تمیزترین و برترین سواحل شمال که باید حتما ببینید

به گزارش زعفران، در دل طبیعت سرسبز و خروشان شمال ایران، سواحلی به زیبایی نگین های درخشان وجود دارند که هر بیننده ای را به ستایش وامی دارند. از ساحل گیسوم در گیلان با مناظری چشم نواز و امکاناتی کامل تا ساحل فرح آباد در مازندران که با تاریخی دیرینه، مکانی ایده آل برای علاقه مندان به تاریخ و طبیعت بوده و هر کدام داستانی دارند که شنیدنی است. برای کسانی که در پی تجربه ای متفاوت از سفرهای شمال هستند، اجاره ویلا استخردار، ویلا ساحلی و کلبه در این منطقه ها، فرصتی استثنایی برای لذت بردن از آرامش و زیبایی های بی خاتمه دریای خزر به شمار می رود.

تمیزترین و برترین سواحل شمال که باید حتما ببینید

این ویلاها با امکاناتی مدرن و دسترسی آسان به ساحل، پنجره ای به سوی چشم انداز ای بی نظیر از دریا و جنگل های انبوه شمالی می گشایند. اگر در پی یک فرار از هیاهوی شهر و تجربه ای به یادماندنی هستید، سواحل شمال ایران و اقامتگاه های دل انگیز آن، انتخابی بی نقص خواهند بود. بی شک، این سواحل تمیز و دل انگیز، لحظاتی ناب و خاطره انگیز را برای شما رقم خواهند زد. این سواحل بسیار زیبا و دل چسب، برای شنا و اقامت نیز مناسب هستند. در ادامه، به معرفی برترین و زیباترین سواحل شمال ایران برای شنا و اقامت، خواهیم پرداخت.

ساحل سی سنگان (نوشهر، مازندران)

ساحل سی سنگان در استان مازندران و شهرستان نوشهر قرار گرفته است. این ساحل به جهت چشم انداز بکر و درختان توسکا، بلوط، انار و ازگیل، معروف شده و به دلیل تمیزی سواحل آن، موردتوجه گردشگران زیادی قرار گرفته است. امکانات رفاهی و سرگرمیی نیز در این ساحل شامل موارد زیر هستند:

  • فروشگاه، رستوران، سفره خانه، کافی شاپ، نمایشگاه سنتی صنایع دستی و … .
  • سرگرمیات آبی مانند جت اسکی و قایق سواری
  • اسب سواری و ورزش های ساحلی

ساحل گیسوم (تالش، گیلان)

ساحل گیسوم در مجاورت پارک جنگلی گیسوم قرار گرفته است. بهره مندی از چشم انداز ای بکر و طبیعی به همراه امکانات رفاهی، سرگرمیی و اقامتی که برای گردشگران فراهم شده، ساحل گیسوم را به یکی از زیباترین و دست نخورده ترین نقاط شمالی ایران تبدیل نموده است. این ساحل زیبا در استان گیلان و در فاصله 90کیلومتری جاده رشت به آستارا قرار گرفته است. این ساحل شنی آرام و دل انگیز، با داشتن جنگل های سرسبز و دریای خروشان در کنار هم، تصویری بی نظیر از هم زیستی طبیعت را به نمایش می گذارد.

اگر قصد اقامت در ویلا استخردار و یا ویلا ساحلی دارید، اجاره ویلا استخردار در نزدیکی ساحل گیسوم، فرصتی عالی برای گذراندن اوقاتی لذت بخش و خصوصی در کنار خانواده و دوستان است. این ویلاها با امکانات کامل و دسترسی آسان به ساحل، تجربه ای منحصربه فرد از اقامت در شمال را ارائه می دهند. ویلا ساحلی نیز گزینه ای عالی برای کسانی است که می خواهند صدای امواج دریا را از نزدیک بشنوند و چشم انداز غروب خورشید بر فراز دریای خزر را دیدن نمایند. اجاره ویلا ساحلی که همه امکانات رفاهی و سرگرمیی و اقامتی را دارد، تجربه سفری به یادماندنی را برای مسافران رقم خواهد زد.

برای عاشقان آرامش و طبیعت، رزرو کلبه آن هم یک کلبه چوبی در میان جنگل های اطراف ساحل گیسوم نیز انتخابی رؤیایی است. این کلبه ها با معماری سنتی و چشم اندازهای طبیعی، فضایی دنج و صمیمی را برای استراحت و تجدیدقوا فراهم می آورند. اجاره ویلا و اقامتگاه در ساحل گیسوم با تنوع بالایی از امکانات و قیمت ها ارائه می گردد. شما می توانید ویلاهای استخردار، ویلاهای ساحلی و کلبه های چوبی را با شرایط مختلف و براساس احتیاج و بودجه خود انتخاب کنید. برای رزرو ویلا یا کلبه در ساحل گیسوم، می توانید به وب سایت های ارائه دهنده خدمات اجاره ویلا مراجعه نموده و باتوجه به احتیاج و بودجه خود، گزینه مناسب را انتخاب کنید.

ساحل صدف (آستارا، گیلان)

ساحل صدف با نام های داداش آباد، سیبلی و لوندویل نیز شناخته می گردد. این ساحل دارای چشم انداز ای زیبا و دل انگیز و پوشیده شده از صدف های دریایی است؛ بعلاوه امکانات رفاهی و سرگرمیی در ساحل صدف برای گردشگران فراهم شده است که به توضیح زیر هستند:

  • وجود آلاچیق ها برای استراحت و دیدنی چشم انداز دریا.
  • استراحتگاه های سنتی جهت استراحت و سرگرمی گردشگران.
  • فروشگاه و بوفه برای تأمین احتیاجهای غذایی و مصرفی.
  • پلاژ آقایان و بانوان جهت شنا و سرگرمی در آب.
  • سرویس بهداشتی و دوش آب.
  • امکان برپایی چادر برای اقامت و استراحت.
  • امکانات دیگر ازجمله امدادگران هلال احمر و ناجیان غریق.

ساحل صدف آستارا با فضای زیبا و امکانات متنوع، مقصدی مناسب برای سرگرمیات دریایی و ورزش های آبی است؛ بعلاوه، ورود به این ساحل بدون هزینه ورودی امکان پذیر است.

ساحل چمخاله (لنگرود، گیلان)

سال چمخاله یکی از برترین و زیباترین سواحل ماسه ای ایران شناخته شده که دارای امکانات خوبی برای گردشگران است و به عنوان دومین قطب توریستی گیلان محسوب می گردد. این سواحل همگی دارای منظره ها زیبا، آب وهوای دل پذیر و امکانات رفاهی مناسب هستند. اگر قصد اجاره ویلا در این منطقه را دارید، می توانید از سایت های معتبر اجاره ویلا استفاده کنید؛ بعلاوه، ویلاهایی با استخر آبگرم و سقف متحرک که در تمام فصل های سال آماده استفاده مهمانان هستند نیز موجودند. این ویلاها معمولا دارای فضای سبز و حیاطی زیبا بوده و برای گذراندن اوقات خوش با خانواده و دوستان ایده آل هستند. اگر در پی تجربه ای متفاوت و خاص از سکونت در کلبه هستید، کلبه چوبی که فضایی صمیمی و دنج را برای شما فراهم می آورد، گزینه مناسبی است.

ساحل نمک آبرود

این ساحل، یکی از برترین سواحل شمال ایران است که در نزدیکی خانه معلم نمک آبرود و کنار هتل پارسیان خزر قرار گرفته است. سواحل نمک آبرود به صورت رایگان و بدون ورودی هستند و ازآنجایی که این شهر ساحل عمومی و آزاد خیلی کمی دارد، ساحل نمک آبرود برترین محل برای پیک نیک، شنا و عکاسی شما خواهد بود. این تفرجگاه ساحلی، منطقه ای پوشیده از درختان شمشاد است که به خاطر محیط آرام، زیبا و ورزش های آبی متنوعش، نظر گردشگران را به خود جلب نموده است.

در این ساحل، امکاناتی نظیر قایق سواری، شنا، استفاده از جت اسکی، هاورکرافت، شاتل و ماهیگیری در رودخانه برای شما فراهم شده است. با اسکان در یک ویلا ساحلی یا یک ویلا استخردار نزدیک نمک آبرود، می توانید از دیگر مزایای تفرجگاه ساحلی مجموعه نمک آبرود که می توان به جشنواره تابستانی آن اشاره نمود، استفاده کنید. این تفرجگاه ها شامل برنامه ها و امکانات زیر هستند:

  • جنگ شادی
  • تقلید صدا
  • اجرای مسابقه
  • اهدای جوایز
  • مهدکودک رایگان
  • محل شنای دارای نجات غریق
  • نگهبان
  • فروشگاه های عرضه کالا و خدمات

بعلاوه این ساحل فرصت یک اقامت مجذوب کننده را نیز در اختیار مسافران و گردشگران قرار می دهد؛ ازجمله احداث 142 آلاچیق، 14 کلبه چوبی، 180 عدد چادر و 5 سوییت مبله. اگر به تفرجگاه ساحلی نمک آبرود رفتید، رستوران و چای خانه های آن را نیز از یاد نبرید و سری به غذاخوری های مجموعه بزنید.

علاوه براین، امکان اجاره ویلا استخردار با امکاناتی مانند استخر آبگرم، جکوزی و سونا در نمک آبرود فراهم است که تجربه ای لوکس و راحت از ویلا استخردار را برای شما به ارمغان می آورد. این ویلاها با فاصله کمی از ساحل قرار دارند و امکان لذت بردن از چشم انداز زیبای دریا و فعالیت های ساحلی را فراهم می نمایند. برای رزرو ویلا و کسب اطلاعات بیشتر درمورد امکانات و قیمت ها، می توانید به وب سایت های ارائه دهنده خدمات اجاره ویلا مراجعه نموده و گزینه ای مناسب برای اقامت خود انتخاب کنید.

کلبه های چوبی نمک آبرود با فراهم کردن امکانات رفاهی کامل و دکوراسیونی گرم و صمیمی، مکانی ایده آل برای فرار از دغدغه های روزمره و تجدیدقوا در آغوش طبیعت هستند. از ویژگی های شاخص این کلبه ها می توان به نزدیکی به جاذبه های گردشگری مانند تله کابین نمک آبرود، پارک جنگلی و ساحل دریای خزر اشاره نمود که امکان لذت بردن از فعالیت های متنوع سرگرمیی و گردشگری را فراهم می آورد.

سخن سرانجامی

در سفر به شمال ایران، فرصتی استثنایی برای کشف زیبایی های بی سرانجام و سواحل ناب و تمیزی که هر بیننده ای را مجذوب خود می نماید، پیش روی شماست. این سواحل، با آرامش خاص خود، دعوت نامه ای برای تجربه لحظاتی فراموش نشدنی در کنار عزیزان تان هستند. اگر قصد اجاره ویلا استخردار و یا اجاره ویلا ساحلی را دارید تا هر صبح زیر آفتاب ملایم شمال شنا کنید و سپس برای قدم زدن در ساحل آماده شوید، برترین انتخاب، سفر به سواحل شمال ایران است.

بعلاوه اگر در پی آرامشی دوچندان هستید، رزرو یک کلبه در دل جنگل های انبوه و هوایی پاک، آن هم کلبه چوبی و با صفا، منتظر شماست تا لحظاتی را به دور از هیاهوی شهر و در کمال سکوت و آرامش سپری کنید. بی شک، سواحل شمال ایران با زیبایی های بکر و امکاناتی که برای اقامت فراهم می نمایند، مقصدی هستند که هر کسی باید حداقل یک بار در زندگی خود تجربه کند. پس بدون معطلی برنامه ریزی سفر خود را شروع کنید و به جمع کسانی بپیوندید که زیبایی های این سواحل را کشف نموده اند.

منبع: یک پزشک
انتشار: 31 اردیبهشت 1403 بروزرسانی: 31 اردیبهشت 1403 گردآورنده: gsaffron.ir شناسه مطلب: 740

به "تمیزترین و برترین سواحل شمال که باید حتما ببینید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمیزترین و برترین سواحل شمال که باید حتما ببینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید