ناامیدی اتریشی ها از طرح واکسیناسیون به عنوان عاملی برای شکست کرونا

به گزارش زعفران، نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می دهد که بیشتر شهروندان اتریشی امیدی به بازگشت قریب الوقوع به زندگی عادی با واکسیناسیون نداشته و بر این عقیده اند که همچنان باید با این ویروس زندگی کنند.

ناامیدی اتریشی ها از طرح واکسیناسیون به عنوان عاملی برای شکست کرونا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه اتریشی کوریر، نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می دهد که تنها 8 درصد شهروندان اتریشی اعتقاد دارند که ویروس کرونا و این پاندمی از طریق واکسیناسیون از بین می رود.

این نظرسنجی که از طرف موسسه نظرسنجی یونیک اجرا شده است نشان می دهد که تنها شهروندان اتریشی کمی به بازگشت قریب الوقوع به زندگی عادی سابق اعتقاد دارند.

نتایج این نظرسنجی نشان داد که 71 درصد شهروندان اتریشی بر این عقیده اند که این ویروس باقی خواهد ماند، اما انسان ها از طریق واکسیناسیون و درمان های جدید یاد می گیرند با آن زندگی کنند. 14 درصد شهروندان هم با توجه به جهش های جدید این ویروس قرنطینه مجدد در کشورشان را امکان پذیر می دانند. تنها 8 درصد شهروندان اتریشی اعتقاد داشتند که از طریق واکسیناسیون، این ویروس کم و بیش شکست می خورد.

این نظرسنجی از بین 500 نفر از واجدین شرایط رای دادن در اتریش اجرا شده است.

رسانه های اتریشی همچنین روز شنبه خبر دادند که سباستین کورتس، صدر اعظم اتریش هم اولین دوز از واکسن کرونا را دریافت کرد. وی جمعه شب اولین دوز از واکسن علیه کرونا را با واکسن شرکت آسترازنکا انجام داد.

کورتس روز شنبه در سخنانی تاکید کرد: مانند خیلی های دیگر از این واکسیناسیون خوشحالم، چرا که کلیدی برای بازگشت به زندگی عادی است.

در اتریش تا به حال حدود دو سوم داوطلبان دریافت واکسن واکسینه شده اند و با توجه به اینکه در زمستان واکسیناسیون از افراد پیر و گروه های سنی پرخطر انجام شد، حالا نوبت به جوان ترها رسیده و کورتس هم بر حسب نوبت و با توجه به اینکه 34 سال سن دارد واکسینه شد.

آمار مبتلایان جدید به کرونا در اتریش هم مانند دیگر کشورهای اروپایی کاهش چشمگیری داشته و بر اساس جدیدترین آمارها در 24 ساعت گذشته در این کشور کم جمعیت 271 نفر به کرونا مبتلا شده و 5 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

به این ترتیب از آغاز شیوع کرونا تا به حال 646438 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و 10636 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 تیر 1400 بروزرسانی: 10 تیر 1400 گردآورنده: gsaffron.ir شناسه مطلب: 111

به "ناامیدی اتریشی ها از طرح واکسیناسیون به عنوان عاملی برای شکست کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناامیدی اتریشی ها از طرح واکسیناسیون به عنوان عاملی برای شکست کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید