برترین رستوران های بانکوک (تور ارزان تایلند)

به گزارش زعفران، برترین رستوران های بانکوک

در این مقاله از وب سایت مجله گردشگری خبرنگاران درباره برترین رستوران های بانکوک ، سخن خواهیم گفت.

برترین رستوران های بانکوک (تور ارزان تایلند)

با تور ارزان تایلند از زیباترین کشور جنوب شرقی آسیا دیدن کنید و شهرهای زیبای بانکوک، پوکت و پاتایا تایلند را ببینید.

بانکوک، مرکز کشور تایلند است.بانکوک دارای بیشترین تعداد جهانگرد در مقایسه با شهرهای جهان است

جمعیت آن در سال 2007 برابر با 8٬160٬522 نفر (با احتساب حومه 10٬061٬726 نفر) برآورد شده است و در کرانه خاوری رود چائو فرایا در نزدیکی خلیج تایلند واقع شده است.

نامگذاری

با این که به مدت دویست سال است که نام رسمی و محلی این شهر کرونگتِپ بوده است، ولی بیشتر خارجیان همواره از نام بانگکوک استفاده می نمایند. مردم محل نام بانگکوک را برای یکی از منطقه ها این شهر به کار می برند.

بانکوک این روزها با رستوران های متنوع و عالی خود توانسته جای مهمی در نقشه شکم گردان بین المللی پیدا کند.

بانکوک همواره جزو بهشت های شکم گردان بوده و غذاهای هیجان انگیزی در رستوران های گوناگونش ارائه می شوند. اخیراً این شهر توانسته جایگاه خود را با طیفی از رستوران های عالی و گلچینی از آشپزی های برجسته سرتاسر جهان در میان مقاصد شکم گردی به دست آورد. برای نمونه می توانیم به گاگان (Gaggan) اشاره کنیم که برای سه سال متوالی به عنوان برترین رستوران آسیا شناخته شد و اکنون دو ستاره میشلن در کارنامه اش دارد. اگر دوست دارید با برترین رستوران های بانکوک آشنا شوید، این فرصت را از دست ندهید!

تایلند با نام رسمی پادشاهی تایلند و نام سابق سیام، کشوری در شبه جزیره هند و چین واقع در جنوب شرقی آسیاست. این کشور از شمال با برمه و لائوس، از شرق با لائوس و کامبوج، از جنوب با مالزی و خلیج تایلند، و از غرب با برمه و دریای آندامان همسایه است. زبان رسمی کشور تایلندی، مرکز و بعلاوه پرجمعیت ترین شهر آن بانکوک و مذهب حدود 95 درصد مردم بوداییاست.

چون تایلند به دریا نزدیک است بیشتر مواقع دارای یک آب هوای معتدل می باشد کشور تایلند در موقعیت استراتژیکی جنوب شرقی آسیا قرار داشته و بسیار حاصلخیز می باشد. شمال کشور کوهستانی و دارای جنگلهای بسیاری است و نواحی مرکزی آن پوشیده از شالیزارهای سرسبز برنج است. قسمت غرب و شرق سرزمین دارای باغهای میوه، درختان کائوچو، جنگلهای همواره سبز و ساحل شنی سفید است. علاوه بر آن دارای جزایر بسیاری است که هر کدام، گویی تصویری از بهشت را برای گردشگران به نمایش می گذارد. اما برترین فصل تایلند از نظر کم بودن گرما و باران در تایلند، بین ماه های نوامبر تا فوریه و در فصل سرماست. دمای هوا تایلند در این فصل روزها 28درجه سانتیگراد و شب ها 12 درجه سانتیگراد است و هوا کم ترین رطوبت را دارد. پس از آن فصل گرما شروع می گردد که آوریل گرمترین ماه آن است و جشن آب در تایلند نیز به همین خاطر در نیمه این ماه برگزار می گردد.

بانکوک یا بانگکوک مرکز کشور تایلند می باشد .بانکوک دارای بیشترین تعداد جهانگرد در مقایسه با دیگر شهرهای جهان است.

+ جاهای دیدنی تایلند

لو نورماندی

لو نورماندی (Le Normandie) رستوران فرانسوی شیکی در بالاترین طبقه هتل اوریِنتال (Hotel Oriental) است و برای یک شام اعلا و لوکس می توانید روی آن حساب کنید. غذاهای کلاسیک برجسته ای از آشپزی فرانسوی را در منو می بینید که به وسیله استادان قهار آن کشور که در شهر اقامت می نمایند آماده شده و شاهکارشان را می توانید در کنار منظره ها خیره نماینده ای از رودخانه چائو پرایا (Chao Phraya) نوش جان کنید. صرف شام در این رستوران هزینه هنگفتی دارد و منوی ناهار امکان آن را برایتان فراهم می نماید که مانند شاهزاده ها ناهار بخورید و یکی از برترین رستوران های لوکس بانکوک را نیز تجربه کنید.

بان سوم تام

آشپزی شمال شرقی تقریباً رایج ترین غذاهای تایلند را تشکیل داده و گردشگران و مردم محلی به یک میزان آن را دوست دارند. برخی از برترین نمونه های این سبک آشپزی را می توانید در دکه های غذای خیابانی امتحان کنید اما به خاطر آب و هوای گرم احتمالاً نتوانید به میزان کافی از آن لذت ببرید. بان سوم تام (Baan Som Tam) رستورانی بسیار عالی با غذاهای تازه شمال شرقی است که با تهویه مطبوعش حسی از خانه را به مهمانان القا می نماید. سوسیس های سای کروک (sai krok) که با برنج چسبناک درست می شوند یکی از محبوب ترین غذاها به شمار می فرایند. سالاد پاپایا با چندین مواد اولیه تازه و خوشمزه را هم از قلم نیاندازید. این رستوران به خاطر ترکیبی از غذای عالی و قیمت مناسب توانسته مورد توجه راهنمای میشلن بانکوک قرار بگیرد.

بو.لن

بو.لن (Bo.lan) وقتی پای غذای تایلندی وسط باشد به خوبی می درخشد و اخیراً توانسته یک ستاره از راهنمای میشلن بانکوک دریافت کند. این رستوران به استفاده از محصولات بومی متنوع می بالد و رابطه نزدیکی با کشاورزان محلی دارد. در واقع این رستوران تقریباً هیچ ردپایی از فراوری کربن به جای نگذاشته و در زمینه بازیافت و فیلتر کردن زباله و ارائه بطری های آب اختصاصی فعالیتی جدی می نماید. اینجا در منوهای لذیذ ولی گران تخصص دارد و گستره ای از غذاهای کلاسیک تایلندی را می توانید سفارش دهید که شامل کاری پِنانگ تا سالاد اردک می شوند. برای ناهار هم منوی فیکس وجود دارد و هم منوی آزاد و می توانید با قیمتی مناسب تر با این رستوران عالی و هنر آشپزی اش آشنا شوید.

لوکال

مالک این رستوران و خواهرش از خانواده ای با سابقه درخشان آشپزی می آیند و عشقشان به غذاهای سنتی و کمیاب سرتاسر تایلند را در این رستوران به نمایش گذاشته اند. لوکال (The Local) جزو آن رستوران هایی است که به شما امکان تجربه کردن غذایی عالی در یک خانه چوبی سنتی 70 ساله با انواع عتیقه، قفسه چوبی پرنده، کتابخانه ای پر از کتاب های آشپزی تایلندی دوران گوناگون و غیره را می دهد. منوی رستوران غذاهایی برجسته و متنوع مانند گانگ لون جوان (Gaeng lun juan) را به مشتریان پیشنهاد می نماید که از دربار سلطنتی رامای پنجم برگرفته شده اند. یادتان باشد که برای بستنی خانگی یا نوشیدنی های عالی جای خالی بگذارید.

اسموکین پاگ

انتخاب کردن مجذوب کننده ترین وجه این رستوران نو در بانکوک کار ساده ای نیست. محیط داخلی زنده و داستان خوبی که پشت آن وجود دارد یا مالکین خوش برخورد و صمیمی و خدمات عالی هر کدام به تنهایی می توانند باعث قرار گرفتن این رستوران در راهنمای ما باشند. البته تمام این موارد در مقایسه با غذای حیرت انگیزش کنار می فرایند. اسموکین پاگ (Smokin Pug) در ارائه کباب های جنوب آمریکا به سبک قدیمی تخصص داشته و منویی پر از غذاهای تهیه شده با گوشت دودی آرام پز دارد. البته می توانید سایر غذاهای آمریکایی را نیز در منو ببینید. هر کسی که از این رستوران بیرون می آید لبخند رضایت دارد و دلیل آن را خیلی سریع می فهمید.

نام

تنها رستوران تایلندی حاضر در لیست پنجاه رستوران برتر جهان از مجله پرآوازه و معتبر رستوران (Restauarant Magazine)، نام (Nahm) بود که یک ستاره میشلن نیز در کارنامه کاری خود دارد. این رستوران برخی از برترین غذاهایی که می توانید در بانکوک امتحان کنید را برایتان آماده می نماید. نودل برنج کانوم جین (kanom jeen) با یکی از کاری ها می تواند انتخاب خوبی باشد. ناهار تنها از ساعت 12 الی 2 بعد از ظهر سرو می گردد.

ایسائو

اگر چه ایسائو (ISAO) همواره پر از کسانی است که عاشقانه از غذای خود لذت می برند، اما نباید آن را نادیده بگیرید، زیرا غذاهایی دارد که هیچ جای دیگری در بانکوک نمی بینید. محبوبیت این رستوران به قدری زیاد است که پیدا کردن یک صندلی خالی در آن غیر ممکن به نظر می رسد اما مطمئن باشید که ارزش این انتظار را خواهد داشت. آشپز این رستوران در شیکاگو تعلیم دیده و برخی از فنون خلاق خود را در غذاهایش اعمال می نماید. توصیه می کنیم برخی از غذاهای ویژه مانند ولکانو (Volcano) را امتحان کنید. جکی (Jackie) هم یک رول سوشی با تخم مرغ، میگو آب پز و تمپورا بوده و بد نیست مزه اش را تجربه کنید.

سوپانیگا ایتینگ روم

مالک رستوران سوپانیگا ایتینگ روم (Supanniga Eating Room) به کوشش خود برای درخشیدن غذاهای سنتی تایلندی در نقشه شکم گردی بانکوک ادامه می دهد و آخرین فعالیت های او را در همین رستوران می توانید دیدن کنید. منوی این رستوران با شعبه دیگری که در تونگلر (Thonglor) دارد یکسان بوده و کیفیتی مشابه را نیز به مشتریان ارائه می نماید. سوپانیگا روی دستور پخت های سنتی تایلندی مادربزرگ مالک آن تمرکز نموده و با غذاهایش شما را نیز عاشق آن ها می نماید. این رستوران برای قرارهای عاشقانه یا تجربه یک شام باکیفیت و اصیل تایلندی در محیطی مجذوب کننده ایده آل است.

پیست بانکوک

پیست (Paste) اخیراً برنده یک ستاره میشلن شده و آشپز اجرایی آن نیز برترین آشپز زن آسیا لقب گرفته است. با این حساب می توانید حدس بزنید که چه تجربه ای انتظارتان را می کشد. غذای تایلندی کلاسیک شهرتی جهانی دارد اما کمتر رستورانی به میزان پیست آن را خلاقانه و نو ارائه می نماید. این رستوران حاصل همکاری یکی از آشپزهای برجسته استرالیایی و شریک تایلندی اش بوده و غذاهایی سالم و نو به مشتریان عرضه کند. مواد اولیه تمام غذاها از کشاورزان و برترین بازارهای بومی کشور تهیه می گردد.

گاگان

گاگان که به تازگی ستاره دوم میشلن خود را دریافت نموده، به عنوان برترین رستوران آسیا نیز نام گرفته است. این رستوران به وسیله گاگان آناند (Gaggan Anand) تأسیس شد که از بومیان کلکته بود و در اسپانیا تحت نظر استادان بزرگ آشپزی علمی تعلیم دید. باید حتماً غذاهای شگفت انگیز این رستوران را امتحان کنید و طعم های به یادماندنی اش را تا ابد در خاطر بسپارید. رستوران گاگان در یک خانه شیک به سبک مستعمراتی واقع شده است.

برترین رستوران های بانکوک

منبع: تاپ تراول
انتشار: 16 شهریور 1401 بروزرسانی: 16 شهریور 1401 گردآورنده: gsaffron.ir شناسه مطلب: 563

به "برترین رستوران های بانکوک (تور ارزان تایلند)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین رستوران های بانکوک (تور ارزان تایلند)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید