سونامی گردشگری گیلان عالی است و فرصت سرمایه گذاری در بخشهای زیرساختی را فراهم می نماید

به گزارش زعفران، ایسنا/ براساس سخنان وزیر میراث فرهنگی کشور، سونامی گردشگری گیلان عالی است و فرصت سرمایه گذاری در بخشهای زیرساختی را فراهم می نماید.

سونامی گردشگری گیلان عالی است و فرصت سرمایه گذاری در بخشهای زیرساختی را فراهم می نماید

عزت الله ضرغامی در آیین اختتامیه اولین همایش و نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری گردشگری استان گیلان که در تالار مرکزی رشت برگزار گردید، حضور خود در گیلان را نوعی ادای احترام به سرمایه گذاران حوزه گردشگری دانست و اظهار کرد: ماموریت وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی حمایت از سرمایه گذاران این سه حوزه است.

وی با اشاره به ارزشمندی سرمایه گذاری در حوزه های گردشگری افزود: سرمایه گذاری که با اعتقاد و علاقه و انگیزه برای ارتقای اقتصاد کشور و خدمت به مردم کار می نماید، خیلی ارزشمند است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، توضیح داد: ویترینی از جاذبه های تاریخی و فرهنگی و طبیعی در گیلان وجود دارد و جز سرآمدان کشور است.

ضرغامی وجود 220 اثر ثبت ملی را یکی از مزیت های نسبی گیلان در حوزه میراث فرهنگی دانست و مطرح کرد: گیلان بیش از 300 بنای تاریخی دارد، در گردشگری طبیعی نیز فوق العاده است و در تنوع صنایع دستی در رده های برتر قرار میگیرد.

وی گیلان را سرشار از مزیت های نسبی دانست و اظهار داشت: گیلان احتیاجی به خلق مزیت تازه ندارد و لذا مهمترین موضوع در موفقیت سرمایه گذاری گردشگری همین توجه به مزیت های گیلان است.

معاون رئیس جمهور از تفویض اختیار وزارتخانه به استانها برای رهایی از سیستم ناکارآمد اداری اطلاع داد و اعلام کرد: مدیرکل میراث فرهنگی در استان همه ماموریت های وزیر میراث را برعهده دارد و در مقابل، وزارتخانه اقدام به ایجاد تسهیلات می نماید.

وی با اشاره به تخصیص اعتبار 10 هزار میلیارد تومانی در حوزه گردشگری از محل تبصره 18 افزود: وزارت میراث در بین دستگاه ها برترین عملکرد را در تبصره 18 دارد و لذا هماهنگی لازم با بانکها جهت ارائه تسهیلات ایجاد شده است.

ضرغامی با بیان اینکه تا به امروز 1100 پروژه گردشگری و 65 پروژه صنایع دستی را جهت اخذ تسهیلات یا وام تبصره 18 معرفی کردیم، گفت: هر استان یک طرح جامع در حوزه گردشگری خواهد داشت تا با معین اولویت ها از موازی کاری جلوگیری گردد. یکی از جهت گیری های مهم دولت سیزدهم مانع زدایی است و لذا با تصمیم گیری در استانها اولویت های گردشگری را معین می کنیم.

وی از استانداران خواست پروژه های سرمایه گذاری گردشگری را با تعصب و حساسیت پیگیری نمایند و متذکر شد: سرمایه دار و سرمایه گذار یک موهبت الهی است و لذا همه مدیران موظف به حمایت از سرمایه گذاران هستند.

وزیر میراث، با بیان اینکه گردشگری گیلان احتیاج به تبلیغ ندارد و شناخته شده، اظهار داشت: سونامی گردشگری گیلان عالی است و فرصت سرمایه گذاری در بخش های زیرساختی بویژه اقامتگاه ها و مجتمع های گردشگری را فراهم می نماید؛ البته در مراکز تفریحی و شهربازی ها عقب هستیم و باید زمینه تفریح و تفریح مردم را ایجاد کنیم، زیرا تاسیسات تفریحی و تفریح زودبازده و مجذوب کننده است.

معاون رئیس جمهور زباله های کنار جاده را زیبنده استانی مانند گیلان ندانست و تاکید نمود: پسماند و زباله ضد گردشگری است و علاوه بر آلودگی های زیست محیطی، آلایندگی بصری دارد.

وی خواهان حفظ محیط زیست و جنگل گیلان به عنوان مهمترین مزیت نسبی استان شد و اعلام کرد: اجازه ندهید که عده ای سوداگر محیط زیست را از بین ببرند و باغ ها و مزارع را صاف نمایند و دیوار بکشند و ویلا بسازند لذا احتیاجمند حساسیت استان نسبت به حفظ محیط زیست و جنگل های فوق العاده آن هستیم.

منبع: همگردی
انتشار: 28 آبان 1401 بروزرسانی: 28 آبان 1401 گردآورنده: gsaffron.ir شناسه مطلب: 597

به "سونامی گردشگری گیلان عالی است و فرصت سرمایه گذاری در بخشهای زیرساختی را فراهم می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سونامی گردشگری گیلان عالی است و فرصت سرمایه گذاری در بخشهای زیرساختی را فراهم می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید