی، به منظور تقویت روابط حیاتی ایالات متحده-فرانسه با مقامات این کشور ملاقات خواهد نمود.

به گفته پرایس، بلینکن و مقامات فرانسه مسائلی همانند امنیت در حوزه اقیانوس هند-آرام، بحران اقلیمی، احیای شرایط اقتصاد در دوران پساکرونا، روابط دو سوی اقیانوس اطلس و همکاری با شرکا و متحدان در راستای مقابله با چالش ها و فرصت های جهانی را به بحث خواهند گذاشت.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اضافه کرد، بلینکن پس از سفر به فرانسه، راهی مکزیک خواهد شد تا اولین دور از سفرهای خود به کشورهای همسایه را شروع کند.

تنش ها میان فرانسه و آمریکا زمانی شعله ور شد که سران کشورهای آمریکا، انگلیس و استرالیا چندی پیش توافقنامه برای همکاری در حوزه های دیپلماتیک، امنیتی و نظامی در سراسر منطقه هند و اقیانوس آرام را امضا و اظهار داشتند برنامه زیردریایی های اتمی استرالیا اولین پروژه بزرگ این توافق خواهد بود، کانبرا اظهار داشت که توافق 90 میلیارد دلاری زیردریایی با پاریس را فسخ خواهد نمود.

این اقدام از آن روز باعث تنش در روابط فرانسه با این کشورها به خصوص استرالیا و آمریکا شده و پاریس آن را خنجر از پشت توصیف نموده است. در ادامه این تنش ها، نشست وزیران دفاع انگلیس و فرانسه لغو شد.

علاوه بر این، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه گفته اروپا بایستی ساده لوحی را کنار گذاشته و ظرفیت های نظامی خودش را برای دفاع از این قاره ایجاد کند.

طبق گزارش رویترز، ماکرون این اظهارات را روز سه شنبه بعد از توافق یونان برای خریداری جنگنده های فرانسوی به ارزش 3 میلیارد یورو مطرح نموده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 16 مهر 1400 بروزرسانی: 16 مهر 1400 گردآورنده: gsaffron.ir شناسه مطلب: 247

به "تور فرانسه ارزان: بلینکن به قصد کاهش تنش با فرانسه به پاریس سفر می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور فرانسه ارزان: بلینکن به قصد کاهش تنش با فرانسه به پاریس سفر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید