جاده خوی ، قطور طی یکسال آینده به بهره برداری کامل می رسد

به گزارش زعفران، خبرنگاران/آذربایجان غربی معاون وزیر و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت : جاده استراتژیک خوی -قطور در مدت یکسال به بهره برداری کامل می رسد.

جاده خوی ، قطور طی یکسال آینده به بهره برداری کامل می رسد

داریوش امانی امروز 8 فروردین طی سفر به خوی در جریان بازدید از جاده استراتژیک خوی - قطور و خاتمهه بزرگ رازی اظهار کرد : با کوشش ها و پیگیری های اجرا شده به وسیله نماینده خوی خاتمهه بزرگ رازی در خاتمه اردبیهشت امسال با حضور وزیر کشور و سایر مسئولین کشوری با اعتبار نزدیک به 300 میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.

امانی اضافه کرد : برودت هوا و بارش ها عامل به تاخیر افتادن زمان افتتاح گمرک رازی شده است .

وی با بیان اینکه جاده قطور با توجه به اینکه 400 کیلومتر نزدیکتر از سایر مسیرهای ایران به ترکیه است مورد توجه و علاقه مسافران و گردشگران خارجی است و لازم است این جاده در اسرع وقت تکمیل و به بهره برداری برسد که در صدد هستیم جاده مهم خوی - قطور را در مدت یکسال به بهره برداری کامل برسانیم.

وی راه اندازی بازارچه های مرزی را برای اشتغال و رونق مالی مرز نشینان را خواهان شد.

عادل نجف زاده، نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس نیز در این بازدید اظهار کرد : جاده - قطور و خاتمهه بزرگ رازی نه تنها برای اقتصاد و تجارت خوی حیاتی است بلکه تکمیل این جاده منجربه افزایش راندمان مالی و تجاری کشور خواهد شد.

وی با بیان اینکه با راه اندازی گمرک بزرگ رازی گام مهم 24 ساعته شدن مرز رازی برداشته می گردد، توضیح داد : برای رسیدن به سقف تجارت 30 میلیارد دلاری مورد توافق دو دولت ایران و ترکیه نیازمند تکمیل جاده خوی - قطور و 24 ساعته شدن مرز رازی هستیم.

به گزارش خبرنگاران، بازدید از مجموعه گمرک رازی و آنالیز نحوه افتتاح این گمرک به وسیله مسئولین کشوری از دیگر بخش های سفر رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به خوی بود که در این سفر بعلاوه مقرر شد جاده خاکی وروستایی گوگرد به طول 5 کیلومتر زیر سازی و آسفالت گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 خرداد 1401 بروزرسانی: 13 خرداد 1401 گردآورنده: gsaffron.ir شناسه مطلب: 485

به "جاده خوی ، قطور طی یکسال آینده به بهره برداری کامل می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاده خوی ، قطور طی یکسال آینده به بهره برداری کامل می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید