جاهای دیدنی صربستان که نباید از دست بدهید

به گزارش زعفران، مکان های گردشگری صربستان چشم انتظار کشف شما هستند. جاذبه هایی که می توانید با آن ها سلفی بگیرید و به عنوان یادگاری یک سفرِ مجذوب کننده پیش خودتان نگه دارید. صربستان کشوری جادویی است. جاهای دیدنی صربستان بسیار زیادند و یکی از یکی زیباتر. پس از سفر به این کشور شاید باز هم دل تان بخواهد که به آن جا برگردید; خبرنگاران دوازده تا از جاهای دیدنی صربستان را برای تان ردیف نموده تا در سفر خود حتما به جاهای گردشگری صربستان سر بزنید.

جاهای دیدنی صربستان که نباید از دست بدهید

مکان های گردشگری صربستان بسیار زیاد هستند; پیش از این که به سراغ مطلب خبرنگاران ی ما بروید، در ویدئوی بالا بعضی از جاذبه های زیبا و جاهای گردشگری صربستان را ببینید و لذت ببرید.

کاله مگدان؛ یک جای رمانتیک

مهم ترین جاذبه گردشگری بلگراد یا حتی صربستان پارک کاله مگدان است

کجا بهتر از بلگراد برای آغاز؟ این شهر زیبا و درخشان از نظر هیچ مسافری دور نمی ماند. مهم ترین جاذبه گردشگری بلگراد و صربستان پارک کاله مگدان است. کاله مگدان از برترین جاهای تماشای صربستان است. دورِ پارک کاله مگدان، قلعه معروفی قرار گرفته است که دنیاگرد ها علاقه زیادی به تماشاِ آن دارند. این جا رمانتیک ترین جای صربستان است و هیچ سفری به مرکز صربستان بدون تماشا این پارک کامل نیست. کمترین کاری که می توانید در این پارک انجام دهید آن است که روی یک جایگاه بنشینید و از تماشای محیط اطراف لذت ببرید، اما یک کار جالب دیگر هم می توانید در این پارک انجام دهید؛ در این پارک از موزه ارتش تماشا کنید و با تاریخ صربستان بیشتر آشنا شوید. یک مثلِ معروف هست که می گوید: در بلگراد همه راه ها به کاله مگدان ختم می گردد!

کلیسای سنت ساوا ، شکوه یک شهر رویایی

شکوه معماری کلیسای سنت ساوا خیره کننده است

وقتی صحبت از معماری صربستان به میان می آید، نمی توان از کلیسای سنت ساوا گذشت. چشم انداز این کلیسا بر تمام شهر احاطه دارد. این کلیسا در جایی ساخته شده که بقایای پیکرِ ساوای مقدس را آتش زدند. سنت ساوا دومین کلیسای بزرگ ارتدوکس دنیا است. رفتن به سنت ساوا در میان جاهای تماشای صربستان نوعی مرور تاریخ است.

ساوای مقدس مؤسس کلیسای ارتدوکسی صربستان در قرون وسطی و بنیان گذار اولین قانون کشور بود. وزیر اعظم عثمانی در سال 1595 بعد از حمله به بلگراد دستور داد بقایای پیکر سنت ساوا را آتش بزنند. این کار برای شکستن روحیه ی مردم این کشور بود. در بلگراد، از هر مسیری که بگذرید این کلیسای زیبا پیش چشمِ شماست و شکوه یک شهر رویایی را به رخ می کشد!

خانه ی درینا؛ از عجیب ترین جاهای تماشای صربستان

خانه ای کوچک که بر بستر رودخانه درینا قرار گرفته است

اگر کلیسای سنت ساوا را نمونه یک معماری باشکوه در نظر بگیریم، خانه درینا را در میان جاهای تماشای صربستان، می توان تجسم نوعی معماری خلوت دانست؛ رودخانه درینا از معروف ترین رودخانه های اروپا است. طبیعت اطراف این رودخانه بسیار زیبا است. خانه کوچک درینا در سال 1969 ساخته شده است. در این سال یک گروه شناگر جوان برای لذت بردن از طبیعت رویایی اطراف درینا و شنا در رودخانه آن، به این منطقه رفتند. این گروهِ شناگر، می خواستند برای خودشان دست به ساخت جایی برای استراحت بزنند؛ همین موضوع باعث شد که این خانه را بسازند. این طور بود که یک جاذبه گردشگری مجذوب کننده دیگر هم به رودخانه درینا اضافه شد. اگر می خواهید این خانه زیبا را ببینید، همین حالا تصمیم خودتان را برای سفر به صربستان قطعی کنید.

صومعه استادِنیکا ، شکوه یک معماری

در این صومعه نقاشی های عجیب وغریب و پر از رنگ های خاص دیده می گردد

نمی توان صومعه را از جاهای تماشای صربستان جدا کرد. بسیاری از آن ها را می توان چه از نظر معنوی و چه معماری به خاطر سپرد. استادِنیکا برترین صومعه این کشور است. کلیساهایی که با سنگ مرمر سفید ساخته شده اند شکوه و تاثیرگذاریِ بیشتری دارند. استادِنیکا هم یک معماری باشکوه دارد که برآمده از همین سنگ مرمرهای سفید است. در کنار این معماری باشکوه، این صومعه بسیار هم خاص هست. در این صومعه نقاشی های عجیب وغریب و پر از رنگ های خاص دیده می گردد که شما را حسابی شگفت زده می نماید. این جا می توانید یک تجربه متفاوت به دست بیاورید و یک یادگاری خوب به زندگی تان اضافه کنید.

تالار شهر سابوتیکا ، نمونه ای از معماری مدرن صربستان

در سابوتیکا به مدد معماری ساختمان هایش به ابتدای قرن بیستم می روید

شاید خیلی ها شهر سابوتیکا را دست کم بگیرند، اما این کم لطفی به این شهر است. تالار شهر سابوتیکا برترین نمونه معماری مدرن این کشور است. این سازه در ابتدای قرن بیستم ساخته شده و نشان از توجه به جزئیات دارد. شهر سابوتیکا با مجارستان هم مرز است و همین موضوع به آن حال وهوای چندفرهنگی داده است. در سابوتیکا به مدد معماری ساختمان هایش به ابتدای قرن بیستم می روید. تالار شهر هم از گروه همین سبک های معماری است. سفر به سابوتیکا می تواند نوعی سفر در زمان هم باشد!

مزار تیتو؛ یک جاذبه تاریخی

مزار تیتو | در بلگراد است و به آن خانه گل ها می گویند

می خواهیم دوباره به مرکز برگردیم. صربستان قرن بیستم یادآورد مردی است به نام تیتو. کسی که بخش بزرگی از زندگی خود را صرف حکومت بر یوگسلاوی کرد. او رئیس جمهور یوگسلاوی بود و در نیمه های حکومت خود بر یوگسلاوی از شوروی فاصله گرفت. تیتو سعی کرد رویکرد خاص خود را در اداره کشور داشته باشد. او دولت خود را پس از جنگ دنیای دوم تأسیس کرد. تیتو این دولت را یک دولت کمونیست نامید، اما از شوروی کمونیستی مستقل بود. او سپس یکی از رهبران جنبش غیرمتعهدها شد. تیتو که از کُروات ها بود در سال های جنگ دنیای دوم با نیروهای آلمانی نبرد پارتیزانی کرد. اندکی پس از مرگ او، یوگسلاوی دچار فروپاشی سیاسی شد. مزار تیتو در بلگراد است و به آن خانه گل ها می گویند. مزاری آرام، خوش عطر و خوش آب ورنگ!

دره درداپ ، از زیباترین جاهای تماشای صربستان

دره درداپ | دل طبیعت صربستان خود را به رُخ می کشد

دره درداپ بیش از آن که یک دره باشد، یک رودخانه است. این جا هم بخش دیگری از جاهای تماشای صربستان است که از دل طبیعت آن خود را به رُخ می کشد. دره درداپ را اغلب مرزی می دانند ساخته خدایان. این دره، از اجتماع چهار دره تشکیل شده است. به این دره ها گاه دروازه آهنی هم گفته می گردد؛ چراکه ورودی جنوبی کوه های کارپات (Carpathian) هستند. رنگ آبی، رنگِ غالبِ تابلوی زیبای طبیعتِ درداپ است. دو کوه صخره ای اسرارآمیز در دو طرف این تنگه قرار گرفته است که شبیه به چهره دو انسان غمگین اند. درداپ پر از شگفتی است و هیجان زیادی در این دره زیبای صربستان، منتظر شما است.

برج جمجمه؛ ترسناک و تاریخی

برج جمجمه در شهر نیس قرار گرفته است

برج جمجمه در شهر نیس است. این برج در صربستان یک خاطره ملموس از کشتار حکومت دوره عثمانی است. 952 جمجمه این برج را ساخته بودند. تعداد این جمجمه ها امروز کمتر از 60 عدد است. تماشای این برج به عنوان یکی از جاهای تماشای صربستان لبخند به لب شما نمی آورد، اما به هر حال تاریخ معمولا کم تر آدم را شاد می نماید!

سرخوشی در تنگه اُواک

تنگه اُواک | یکی از تاثیرگذارترین تصویرهای طبیعی صربستان

صربستان سرشار از طبیعت تاثیرگذار و دل پذیر است. تنگه اُواک یکی از تاثیرگذارترین تصویرهای طبیعی این کشور را در فکر شما ثبت می نماید. این جا ساخته شده برای ایجاد کردن یک خاطره خوب در میان جاهای تماشای صربستان. در اُواک تصویرهایی بکر و دره هایی مجذوب کننده و رودخانه هایی پر پیچ وخم خواهید دید. تنگه اُواک بخشی از جاهای تماشای صربستان است که در آن تصویرهایی می بینید که برای همواره در فکر شما ثبت می گردد. سرخوشی برترین توضیف برای حس وحالی است که بعد از تماشای تنگه اُواک وجود شما را در برمی گیرد.

جاوولیا واروس ، جای عجیب در مکان های گردشگری صربستان

جاوولیا واروس | عجیب ترین جا در میان جاذبه های گردشگری صربستان است

جاوولیا واروس مجموعه ای از 10 سنگ با شکل های خاص است. این جا عجیب ترین جا در میان جاهای تماشای صربستان است. به این جا شهر شیطان هم می گویند. بعضی از افسانه های محلی معتقدند که شهر شیطان از اشک کسانی به وجود آماده که به یک جادوگر خیانت نموده اند یا حضور شیطان را انکار نموده اند. بعضی دیگر از این افسانه ها هم بر این باور هستند که این سنگ ها افرادی بوده اند که در یک جشن عروسی شرکت نموده اند و شیطان آن ها را تبدیل به سنگ نموده است هرچند این داستان های اسطوره ای از شیوه خلقت این مکان خیالی هستند، اما نمی توان انکار کرد که این مکان جایی است بی همتا. جایی شبیه جاوولیا واروس در کل قاره اروپا هم نیست، چه برسد به خودِ صربستان! پس در بازدید از جاهای تماشای صربستان ، این جا را از قلم نیاندازید.

شهرگردی در خیابان میهایلوا از جاهای گردشگری صربستان

خیابان میهایلوا | جایی زیبا برای شهرگردی

اگر از آن دسته افرادی هستید که دل تان می خواهد کمی در شهر گشت بزنید خیابان میهایلوا مناسب شماست؛ این جا اصلی ترین خیابان ویژه پیاده گردی در بلگراد است. در این خیابان زیبا، می توانید از کافه هایی مجذوب کننده و تماشای، غذاهای محلی صربستان و مراکز خرید دلپذیر لذت ببرید. خیابان میهایلوا قدیمی ترین و ارزشمند ترین نقطه بلگراد است؛ این خیابان نام میهایلوا اُبرونویچ سوم، شاهزاده صربستان را بر خود دارد.

نووی ساد؛ شهر محبوب دوست دارانِ موسیقی

معروفیت شهر نووی ساد به جشنواره های موسیقی آن است

اگر اهل موسیقی باشید شاید در سفر به صربستان، نووی ساد انتخاب مناسبی باشد؛

این شهر زیبا در ساحل رود دانوب، یکی از برترین سواحل رودخانه ای را در میان جاهای تماشای صربستان دارد; نووی ساد دومین شهر بزرگ صربستان است; معروفیت این شهر به جشنواره های موسیقی آن است. این جشنواره ها هر سال در قلعه پترووارادین برگزار می گردد و هزاران نفر را از سراسر اروپا به سوی خود می کشاند; اما اگر از این موضوع هم بگذریم، نووی ساد، فضای شهری خارق العاده ای هم دارد; اگر اهل شهرگردی باشید در نوی ساد حتما به شما خوش می گذرد و یک جای خاص را در میان جاهای تماشای صربستان می بینید.

منبع:سـفـرزون

منبع: دیجیاتور
انتشار: 12 مرداد 1401 بروزرسانی: 12 مرداد 1401 گردآورنده: gsaffron.ir شناسه مطلب: 541

به "جاهای دیدنی صربستان که نباید از دست بدهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاهای دیدنی صربستان که نباید از دست بدهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید