نمادهای فصلی در بازار مشتقه بورس انرژی قابل معامله می شوند

به گزارش زعفران، تهران (پانا) - با افزایش مشارکت کنندگان در بازار برق، از فردا امکان انجام معامله برق در نمادهای با دوره تحویل فصلی در بازارهای مشتقه بورس انرژی ایران میسر می گردد.

نمادهای فصلی در بازار مشتقه بورس انرژی قابل معامله می شوند

به گزارش بورس انرژی، با افزایش شمار مشارکت نمایندگان در بازار برق و هم چنین برای پوشش نیازهای فعالان این بازار، از فردا امکان انجام معامله برق در نمادهای با دوره تحویل فصلی در بازار مشتقه (بازار سلف مصرف نمایندگان بزرگ و عمده فروشی) بورس انرژی ایران میسر می گردد.

هم چنین برای تمام نمادهای مورد اشاره، حداکثر حجم قابل معامله در هر سفارش برابر با 10 میلیون و دامنه نوسان بدون محدودیت در نظر گرفته شده است.

مشترکان بازار برق بورس انرژی ایران از حدود 90 مشترک در سال گذشته، امروز به 768 مشترک رسیدند که از این تعداد 425 مشترک صنعتی کد دریافت نموده اند. 48 شرکت خرده فروشی نیز معرفی شدند که 43 شرکت پیروز به دریافت کد خرده فروشی شده اند. تعداد نیروگاه های معرفی شده نیز 42 نیروگاه خصوصی و 26 نیروگاه دولتی است.

با اضافه شدن نماد فصلی به بازار مشتقه بورس انرژی ایران، امکان انجام معامله کلیه نمادهای روزانه، هفتگی، ماهانه و فصلی (بارپایه، میان باری، کم باری و بارپیک)، برای فروشندگان (نیروگاه ها) و خریداران (مصرف نمایندگان بزرگ صنعتی، خرده فروش ها و یا شرکت های توزیع) وجود دارد.

نمادهای فصلی قابلیت انعطاف پذیری بیش تری دارند، و به صرفه جویی در زمان و هزینه خریدار یاری می نمایند. خریداران این نماد علاوه بر معافیت مالیاتی، ارزش معامله خود را زودتر دریافت می نمایند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 17 آبان 1400 بروزرسانی: 17 آبان 1400 گردآورنده: gsaffron.ir شناسه مطلب: 283

به "نمادهای فصلی در بازار مشتقه بورس انرژی قابل معامله می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمادهای فصلی در بازار مشتقه بورس انرژی قابل معامله می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید