چیپس گوجه قم در راه بازار

به گزارش زعفران، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قم از ایجاد واحد فرآوری و تبدیل گوجه فرنگی به چیپس در استان اطلاع داد.

چیپس گوجه قم در راه بازار

محمد علی سلامی، معاون بهبود فراوریات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: فراوری چیپس از گوجه فرنگی از سطح سلامت بیشتری نسبت به محصولات مشابه برخوردار است و به نظر می رسد این محصول پرطرفدار در بازار نیز با استقبال خوب مشتریان روبرو گردد.

او اضافه کرد: سازمان جهاد کشاورزی قم طی سال های اخیر توجه ویژه ای به ایجاد واحد های فرآوری محصولات کشاورزی درقالب صنایع تبدیلی و غذایی دارد و در همین ارتباط واحد فرآوری و تبدیل گوجه فرنگی به چیپس در این استان ایجاد خواهد شد.

سلامی ادامه داد: احداث گلخانه و فراوری محصول در آن، نیازمند صرف هزینه هایی بیش از کشت های رایج است، بنابراین برترین راه چاره برای جبران این هزینه ها، فراوری محصولات دارای ارزش مالی در گلخانه ها و فرآوری آن ها به محصولات متنوع غذایی است.

معاون بهبود فراوریات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: افزایش سطح گلخانه ها در استان که با کمبود منابع آبی و تنش های دمایی روبرو است امری ضروری به شمار می آید و در همین ارتباط سازمان جهاد کشاورزی قم از سرمایه گذاران علاقه مند به فعالیت در این بخش حمایت می نماید.

بر اساس آخرین پایش انجام شده سطح گلخانه های مستقر در منطقه ها مختلف استان قم به 62 هکتار رسیده است و در آینده نزدیک این مقدار به از 100 هکتار فراتر خواهد رفت، گوجه فرنگی از مهمترین محصولاتی است که در گلخانه های این استان فراوری می گردد..

خبرنگاران قم قم

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 21 مرداد 1401 بروزرسانی: 21 مرداد 1401 گردآورنده: gsaffron.ir شناسه مطلب: 548

به "چیپس گوجه قم در راه بازار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چیپس گوجه قم در راه بازار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید