تور مالزی: برترین جاذبه های مجمع الجزایر لنکاوی؛ جواهر استان کداح در مالزی

به گزارش زعفران، لنکاوی، جزیره ای دورافتاده و دنج در ساحل غربی کشور مالزی، خانه بعضی از برترین آثار هنری طبیعت، گنجینه های زیر آب و فعالیت های هیجان انگیز است که حتی فکرش را نمی توانید کنید.

تور مالزی: برترین جاذبه های مجمع الجزایر لنکاوی؛ جواهر استان کداح در مالزی

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید. با ما به کوالالامپور ، پنانگ و لنکاوی سفر کنید و از سفری دل انگیز لذت ببرید.

شاید عجیب به نظر برسد که مجمع الجزایری با 99 جزیره اصلی و پنج جزیره ای که تنها در مد پایین می توان آن ها را دید، کماکان دور از رادار گردشگران مانده باشد؛ اما این دقیقا همان اتفاقی است که برای لنکاوی افتاده است. این جزایر، واقع در 30 کیلومتری ساحل شمال غربی کشور مالزی، زیر سایبانی از جنگل های بارانی از نظر فرهنگی، حیات وحش و فعالیت های پر جنب و جوش، بسیار غنی و پرمایه هستند. این جزایر، بخشی از استان کداح به شمار می آیند و در مرز با کشور تایلند قرار دارند.

جالب است بدانید بسیاری از این جزایر خالی از سکنه هستند و تنها گونه های باشکوهی از پرندگان و میمون ها در آن ها زندگی می نمایند. لنکاوی در سال 2007 میلادی در فهرست میراث دنیای یونسکو ثبت و به عنوان یک ژئوپارک دنیای معرفی شده است.

لنکاوی، منطقه ای بدون مالیات (Duty free) بوده و با یک پرواز 60 دقیقه ای از شهر کوالالامپور، مرکز مالزی و یک پرواز 90 دقیقه ای از سنگاپور، به راحتی قابل دسترس است؛ البته برای گردشگرانی که این مجمع الجزایر را می شناسند و آن را در برنامه سفر خود قرار می دهند. بورائو بای، داتای بای و پانتای سینانگ، تعدادی از محبوب ترین جزایر لنکاوی هستند که گردشگران از آن ها بازدید می نمایند. با خبرنگاران همراه باشید تا در خصوص لنکاوی، جاذبه های گردشگری و فعالیت های هیجان انگیز که می توان در آن داشت، اطلاعات کسب کنید.

1. با یک تور قایق سواری، در میان جنگل های حرا بگردید

گذرگاه های آبی لنکاوی از میان زمین های مانگرو متراکم ژئوپارک و جنگل کیلیم (Kilim Geoforest Park) در جزیره اصلی، جریان دارند و در نهایت به دریای آندامان می ریزند و همین مساله، آن ها را تبدیل به راهی فوق العاده برای گردش و اکتشاف نموده است.

کانال های آبی در لنکاوی از گذرگاه های پهن و باز گرفته تا هزارتوهای باریک و غنی از پوشش گیاهی، توسعه یافته اند. بعضی از آن ها آن قدر بزرگ هستند که می توانند یک رستوران معلق روی آب را در خود جای دهند. سفر با قایق به اینجا، راهی بی نظیر برای نزدیک شدن به حیات وحش و بعلاوه کسب اطلاعات در خصوص تاریخ لنکاوی است، زیرا یک راهنمای حرفه ای به هر تور ملحق می گردد تا موجوداتی که آزادانه در جنگل های سرسبز می چرخند را به شما معرفی نمایند.

تور قایق رانی، در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی، با سفری به اقیانوس آزاد، تمام می گردد. لازم نیست نگران اسپری های دفع حشرات باشید، زیرا درختان مانگروو، پشه ها و دیگر حشرات را در خلیج، نگه می دارند؛ اما از پس میمون های ساکن برنمی آیند و شما حتما با چند موجود بازیگوش دوست داشتنی در این سفر دریایی روبه رو خواهید شد. میمون ها آموخته اند که با شنا، خودشان را به قایق برسانند تا غذا و نوشیدنی پیدا نمایند، پس مراقب نوشیدنی های شیرین خود در قوطی های درباز و غذاهای در دسترس چون میوه ها باشید.

برای رزرو تور کروز در مانگرووهای ژئوپارک، یکی از مکان های میراث دنیای یونسکو در لنکاوی، می توانید از این سایت، بازدید کنید.

  • تلفن: 2323 959 4 60+
  • آدرس: Malaysia, Kampung Kilim, MY 07000 Kedah لنکاوی Kilim Sungai Kilim

2. از بازار شبانه سیار دیدن کنید

گشت و گذار در بازار در یک کشور خارجی، انتخابی فوق العاده برای آشنا شدن با فرهنگ و عطر و بوی آن است و بازار شبانه لنکاوی (pasar malam)، که بازاری سیار است و محل آن، دائما تغییر می نماید، یک انتخاب خاص و ویژه به شمار می آید. در این بازار با آیتم های معمولی سنتی ای که گردشگران را به سمت خود می کشانند، روبه رو نخواهید شد؛ اما تنها با 40 رینگیت (9 دلار)، یک غذای باکیفیت برای شما سرو می گردد.

غذاهای محلی مالزی به وفور در لنکاوی پیدا نمی شوند و غالب رستوران های کنار جاده ای، فضایی دلچسب را به مشتریان ارائه نمی نمایند؛ برای همین، یک نمایشگاه سیار غذا، راهی ایدئال برای مزه کردن زندگی جزیره ای و کشف عطر و طعم آن است.

پس از برگزاری یک جشن حسابی برای شکمتان، یک آب میوه شیرین نیشکر برای خود خریداری کنید که یک نوشیدنی نیروبخش و بسیار سالم است. بزرگ ترین بازارها در روزهای چهارشنبه و شنبه برگزار می شوند.

بازارها

  • دوشنبه: جالان ماکام مهسوری لاما (Jalan Makam Mahsuri Lama)؛ 6 عصر تا 11 شب
  • سه شنبه: کداوانگ (Kedawang)؛ 5:30 عصر تا 10 شب
  • چهارشنبه و شنبه: کوآ (Kuah)؛ 5:30 عصر تا 10 شب
  • پنجشنبه: بوهور تمپویاک (Bohor Tempoyak)؛ 6 عصر تا 11 شب
  • آدینه: پدانگ لالانگ (Padang Lalang)؛ 6 عصر تا 11 شب
  • یکشنبه: پدانگ ماتسیرات (Padang Matsirat)؛ 6 عصر تا 10 شب

3. به جزایر مختلف لنکاوی سفر کنید

در لنکاوی، تورهای متنوع بسیاری در اختیار شما قرار گرفته است؛ اما جانگل والا (JungleWalla)، یک گزینه دوست دار محیط زیست است؛ تورهای این شرکت با احترام به حقوق حیوانات، شما را به دیدنی حیات وحش می برند، نه اینکه برای لذت بردن بازدیدنمایندگان، حیوانات را تحت فشار بگذارند.

نهرهای کوچک، سواحل نقلی و غارها، نقاطی ایدئال برای پیاده شدن و لذت بردن از طبیعت هستند و آب های وسیع تر نیز فرصتی فوق العاده را برای دیدنی کوسه نهنگ ها به شما پیشنهاد می دهند.

اگر گزینه دوست دار محیط زیست را انتخاب می کنید، باید بدانید که زمان تورها محدود است، پس رزرو کردن را نباید فراموش کنید. ضمناً، برای محافظت از محیط زیست، بهتر است که قایق ها با سرعت آهسته حرکت نمایند، پس اگر در پی هیجان و روزی پر از آدرنالین هستید، این گزینه برای شما مناسب نیست. برای کسب اطلاعات بیشتر، به اینجا سر بزنید.

4. به سمت آسمان بروید

پل هوایی لنکاوی، واقع روی کوه گونونگ ماچینچانگ (Gunung Machinchang)، به احتمال زیاد، یکی از شناخته شده ترین جاذبه های گردشگری لنکاوی است؛ اما با این وجود ارزش بازدید را دارد و به هر حال، مکانی که در این جزایر، از آن به عنوان فضایی شلوغ یاد می گردد، در مقایسه با شلوغی مقاصد بزرگ تر آسیایی، بسیار هم خلوت است.

پل هوایی لنکاوی با 125 متر طول و با ساختاری خمیده، در 660 متری سطح دریای آزاد، معلق است. جالب است بدانید این پل پیاده رو، بلندترین پل خمیده دنیا به شمار می آید. افرادی که شجاعت کافی برای صعود از کوهستان و رسیدن به این پل را دارند، پس از رسیدن به مقصد با چشم اندازهای واقعا شگفت انگیز، از جمله آبشار هفت چشمه (Telaga Tujuh) و چند جزیره اطراف، روبه رو خواهند شد.

اگر بلیط خود را زودتر خریداری کنید، می توانید از منتظر ماندن در صف های طولانی اجتناب کنید. بهتر است که صبح روزی که قصد دارید به پل هوایی لنکاوی بروید، بلیط خود را رزرو کنید، زیرا منظره ها، کاملا به شرایط آب و هوایی وابسته هستند. اگر، هوا ابری یا بارانی بود، روز دیگری را انتخاب کنید. برای اطلاعات بیشتر، به این وب سایت سر بزنید.

  • آدرس: 07000 لنکاوی, Kedah, Malaysia

5. باز هم بالاتر بروید

گفته می گردد، تله کابین لنکاوی که با نام تاکسی هوایی لنکاوی نیز مشهور است، پرشیب ترین تله کابین در دنیا به شمار میرود و بازدیدنمایندگان را به یک ماجراجویی 15 دقیقه ای از دهکده اورینتال (Oriental Village) در تلوک بورا (Teluk Burau) تا قله کوه گونونگ ماچینچانگ، که خانه پل هوایی لنکاوی نیز است، می برد.

از زیر سایه درختان به سمت سکوهای در فضای آزاد در ارتفاعات به راه بیفتید تا منظره ها جنگل های بارانی سرسبز و دیدنیی لنکاوی را از زاویه دید یک پرنده، ببینید. تله کابین های لنکاوی با کف های شیشه ای، یک تجربه منحصربه فرد و 360 درجه و بعلاوه یک نقطه دید استثنایی را برای بازدیدنمایندگان فراهم می نمایند؛ اما اگر با بودن در ارتفاع زیاد راحت نیستید، باید بدانید که تجربه تله کابین لنکاوی، مو را به تن شما سیخ خواهد نمود. برای کسب اطلاعات بیشتر، به این وب سایت سر بزنید.

6. کفش های مخصوص پیاده روی خود را بپوشید

هایکینگ در راستا قله 880 متری گونانگ رایا (Gunung Raya)، به هیچ وجه آسان نیست؛ اما مطمئن باشید که ارزش زحمتی که برای آن می کشید را دارد. حضور یک راهنمای متخصص، برای راستایابی، لازم است. سفر به سقف جزیره، برای کشف عقاب های سینه سفید دریایی که بر فراز سایبان درخت ها پرواز می نمایند، میمون های ماکاک خندان و پوشش گیاهی و جانوری شگفت انگیز در کوهپایه و راستا کوهستانی، از آن دسته فعالیت هایی است که اصلا نباید آن را از دست بدهید.

هر چقدر که به قله نزدیک تر شوید، کوهنوردی در شیب تند سخت تر خواهد شد، اما آنهایی که این زحمت را به جان می خرند و به قله می رسند، می توانند پرندگان نوک شاخ را ببینند که تنها از این نقطه، قابل رصد هستند.

7. در یک فعالیت زیر دریایی شرکت کنید

زندگی دریایی لنکاوی، غواصان و مشتاقان اسنورکلینگ را به دنیا های زیر آبی خود جذب می نماید و معمولا، نام پارک دریایی جزیره پایار (Pulau Payar Marine Park)، در بالای فهرست قرار می گیرد.

چهار جزیره خالی از سکنه، در حدود 30 کیلومتری جنوب جزیره اصلی، با حدود 45 دقیقه فاصله از نقطه اسکله کوآ با قایق، بیش از دو مایل دریایی امتداد دارند و برای حفظ شرایط دست نخورده و بکر این جزایر، از آن ها به شدت مراقبت می گردد.

غواصان باتجربه، این مکان را به عنوان برترین نقطه غواصی در سواحل غربی مالزی، می شناسند، در حالی که غواصان مبتدی می توانند در آب های کم عمق نیز، تنوعی از زندگی دریایی از جمله کوسه باله های سیاه کوچک صخره ای را دیدن نمایند.

  • تلفن: 1205 350 13 60+
  • آدرس: Kompleks EB Adina peksn Baru Baron Kuah, 07000 لنکاوی, Kedah, Malaysia

8. در شالیزارها به گشت و گذار بپردازید

هیچ بخشی از این جزایر، شلوغ نیستند، اما موزه و باغ شالیزارهای برنج لامان (Laman Padi rice garden) به نحوی پیروز شده اند که در زیر رادار گردشگران کنجکاو قرار بگیرند. این مزرعه برنج فعال با بوفالوهای آبی، انتخابی عالی برای گذراندن یک روز آرام و استراحت، پس از امتحان کردن ورزش های آبی انرژی گیر است. برای ورود به لامان پادی که به معنای زمین های برنج است، لازم نیست هیچ هزینه ای پرداخت کنید و این دقیقا همان چیزی است که در این مجموعه گسترده ارائه می گردد.

پیدا کردن یک کشاورز در زمین های برنج ممکن است کمی سخت باشد، اما اگر کمی پشتکار به خرج بدهید، با یاری او، می توانید نیم نگاهی به فرآیند خارق العاده فراوری برنج بیندازید.

  • تلفن: 4312 955 4 60+
  • آدرس: Jalan Pantai Cenang, Pantai Cenang, 07000 لنکاوی, Kedah, Malaysia

9. کمی فراتر بروید

لنکاوی، خانه آبشارهای زیبای بسیاری است؛ اما اگر بخواهیم دیدنیی ترین آن ها را به شما معرفی کنیم، قطعا باید از آبشار دوریان پرانگین (Durian Perangin Waterfall)، نام ببریم. این آبشار در قلب جنگل مخفی شده است. پس از راه رفتن در فضای جنگلی متراکم این منطقه و رسیدن به آبشار، حتما تنی به آب بزنید تا خستگی از تنتان در بیاید و شاداب شوید. نگران نباشید، شما می توانید تا نزدیکی آبشار رانندگی نموده و ماشین خود را همان جا پارک کنید.

آبشار دوریان پرانگین، واقع در شمال شرقی لنکاوی، نام خود را از درختان دوریان با میوه هایی خاردار و بیضی شکل که به وفور در اینجا رشد می نمایند، گرفته است. از سفر در فصل خشک، از میانه ماه نوامبر تا میانه ماه آوریل (اواخر آبان تا اواخر فروردین)، خودداری کنید؛ زیرا آبشار، تقریبا خشک است؛ اما باید بدانید که این منطقه، با این وجود هم زیبا و چشمگیر است.

  • تلفن: 0403 476 12 60+
  • آدرس: Durian Perangin Waterfall, 07000 لنکاوی, Kedah, Malaysia

10. با ماشین های آفرود به گردش در دهکده ها بروید

نام تورهای کرگدن در سفر به لنکاوی، حتما به گوشتان خواهد خورد؛ اما متاسفانه، در اینجا نمی توان هیچ کرگدنی را مشاهده کرد. این تورها در حقیقت، شما را با ماشین های آفرود، به بازدید از دهکده های محلی، منظره ها دیدنی و راستاهای جنگلی می برند.

تور کرگدن، با عبور از نهرها و راستاهای جنگلی و کم کردن سرعت برای شنیدن اطلاعات یک راهنمای شخصی که همراه شما است، یک راه هیجان انگیز برای دیدن این جزیره به شمار می آید. به همراه داشتن اسپری دفع پشه را نباید فراموش کنید. بعضی از موجودات جنگل دوست دارند به شما نزدیک شوند و این مطمئنا برای شما خوشایند نیست.

منبع: کجارو / cntraveller.com
انتشار: 14 اسفند 1400 بروزرسانی: 14 اسفند 1400 گردآورنده: gsaffron.ir شناسه مطلب: 410

به "تور مالزی: برترین جاذبه های مجمع الجزایر لنکاوی؛ جواهر استان کداح در مالزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور مالزی: برترین جاذبه های مجمع الجزایر لنکاوی؛ جواهر استان کداح در مالزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید