7 مورد از بهترین جاذبه های گردشگری کرایست چرچ در نیوزلند

به گزارش زعفران، جاذبه های گردشگری کرایست چرچ | Christchurch Attractions

شهر کرایست چرچ بزرگ ترین شهر در جزیره جنوبی نیوزلند است و بیش از سایر شهرهای نیوزلند تحت تاثیر فرهنگ انگلیسی قرار گرفته است. این شهر با دیدنی های فراوانی که دارد یکی از مقاصد اصلی گردشگران در سفر به نیوزلند است. در این مطلب می خواهیم در مورد جاذبه های گردشگری کرایست چرچ صحبت کنیم و 7 مورد از بهترین دیدنی های شهر را به شما معرفی کنیم . در سفر به نیوزلند و شهر کرایست چرچ می توانید بازدید از این جاذبه ها را در اولویت برنامه هایتان قرار بدهید. با خبرنگاران همراه باشید.

7 مورد از بهترین جاذبه های گردشگری کرایست چرچ در نیوزلند

1- باغ های گیاهشناسی | Botanic Gardens

در سال 1863 به مناسبت ازدواج شاهزاده آلبرت با پرنسس الکساندرا دانمارک یک درخت بلوط انگلیسی در این باغ ها کاشته شد و از آن زمان باغ های گیاهشناسی کرایست چرچ به اصلی ترین جاذبه شهر تبدیل شده اند. این باغ ها در غرب شهر قرار دارند و گونه های خاص و بومی نیوزلند را در معرض نمایش قرار می دهند. در این باغ ها طیف بسیار متنوعی از گل ها، گیاهان و درختان بومی نیوزلند وجود دارد که مطمئنا برای بازدیدکنندگان بسیار مجذوب کننده خواهد بود. فضای سرسبز این باغ ها می تواند یک روز لذتبخش و خاطره انگیز را برای شما رقم بزند.

  • آدرس: Christchurch Botanic Gardens, Christchurch Central, Christchurch 8013, New Zealand

2- رودخانه اِیون | The Avon River

رودخانه ایون با بیش از 14 کیلومتر طول از وسط شهر کرایست چرچ عبور می کند و در نهایت به اقیانوس آرام می ریزد. این رود با نام مائوری اش یعنی اوتاکارو (Ōtākaro) هم شناخته می شود که به معنی محل بازی است.اهالی کرایست چرچ به وجود این رود بسیار افتخار می کنند و آن را یکی از سرمایه های شهرشان می دانند. رود ایون در سرتاسر شهر جریان دارد و بخشی از باغ های گیاهشناسی کرایست چرچ نیز محسوب می شود. قایق سواری در طول رودخانه یکی از مهم ترین جاذبه های این منطقه است و طرفداران بسیاری دارد. همچنان که در طول رودخانه جلو می روید می توانید از چشم انداز ها طبیعی فوق العاده زیبا و همین طور منطقه ها شهری مختلف عبور کنید. راهنمایان تور معمولا اطلاعات مفیدی در مورد مکان های مختلف به شما می دهند.

3- پل یادبود | The Bridge of Remembrance

پل یادبود یکی از دو بنای مهم است که در یادبود جنگ ساخته شده است. این پل بر فراز رود ایون ساخته شده و منطقه ها آکسفورد و کمبریج را به خیابان کشل متصل می کند. پل یادبود در سال 1924 و برای گرامیداشت یاد و خاطره کشته شدگان در جنگ جهانی اول افتتاح شد. در سال 2013 این پل برای پاره ای از تعمیرات بسته شد و خاتمه پس از 3 سال دوباره در سال 2016 به روی عموم بازگشایی شد و از آن زمان یکی از جاذبه های گردشگری کرایست چرچ بوده است.

4- کلیسای جامع کاردبورد | The Cardboard Cathedral

دو زلزله بسیار شدید و ویرانگر دو بار در سال های 2010 و 2011 در شهر کرایست چرچ اتفاق افتاده اند و خسارات زیادی به جا گذاشتند. یکی از این خسارات نابودی یکی از ساختمان های نمادین شهر کرایست پرچ و همین طور نیوزلند بود: کلیسای جامع کرایست چرچ! این کلیسا با معماری گوتیم زیبایی که داشت در اواخر قرن نوزده ساخته شده بود و یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری کرایست چرچ محسوب می شد. متاسفانه این بنای بی نظیر در جریان زلزله سال 2011 آسیب جدی دید که در نهایت به تخریب آن منجر شد. این اتفاق ضایعه دردناکی برای شهر کرایست چرچ محسوب می شد و اقدامات جدی برای بازسازی و بازسازی این کلیسا آغاز شد. کلیسای جامع کاردبورد از طریق شیگرو بان (Shigeru Ban) طراحی شد تا جایگزین موقتی برای کلیسای جامع شهر باشد که در زلزله ویران شده بود. این کلیسای مدرن در واقع یک خانه بوده است که با یک معماری مدرن و آوانگارد به کلیسا تبدیل شده است. کلیسای کاردبورد در سال 2013 به روی عموم مردم بازگشایی شد و با نمای جالبی که دارد به سرعت به یکی از جاذبه های گردشگری کرایست چرچ تبدیل شد.

  • ساعات بازدید در تابستان: 9 صبح تا 7 بعدازظهر
  • ساعات بازدید در زمستان: 9 صبح تا 5 بعدازظهر
  • آدرس: Christchurch Transitional Cathedral, 234 Hereford St, Christchurch 8011, New Zealand,

5- برج ساعت ویکتوریا | Victoria Clock Tower

برج ساعت ویکتوریا هم یکی دیگر از جاذبه های گردشگری شهر کرایست چرچ است. این پل از طریق بنجامین منتفورت و تحت نظارت شورای استانداری کانتربری طراحی و ساخته شده است. این برج در سال 1860 در انگلستان ساخته شد و به طور موقت در ساختمان های شورا نصب شد تا اینکه خاتمه به یادبودی برای جشن الماس ملکه الیزابت تبدیل شد. این برج در سال 1903 باردیگر به خیابان ویکتوریا منتقل شد و از آن زمان تا به امروز در همین مکان به جای مانده است.

6- تراموا قدیمی کرایست چرچ | Christchurch Tramway

ترامواهای قدیمی امروزه به یکی از دیدنی ها شهرهای مختلف تبدیل شده اند. بسیاری از ما در سفر به استانبول تراموا قرمز و مشهور خیابان استقلال را دیده ایم. در شهر کرایست چرچ هم چنین تراموایی وجود دارد و یکی از جاذبه های گردشگری کرایست چرچ محسوب می شود. این تراموا مسافران را به تماشای بهترین مکان ها و جاذبه های شهر می برد. بلیط یک روزه تراموا به بازدیدکنندگان اجازه می دهد هرکجا که خواستند از تراموا پیاده شوند یا دوباره سوار شوند. بنابراین می توان در طول راستا هرکجا که به نظرتان جالب آمد پیاده شوید و پس از مدتی دوباره سوار شوید.

7- ساحل سامنر | Sumner Beach

ساحل سامنر در بین اهالی کرایست چرچ بسیار پرطرفدار و محبوب است و بیشتر افراد برای لذت بردن از آفتاب و شنا کردن به این ساحل می فرایند. ساحل سامنر در فاصله 10 کیلومتری جنوب غربی شهر کرایست چرچ واقع شده است و تا غار سنگی و همین طور سواحل تیلور و اسکاربورگ امتداد پیدا می کند. این ساحل بسیار زیباست و با ساحل شنی و آفتاب درخشانی که دارد فضایی آرام و دلنشین برای استراحت به وجود آورده است.

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت
انتشار: 23 اسفند 1400 بروزرسانی: 23 اسفند 1400 گردآورنده: gsaffron.ir شناسه مطلب: 419

به "7 مورد از بهترین جاذبه های گردشگری کرایست چرچ در نیوزلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 مورد از بهترین جاذبه های گردشگری کرایست چرچ در نیوزلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید