فرونشست دشت مشهد کاهش پیدا نموده است

به گزارش زعفران، خبرنگاران/خراسان رضوی معاون زمین شناسی اداره کل زمین شناسی و اکتشافات معدنی منطقه شمال شرق از کاهش فرونشست دشت مشهد در امسال اطلاع داد و گفت: در امسال فرونشست دشت مشهد از 25 سانتی متر به 17 سانتی متر رسیده است.

فرونشست دشت مشهد کاهش پیدا نموده است

هادی شریفی امروز 15 تیرماه در تورخبری که به مناسبت گرامی داشت روز ملی صنعت و معدن در موزه زمین شناسی واقع در اداره کل زمین شناسی و اکتشافات معدنی منطقه شمال شرق برگزار گردید، در مورد فرونشست دشت مشهد اظهار کرد: دشت مشهد بین شهرستان چناران و مشهد واقع شده است. در امسال فرونشست دشت مشهد از 25 سانتی متر به 17 سانتی متر رسیده است. خوشبختانه به علت آبی که به وسیله سد دوستی سرازیر می گردد و بعلاوه کاهش بهره برداری از چاه ها در مشهد، مشکل فرونشست دشت مشهد کاهش پیدا نموده است.

بعلاوه در ادامه این تور خبری فرخ قائمی، مدیرکل زمین شناسی و اکتشافات معدنی منطقه شمال شرق، اظهار کرد: بیش از پنج دهه از فعالیت سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی در سطح کشور می گذرد. این سازمان در هر برهه زمانی دچار تغییرات مختلفی شده تا به شرایط کنونی رسیده است. سازمان زمین شناسی مشهد که نام کامل آن اداره کل زمین شناسی و اکتشافات معدنی منطقه شمال شرق است، هم بیش از سه دهه سابقه فعالیت دارد. شایان ذکر است که بگویم حوزه عملیات سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی منطقه شمال شرق پوشش دهنده سه استان خراسان رضوی، شمالی و جنوبی است.

اطلاعات و داده های علمی مطلوب اداره کل زمین شناسی و اکتشافات معدنی منطقه شمال شرق موجب رونق مالی می گردد

وی اضافه نمود: سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی همانطور که از نامش معین است در دو شاخه زمین شناسی و اکتشافات معدنی فعالیت می نماید. وظیفه اداره کل زمین شناسی و اکتشافات معدنی منطقه شمال شرق، فراوری اطلاعات و داده های علمی در مورد زمین شناسی و معدن برای ارگان های دولتی و بخش خصوصی است. اگر سازمان در این زمینه به خوبی عمل کند و اطلاعات مطلوبی را فراوری و به ارگان های دولتی و خصوصی بدهد، رونق مالی جریان خواهد گرفت و این مسئله در بهبود شرایط مالی موثر است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: gsaffron.ir شناسه مطلب: 189

به "فرونشست دشت مشهد کاهش پیدا نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرونشست دشت مشهد کاهش پیدا نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید