خانه هایی با سقفی از چمن های سبز؛ اسکاندیناوی

به گزارش زعفران، یک خانه خیلی معمولی را در نظر بگیرید و آن را در یک جای بسیار آرام و بی سر و صدا با سقف سبز تصور کنید. در این حالت انگار به خانه ای در دل داستان های تخیلی و افسانه ای نگاه می کنید. این خانه های اسکاندیناوی نه تنها به علت داشتن سقف هایی از چمن سبز با محیط سازگار هستند، بلکه واقعا فوق العاده هستند.

خانه هایی با سقفی از چمن های سبز؛ اسکاندیناوی

دهکده ساکسون، ستریمی، جزایر فارو

این خانه بسیار زیبا خارج از شبکه است و طبیعت دورادور آن را فرا گرفته است. سقف سبز آن نمای بیرونی بسیار مجذوب کنندهی ایجاد نموده است، مانند سرپناهی که سال های زیادی از اثرات زیست محیطی در امان بوده باشد. در حالی که معمولا سقف های معمولی 15 الی 20 سال عمر می نمایند، یک سقف سبز می تواند تا 50 سال و حتی گاهی بیشتر تازه و نو بماند. این امر به این علت است که نور خورشید نمی تواند به پوسته برسد و در نتیجه دمای بسیار بالا تاثیری روی آن نمی گذارد.

ترشاون، جزایر فارو

زیبایی دیگری در جزیره فارو وجود دارد. این خانه تقابل رنگ های سبز و قرمز و سیاه را به نمایش گذاشته است، در حالی که چشم اندازی رو به اقیانوس دارد. این خانه همان چیزی است که رویاها از آن شکل گرفته اند، چون هم جلوه و شکوه خاصی دارد و هم آلاینده های هوابرد و رسوبات جوی سرب را از بین می برد و باعث کاهش آلودگی هوا می گردد.

اسکولدن، نروژ

در کشور بسیار زیبای نروژ خانه ای از چوب واقع شده است. سقف سبز آن با کاهش گرمای هوا به تنظیم درجه حرارت هوا یاری می نماید که این امر در سقف های معمولی اتفاق نمی افتد.

کلیسای فانینگر، جزایر فارو

سقف این خانه که هم اکنون دور افتاده و بسیار دنج است، پوشیده از چمن سبز است که به کاهش صداهای وارده از بیرون خانه تا 40 دسی بل یاری می نماید. این مکان محیطی بسیار مناسب برای اقامتی بدون سر و صدا و آرام است.

پارک ملی واتناجوکول، ایسلند

این خانه بسیار خلاقانه و شبیه حرف A ساخته شده و هم بسیار مجذوب کننده و هم سازگار با محیط زیست است. یک سقف سبز از جنس چمن می تواند زیستگاهی برای انواع مختلف پرنده ها فراهم کند.

میکلادالور، جزایر فارو

بعلاوه خانه هایی با سقف های سبز می توانند هم از لحاظ روحی و هم از لحاظ جسمی به انسان ها یاری نمایند، زیرا این سقف ها باعث کاهش استرس می شوند و هوا را پاکیزه تر می نمایند که باعث بالا بردن کیفیت زندگی ما می گردد.

اسکال هالت، ایسلند

در ایسلند خانه ای وجود دارد که کاملا از گیاهان سبز پوشیده شده است. این یک ایده فوق العاده است؛ احتیاج به دفع پسماندها را کاهش می دهد، زیرا مواد مورد احتیاج برای ساخت سقف از مواد بازیافتی تامین شده است.

هوفسکیرکجا، ایسلند

این خانه بسیار زیبا خطر وقوع سیل را کاهش می دهد چون سقف های پوشیده از گیاهان و چمن، قادر هستند 70 تا 80 درصد مقدار بارش را ذخیره نمایند. بعلاوه این نوع سقف مدت زمان فرسایش خاک در اثر بارش ها را افزایش می دهد.

آبشار ودنافوسن، نروژ

این خانه در نروژ، با زیبایی شناسی پیشرفته شما را کاملا مسحور خواهد نمود و دلتان می خواهد چندین روز متمادی فقط به این خانه زل بزنید. صدای آبشار نیز در پس زمینه آن امتیاز دیگری به آن اضافه می نماید.

تورساردالور، ایسلند

واضح است که تمام فواید داشتن خانه ای با سقف سبز از جمله فواید زیست محیطی، مالی، روحی و جسمی به میزان ای ارزش دارد که بتوان سرمایه گذاری کرد و یکی از این خانه های دل فریب را در محیطی آرام و ساده ساخت.

منبع: کجارو / allday.com
انتشار: 1 اسفند 1400 بروزرسانی: 1 اسفند 1400 گردآورنده: gsaffron.ir شناسه مطلب: 395

به "خانه هایی با سقفی از چمن های سبز؛ اسکاندیناوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه هایی با سقفی از چمن های سبز؛ اسکاندیناوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید