تالاب میقان استان مرکزی؛ تالابی پر آرامش برای پرندگان مهاجر

به گزارش زعفران، تالاب میقان استان مرکزی یکی از مناطقی بوده که همراه با پرندگانش فوق العاده دیدنی هست. پرنده ها در زمستان به این منطقه می آیند و پرنده دوستان و پرنده نگرها هم در این ایام سال سرو کله شان پیدا می گردد. در زمانهای قدیم، شکارچیان و صدای تفنگ ها و شلیک هایشان در این تالاب حرف اول را می زدند و حالا پرندگان و پرنده نگرها کسانی هستند که خوب می دانند که دیگر از شکار خبری نیست و آنهایند که حرف اول را می زنند. با ما در مقاله معرفی تالاب میقان اراک همراه شوید تا شما را از راستا دسترسی به تالاب میقان آگاه کنیم.

تالاب میقان استان مرکزی؛ تالابی پر آرامش برای پرندگان مهاجر

آشنایی با تالاب

بعد از تبدیل شدن این مکان برای انسانها به مکانی پر از آرامش، گویی مرغابی ها و فلامینگوها هم این آرامش را درک کردند. علاوه بر مرغابی ها و فلامینگوها، درناها هم برای تشکر از انسانیت، حدود 10 هزار تا شدند، به این دشت فرود آمدند و پرنده نگرها هم ساکت نشستند و از چشم انداز ایجاد شده لذت بردند. علاوه بر درناها، حدود سی هزار پرنده در جایی 30 هزار متری که فقط گستره ای از تالاب است، گرد هم می آیند و فضایی رویایی را برای گردشگر های علاقمند شکل می دهند.

تالاب بین المللی کشور

باعث افتخار ماست که تالاب میقان و تالاب گاوخونی مناطقی هستند که به آنها بین المللی می گویند. این بخشها به محل زمستان گذرانی برای پرندگان معروفند و تمام پرندگان مهاجر در مرکز کشور را جذب خود می نمایند. هر تالابی که بیش از هزار پرنده را جذب خود کند، به عنوان برترین تالاب در مختصات بین المللی شناخته خواهد شد. خاک این تالاب از رس و مارن بوده که زمانیکه هوا مرطوب و بارانی می گردد، بصورت نرم در می آید. لازم به ذکر است که هنگامیکه رطوبت هوا کم می گردد، قدرت تبخیر بصورت عکس عمل نموده و بیشتر می گردد. بعد از آن، سطوح و طبقات نمکی دریا بیشتر شده و سطح دریاچه را می پوشانند.

منبع: همگردی
انتشار: 29 بهمن 1400 بروزرسانی: 29 بهمن 1400 گردآورنده: gsaffron.ir شناسه مطلب: 393

به "تالاب میقان استان مرکزی؛ تالابی پر آرامش برای پرندگان مهاجر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تالاب میقان استان مرکزی؛ تالابی پر آرامش برای پرندگان مهاجر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید