گرم ترین روز جهان رقم خورد! ، در انتظار رکوردشکنی های دیگر

به گزارش زعفران، بر اساس میزان گیری های اولیه که روز سه شنبه از طریق هواشناسان انجام شد، دوشنبه گرم ترین روز ثبت شده در جهان بود و برای اولین بار از میانگین 17 درجه سانتیگراد فراتر رفت.

گرم ترین روز جهان رقم خورد! ، در انتظار رکوردشکنی های دیگر

به گزارش خبرنگاران، میانگین دمای روزانه هوا در سطح سیاره در سوم ژوئیه از طریق سازمانی وابسته به اداره ملی اقیانوسی و جوی ایالات متحده (NOAA) عدد 17.01 درجه سانتیگراد را نشان می داد.

بر اساس داده های مرکز ملی پیش بینی محیطی NOAA که به سال 1979 برمی شود، این اندازه گیری از رکورد روزانه قبلی (16.92 درجه سانتی گراد) که در 24 ژوئیه سال گذشته ثبت شده بود، فراتر رفته است.

میانگین دمای هوای جهان که بین 12 درجه سانتیگراد تا 17 درجه سانتیگراد در هر روز مشخص در طول سال در نوسان است. در اوایل ژوئیه بین سال های 1979 تا 2000 به طور میانه 16.2 درجه سانتیگراد بوده است.

این رکورد هنوز با اندازه گیری های دیگر تأیید نشده است، اما به زودی با شروع تابستان نیمکره شمالی رکورد بازهم شکسته می شود.

میانگین دمای کره زمین به طور معمول تا خاتمه ژوئیه یا اوایل آگوست به افزایش خود ادامه می دهد.

حتی در ماه گذشته، میانگین دمای جهانی گرم ترین دمایی بود که واحد نظارت بر اقلیم کوپرنیک اتحادیه اروپا تا به حال برای شروع ژوئن ثبت کرده بود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 14 تیر 1402 بروزرسانی: 14 تیر 1402 گردآورنده: gsaffron.ir شناسه مطلب: 698

به "گرم ترین روز جهان رقم خورد! ، در انتظار رکوردشکنی های دیگر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گرم ترین روز جهان رقم خورد! ، در انتظار رکوردشکنی های دیگر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید