از عکاسی در غارها چقدر می دانید؟

به گزارش زعفران، برترین عکستان را بگیرید

عکاسی یکی از مهمترین بخش های زندگی مردم از گذشته تا حال بوده است ولی اکنون اهمیت ویژه ای با توجه به پیشرفت ها و تکنولوژی های تازه یافته است. با وجود دوربین های با کیفیت موبایل و رقابتی روز افزون آن عجیب نسیت که شاهد همچین گستره وسیعی از علاقه به عکاسی باشیم.

از عکاسی در غارها چقدر می دانید؟

از موارد دیگری که به این عشق و علاقه افزوده است قابلیت به اشتراک گذاری آسان آن است که می توان به راحتی نظر دیگران را جلب هنر عکاسی خود کرد.ولی ما اینجا به بخش کوچکی از آن میپردازیم، آن هم عکاسی در غار است که روش های عکاسی خاص خودش را میطلبد.

در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

از لنز های واید بهره ببرید

برخی از غارها تونل های خیلی باریکی دارن اما بیشتر اونها بزرگ هستن. برای عکس گرفتن از غار و نشون دادن عظمت و بزرگی اونها در صورت امکان بهتره از لنزهای واید استفاده کنین.

فوکوس را دستی انجام کنید

اگه مکان سوژه عکاسی در محل تاریکی باشه، یه جورایی فوکوس اتوماتیک گیج میشه، نمی تونه روی نقطه ای فوکوس کنه و یا ممکنه روی نقطه اشتباهی فوکوس کنه و سوژه اصلی در عکس تار بی افته. حتی در فضایی که نسبتا روشن هست، ریسک نکنید و با فوکوس دستی عکس بگیرین. اول به میزان ای که لازمه به طرف سوژه اصلی عکس زوم کنین و بعد با فوکوس دستی سعی کنید واضح ترین تصویر رو در چشمی دوربین و یا به روی مانیتور به دست بیارید. این نقطه باید تا حدودی روشن باشه، اگه روشن نبود میتونین با استفاده از چراغ قوه کوچکی نور اطراف سوژه رو بیشتر کنین و به دوربین در فوکوس کردن یاری کنین. اگه با تمام این شرایط باز هم اطراف سوژه عکس تاریک بود میتونین فوکوس رو بر روی بینهایت تنظیم کنین.

از اشکال، سایه ها و بازتاب ها به نفع خودتون استفاده کنین

عکاسی در غار بیشتر در خصوص پیدا کردن اشکال و الگوهای جالب در سنگ هاست. در اغلب غارها آب وجود داره و شما می تونید منابع آب رو با عکس ترکیب کنین و یا از زیبایی انعکاس اونها استفاده کنین. اگه نور های رنگی در غار وجود داشت از اونها برای گرفتن عکسی نو استفاده کنین

با فورمت را (RAW) عکاسی منین

این در کل یک نکته مهم عکاسیه، شما می تونین همواره عکسهاتون رو با فرمت را بگیرید. این فورمت بر خلاف فورمت JPG اطلاعات بیشتری رو برای کار و پردازش عکس در اختیار شما قرار میده. با این فرمت شما می تونید سطح بیشتری از نور رو توی عکس داشته باشید. تمام این جزئیات به شما این اجازه رو میده که بعدا کیفیت عکس به خاطر ویرایش پایین نیاد. چون غار ها مکان هایی خیلی تاریک هستن، عکس برداری با فورمت را، انجام تنظیمات لازمه رو بعد از عکس برداری امکان پذیر میکنه.

استفاده از سه پایه و شاتر از راه دور

برای بدست آوردن تصویری واضح در طول پرتوگیری، به سه پایه نیاز دارین. مطمئن بشید که در غار اجازه استفاده از سه پایه رو دارین. در غیر این صورت برای اجازه گرفتن از قبل اطلاع بدین.

منبع: الی گشت
انتشار: 10 اسفند 1400 بروزرسانی: 10 اسفند 1400 گردآورنده: gsaffron.ir شناسه مطلب: 405

به "از عکاسی در غارها چقدر می دانید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از عکاسی در غارها چقدر می دانید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید