ایرنه پاپاس؛ بازیگر نقش هند جگرخوار در فیلم محمد رسول الله درگذشت (تور دهلی)

به گزارش زعفران، ایرنه پاپاس بازیگر نامدار سینمای یونان که در فیلم محمد رسول الله در نقش هند جگرخوار بازی نموده بود، در سن 96 سالگی درگذشت.

ایرنه پاپاس؛ بازیگر نقش هند جگرخوار در فیلم محمد رسول الله درگذشت (تور دهلی)

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور دهلی ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

به گزارش ایسنا به نقل از لیبراسیون، وزارت فرهنگ یونان از درگذشت ایرنه پاپاس بازیگر افسانه ای سینمای این کشور اطلاع داد که در طول 50 سال فعالیت هنری خود، در بیش از 70 فیلم سینمایی بازی نموده بود.

این بازیگر در ایران بیشتر به سبب بازی در نقش هند جگرخوار همسر ابوسفیان در فیلم سینمایی محمد رسول الله ساخته مصطفی عقاد در سال 1976 شناخته می گردد.

ایرنه پاپاس در فیلم محمد رسول الله

ایرانه پاپاس در سال 1995، جایزه نشان ققنوس را از رئیس جمهور وقت یونان کوستیس استفانوپولوس به پاس یک عمر دستاورد سینمایی دریافت کرد.

ماندولین کاپیتان کارولی، آتیلا، توپ های ناوارون، الکترا، زوربای یونانی، زد، یک هزار روز از آن، محمدرسول الله، مسیح در ابولی توقف کرد، عمر مختار، در دل شب، یک تصویر ناطق و ... از دیگر فیلم های این بازیگر یونانی محسوب می گردد.

پاپاس در سال 1961 برای بازی در فیلم آنتیگونه برترین بازیگر جشنواره فیلم برلین نام گرفت و در سال 1987 نیز ریاست هیات داوران جشنواره ونیز را بر عهده داشت. او بعلاوه جایزه برترین بازیگری جشنواره تسالونیکی و جایزه برترین بازیگر زن از سوی هیات ملی نقد آمریکا را نیز در کارنامه داشت.

منبع: فرارو
انتشار: 25 شهریور 1401 بروزرسانی: 25 شهریور 1401 گردآورنده: gsaffron.ir شناسه مطلب: 569

به "ایرنه پاپاس؛ بازیگر نقش هند جگرخوار در فیلم محمد رسول الله درگذشت (تور دهلی)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایرنه پاپاس؛ بازیگر نقش هند جگرخوار در فیلم محمد رسول الله درگذشت (تور دهلی)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید