گشت و گذاری در نصف دنیا

به گزارش زعفران، سفر به شهر اصفهان برای هر توریست داخلی و خارجی مجذوب کننده است. این شهر علاوه بر اینکه آثار تاریخی فراوانی دارد و بافت سنتی آن، برای خیلی از افراد علاقمند به این نوع معماری مجذوب کننده است، جاذبه­های توریستی و طبیعت بسیار زیبایی هم دارد. خیلی بعید است که به اصفهان رفته باشید و از آثار تماشای مانند سی و سه پل بازدید نکرده باشید. کمتر کسی است که به سی و سه پل رفته باشد و از آوازخوانی­های شبانه اصفهانی­ها زیر سی و سه پل لذت نبرده باشد. حال ما می­خواهیم در این مقاله، معروف­ترین جاذبه­ های توریستی شهر اصفهان را برای شما معرفی کنیم تا اگر قصد سفر به این شهر را داشتید، تماشا جایی را از قلم نیاندازید. شما برای رفتن به اصفهان می­توانید به راحتی با خرید بلیط هواپیما سیستمی به این شهر سفر کنید و از آثار تاریخی آن تماشا کنید.

گشت و گذاری در نصف دنیا

آثار تاریخی اصفهان

شهر اصفهان یکی از غنی­ترین شهرهای ایران از لحاظ دارا بودن آثار تاریخی و فرهنگی است. از میدان نقش دنیا و مسجد امام و عمارت عالی قاپو گرفته تا کاخ چهلستون و مسجد شیخ لطف­اله. از دیگر آثار تاریخی این شهر که می­توان به آن اشاره نمود، باید از کلیسای وانک نام ببریم که قدمت آن به دوران صفویه بازمی­گردد. این کلیسا، یکی از معروف­ترین کلیساهای ایران است که در دوران شاه عباس صفوی، به وسیله ارامنه مهاجر که در شهر اصفهان زندگی می­کردند ساخته شد و این روزها مورد استقبال عموم برای بازدید قرار گرفته است. منارجنبان هم از دیگر آثار تاریخی معروف این شهر است که قدمت آن به زمان ایلخانیان بازمی­گردد.

جاذبه­ های گردشگری اصفهان

خالی از لطف نیست که بار دیگر به جاذبه­های گردشگری جذابی مانند سی و سه پل که از شاهکارهای دوران صفویه است و محلی ثابت برای قدم زدن­های شبانه بومی­های اصفهان و مسافران می­باشد، اشاره کنیم. پل خواجو، یکی دیگر از پل­های مشهور این شهر است که مانند سی و سه پل، بر روی زاینده رود ساخته شده است و زمان ساخت این پل هم به دوران صفویه بازمی­گردد. البته باید به چهارباغ عباسی هم اشاره کنیم که یکی از پرترددترین منطقه ها شهر اصفهان است که در فصول مختلف، خصوصا فصل پاییز، چشم انداز زیبای آن مردم عادی را به عکاسی در این باغ تشویق می­کند.

سفر به شهر اصفهان

اصفهان یکی از استان­های مرکزی ایران است و اگر شهر محل زندگی­تان نزدیک به این استان باشد، می­توانید به راحتی با اتوبوس یا اتومبیل شخصی به شهر اصفهان سفر کنید. اما اگر در شهر دورتری ساکن هستید، مثلا اهواز، بهتر است که با خرید بلیط هواپیما اهواز اصفهان به این شهر سفر کرده و خستگی راه را به جان نخرید. شما می­توانید به وسیله سایت اسنپ تریپ به راحتی بلیط هواپیما رفت خود را با برترین قیمت تهیه کنید و برای برگشت هم از همان ابتدا بلیط هواپیما اصفهان اهواز را خریداری کرده و هزینه هر دو بلیط را بصورت آنلاین پرداخت کنید و بدون هیچ نگرانی به این شهر سفر کنید.

منبع: اتاق
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: gsaffron.ir شناسه مطلب: 205

به "گشت و گذاری در نصف دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گشت و گذاری در نصف دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید