آنالیز جامع گوشی تاشو آنر Magic V

به گزارش زعفران، آنر اولین گوشی تاشو خود Honor Magic V را در چین معرفی کرد که همانند گوشی تاشو Galaxy Z Fold 3 سامسونگ، مانند یک کتاب تا می گردد. با این حال گوشی تاشو تازه آنر از مشخصات قابل توجهی همانند استفاده از یک چیپست فوق العاده قدرتمند و یک دوربین فوق العاده پیشرفته بهره می برد که می تواند آن را به یک گوشی تاشو متمایز تبدیل کند. در اینجا قصد داریم تا اولین آنالیز جامع این گوشی تاشو تازه را در اختیار شما قرار دهیم.

آنالیز جامع گوشی تاشو آنر Magic V

به گزارش خبرنگاران، سامسونگ به عنوان تنها عرضه کننده گوشی های هوشمند تاشو در بازار های دنیای، اخیراً در بازار های چین با رقیبان متعددی روبرو شده است که نه تنها تعیینات جالب توجهی ارائه می دهند بلکه قیمت رقابتی بسیار بهتری نیز دارند. فقط در سال 2021 گوشی های تاشو Huawei Mate X2، Huawei P50 Pocket، Xiaomi Mi، Mix Fold و Oppo Find N در بازار چین عرضه شدند که اکنون Honor Magic V نیز به آن ها افزوده شده است. این درحالی است که ویوو نیز به زودی نسخه فولد خود عرضه خواهد نمود و این به معنای رقابتی شدن بازار گوشی های تاشو در چین می باشد. اما Honor Magic V در این عرصه چه جایگاهی می تواند داشته باشد؟ پاسخ این سوال را در ادامه می توان دریافت.

گوشی تاشو Honor Magic V با صفحه نمایش بزرگ

مجیک وی به صفحه نمایش نسبتا بزرگ انعطاف پذیر 7.9 اینچی مجهز شده است. این یک صفحه نمایش OLED با وضوح 2272×1984 پیکسل و نرخ تنو 90 هرتز است. نمایشگر دوم در جلو تعبیه شده که یک صفحه نمایش 6.45 اینچی Full HD+ OLED با نرخ تازه سازی 120 هرتز است. صفحه نمایش در سمت راست، حاشیه های گردی دارد که به ظاهری زیبا یاری می نماید. به لطف نسبت تصویر نسبتاً گسترده 21.3:9، این صفحه نمایش تجربه کاربری بسیار خوبی را ارائه می دهد.

قابل توجه است که شرکت آنر، صفحه نمایش کاور را با نرخ تازه سازی بالاتری نسبت به صفحه نمایش داخلی ارائه می دهد. در واقع این شرکت به وضوح تصمیم متفاوتی نسبت به رقبا در مورد نمایشگر دوم گرفته است. علاوه بر این، صفحه نمایش دوم دارای گواهی +HDR10 است. صفحه نمایش می تواند 1.07 میلیارد رنگ را نشان دهد و حداکثر روشنایی آن 1000 نیت است. این نمایشگر مجهز به شیشه نانو کریستالی چند منحنی است که در صورت افتادن روی زمین، نسبت به شیشه معمولی، 5 برابر بهتر از صفحه نمایش محافظت می نماید.

لولای این گوشی از تیتانیوم و فیبر کربن ساخته شده و از 213 جزء تشکیل شده است. در طول ارائه محصول، آنر توجه زیادی به درز تاشو داشت. به گفته سازنده، توجه زیادی به درز میان لولای دستگاه شده و این درز نسبت به رقبا کمتر قابل مشاهده است. این به وضوح یک فرایند نو در صنعت گوشی های تاشو محسوب می گردد، زیرا Oppo Find N که اخیراً معرفی شده نیز بر عدم محسوس بودن درز تاشو تأکید دارد. بدیهی است که این امر تجربه کلی کاربر را بسیار بهبود می بخشد.

وقتی گوشی Honor Magic V تا گردد، ضخامت گوشی تنها 14.3 میلی متر خواهد بود که تفاوت قابل توجهی با ضخامت 16 میلی متری Galaxy Z Fold 3 دارد. با این همه وقتی گوشی تاشو آنر باز می گردد، ضخامت آن به 6.7 میلی متر می رسد که کمی ضخیم تر از حالت باز شده گلکسی زد فولد 3 با 6.4 میلی متر ضخامت است. لولای گوشی آنر برای تا و باز شدن حداقل 200000 بار آزمایش شده است که با سایر دستگاه های تاشو قابل مقایسه است. این بدان معناست که شما می توانید گوشی را 50 بار در روز و به مدت حداقل 10 سال بدون هیچ مسئله ای تا و باز کنید. علاوه بر این، گوشی هوشمند دارای یک محفظه فلزی است و حسگر اثرانگشت آن نیز در دکمه پاور کناره یکپارچه شده است.

دوربین های پیشرفته Honor Magic V

هر دو نمایشگر این گوشی مجهز به دوربین سلفی پانچ سوراخ با وضوح تصویر 42 مگاپیکسلی هستند که برای گرفتن سلفی و برقراری تماس های ویدیویی با وضوح بالا، بسیار مناسب هستند. یک بلندگوی استریو دوگانه متقارن با کیفیت بالا و با پشتیبانی از فناوری DTS:X Ultra برای لذت بردن بهینه از صدا، نیز در نظر گرفته شده است. بعلاوه باید توجه داشت که Honor Magic V اولین گوشی هوشمند دنیا است که به وسیله IMAX Enhanced تایید شده است.

یک دوربین سه گانه پیشرفته و شیک نیز در پشت این دستگاه تعبیه شده است. این یک سیستم به اصطلاح طراحی دوربین سه حلقه ای است. مجیک وی دارای یک دوربین 50 مگاپیکسلی با زاویه دید عریض f/1.9، یک دوربین 50 مگاپیکسلی فوق عریض با فوکوس اتوماتیک f/2.2 و یک دوربین 50 مگاپیکسلی Spectra Enhance (f/2.0) است. دوربین فوق عریض 122 درجه به کاربران اجازه می دهد تا از منظره ها بسیار گسترده عکس بگیرند. بعلاوه می توانید با این دوربین عکس های ماکرو زیبایی بگیرید. این دوربین ها بعلاوه دارای سه حالت؛ HDR، زوم و شب هستند و برای بزرگنمایی، یک عملکرد زوم دیجیتال 10 برابر در دسترس است.

سیستم دوربین به وسیله یک سیستم فوکوس لیزری 8×8 dToF پشتیبانی می گردد تا بتوانید از سوژه های متحرک با فوکوس واضح عکس بگیرید. فیلم ها را می توان با وضوح 4K ضبط کرد و یک سیستم لرزشگیر الکترونیکی ویدئویی (متاسفانه هیچ سیستم لرزشگیر اپتیکال تصویر وجود ندارد) برای جلوگیری از لرزش ناخواسته دست نیز تعبیه شده است. فلاش LED نیز موجود است و در نهایت، لنز های دوربین به وسیله شیشه منحنی سه بعدی محافظت می شوند.

سخت افزار و نرم افزار های Honor Magic V

گوشی Honor Magic V اولین گوشی هوشمند تاشو است که از چیپست فوق العاده قدرتمند Qualcomm Snapdragon 8 Gen 1 بهره می برد. این تراشه فایو جی 4 نانومتری نسبت به نسل قبلی خود Snapdragon 888 حدود 30 درصد عملکرد بهتر GPU و 20 درصد عملکرد سریعتر CPU را ارائه می دهد. این تراشه بعلاوه بسیاری از امکانات نو را در زمینه هوش مصنوعی، بازی و اتصال 5G ارائه می دهد.

این گوشی تاشو به صورت استاندارد با 12 گیگابایت رم عرضه می گردد و حافظه ذخیره سازی 256 یا 512 گیگابایتی نیز ارائه می گردد، بنابراین با این دستگاه هیچ کمبودی در زمینه حافظه وجود ندارد. گوشی Magic V از شبکه 4G LTE و بعلاوه شبکه بسیار سریع اینترنت موبایل 5G پشتیبانی می نماید. به گزارش خبرنگاران، سیستم خنک کننده هوشمند داخلی متشکل از گرافن و سیستم مدیریت حرارتی هوشمند هوش مصنوعی، نیز برای خنک کردن موثر دستگاه تعبیه شده است که Honor Magic V را قادر می سازد به هنگام ضبط یک ویدیوی طولانی یا انجام یک بازی بسیار سنگین، دمای متعادل خود را حفظ کند.

از نظر نرم افزاری، گوشی تاشو آنر نیز تجربه خوبی را ارائه می دهد. این گوشی بر روی سیستم عامل نو اندروید 12 در ترکیب با رابط کاربری Magic UI 6 اجرا می گردد. در نهایت یک باتری دوگانه با ظرفیت کلی باتری 4750 میلی آمپر ساعتی تعبیه شده است. باتری آنقدر قوی است که می تواند تمام روز را دوام بیاورد و حتی به وسیله صفحه اصلی می توانید به مدت چهار ساعت بدون وقفه بازی کنید. این 40 دقیقه بیشتر از زمانی است که گلکسی Z Fold 3 ممکن است در شرایط مشابه در اختیار شما قرار دهد. علاوه بر این، این گوشی از شارژ سیمی 66 واتی پشتیبانی می نماید. این بدان معناست که شما می توانید باتری خالی را در کمترین زمان شارژ کنید. به هنگام خرید دستگاه نیز شما در جعبه می توانید موارد روبرو را مشاهده کنید؛ گوشی Honor Magic V، شارژر آنر SuperCharger 66W، شارژر فندکی خودرو Honor SuperCharger 66W، قاب محافظ آرامید فیبر، درب بازکن سینی سیم کارت، دفترچه راهنما و ضمانتنامه.

قیمت گوشی Honor Magic V

در حال حاضر، Magic V فقط در چین عرضه شده است. در آنجا می توانید گوشی تاشو را از 18 ژانویه 2022 با قیمت اولیه 10000 یوان یا 1385 یورو بخرید که برای این مبلغ مدل 256 گیگابایتی را دریافت خواهید کرد. برای نسخه 512 گیگابایتی، قیمت 11000 یوان معین شده است که معادل تقریباً 1520 یورو است. این گوشی در سه رنگ عرضه می گردد که مدل Space Silver آن دارای پشت شیشه ای براق با طرح عمودی است. علاوه بر این، نسخه کلاسیک مشکی با روکش براق شیک نیز وجود دارد. آخرین مدل نیز، رنگ نارنجی سوخته نام دارد که این نسخه دارای روکش چرم وگان مات است. این مدل بعلاوه اولین گوشی هوشمند تاشو با پشتی چرمی است که ظاهری مجلل به گوشی می دهد و تا حدودی یادآور Oppo Find X2 Pro نارنجی است.

تعیین نیست که آیا این گوشی آنر در نهایت در سطح بین المللی عرضه خواهد شد یا خیر، اما این دستگاه در پایگاه های داده بین المللی دیده شده است، بنابراین ورود آن به بازار های بین المللی، غیر ممکن نیست. از طرف دیگر، از سال 2020، این شرکت دیگر بخشی از شرکت هواوی نیست. در نتیجه، تحریم های تجاری ایالات متحده که هواوی را درگیر نموده، دیگر اثر بر شرکت آنر نخواهد داشت.

جمع بندی

گوشی Magic V از بسیاری جهات یک گوشی هوشمند عالی به نظر می رسد. این دستگاه دارای صفحه نمایش بزرگ انعطاف پذیر، سریع ترین پردازنده حال حاضر، نوترین نرم افزار، تنظیم دوربین عالی، باتری بزرگ و گزینه های شارژ سریع خوب است. علاوه بر این، گوشی به طور یکپارچه بسته می گردد و درز تاشو به سختی قابل مشاهده یا ملموس است. این گوشی بعلاوه یک برگ برنده اضافی در دست دارد که همان قیمت است. زیرا با قیمت خرده فروشی پیشنهادی کمتر از 1400 یورو، این گوشی به طور قابل توجهی مقرون به صرفه تر از Galaxy Z Fold 3 با قیمت 1800 یورو است. با این حال، معایبی نیز وجود دارد؛ صفحه نمایش اصلی دستگاه از نرخ رفرش 120 هرتز پشتیبانی نمی نماید، حالت فلکس در دسترس نیست، تلفن دارای رتبه IP مقاوم در برابر گرد و غبار و آب نیست و پشتیبانی از قلم S نیز وجود ندارد.

منبع: letsgodigital

ترجمه: مصطفی جرفی-خبرنگاران

منبع: فرارو
انتشار: 15 اسفند 1400 بروزرسانی: 15 اسفند 1400 گردآورنده: gsaffron.ir شناسه مطلب: 411

به "آنالیز جامع گوشی تاشو آنر Magic V" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز جامع گوشی تاشو آنر Magic V"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید