جهاد آبرسانی استان اصفهان در یک سال اخیر

به گزارش زعفران، آب پایدار و سالم آشامیدنی 34 هزار نفر در 65 روستای استان اصفهان در دولت سیزدهم تامین شد.

جهاد آبرسانی استان اصفهان در یک سال اخیر

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اصفهان گفت: عملیات آبرسانی به 65 روستای استان اصفهان با جمعیت 34 هزار نفر در دولت سیزدهم انجام شد.

حسین اکبریان اضافه نمود: از سال گذشته تا به امروز با اهتمام جدی در برطرف محرومیت و تکمیل طرح های نیمه کاره،130 کیلومتر احداث خطوط انتقال آب و اصلاح و توسعه شبکه توزیع، احداث چهار هزار مترمکعب مخزن ذخیره آب و سایر تاسیسات مربوطه اجرا، تکمیل و وارد مدار بهره برداری شده است.

او اضافه نمود: عملیات آبرسانی به این 65 روستا با اعتبار هزینه شده بالغ بر 43 میلیارد تومان صورت گرفت.

تامین آب 34 هزار روستانشین استان اصفهان در طرح جهاد آبرسانی دولت سیزدهم

به گفته او آبرسانی به مورچه خورت، نواحی و مراکز جمعیتی جهت آن شامل یک باب ایستگاه پمپاژ و 30 کیلومتر خطوط انتقال آب با اعتبار و هزینه کرد 20 میلیارد تومان در دولت سیزدهم تکمیل شد و به بهره برداری رسید، در این طرح آب شرب سالم، بهداشتی و پایدار روستای مورچه خورت، بخشی از نواحی و مراکز جمعیتی جهت خط آبرسانی شاهین شهر به مورچه خورت با جمعیت تقریبی سه هزار نفر تامین می گردد.

تامین آب شرب 21 هزار روستایی استان اصفهان در دستور کار

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اصفهان درباره دیگر طرح های در دست اجرا با موضوع جهاد آبرسانی به منطقه ها روستایی و کم برخوردار استان توضیح داد: با اجرای طرح جهاد آبرسانی در 3 شهرستان استان اصفهان، بیش از 21 هزار نفر در 97 روستای استان اصفهان از آبرسانی پایدار بهره مند می شوند.

اکبریان گفت: عملیات اجرایی طرح جهاد آبرسانی به منظور آبرسانی پایدار به 97 روستا (65 روستای اصلی و 32 روستای جهت طرح) در سه شهرستان نایین، فریدونشهر و سمیرم با همکاری قرارگاه سازندگی امام حسن مجتبی (ع) و با مبلغ قرارداد بالغ بر 164 میلیارد تومان در حال انجامست.

او اضافه نمود: در شهرستان نایین و در مرحله نخست اجرای این طرح، 2 هزار و 860 نفر در 54 روستا از آبرسانی پایدار بهره مند می گردد و تا به امروز برای اجرای طرح های آبرسانی به مجتمع های روستایی لای سیاه و کوهستان- بهارستان در حدود 23 کیلومتر حفاری خطوط انتقال آب و 15 کیلومتر لوله گذاری شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اصفهان ادامه داد: در طرح جهاد آبرسانی در این شهرستان علاوه بر حفر و تجهیز 2 حلقه چاه آب، 117 کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع، سه هزار و 700 متر مکعب مخزن و پنج باب ایستگاه پمپاژ نیز اجرا و احداث می گردد.

اکبریان توضیح داد: در شهرستان فریدونشهر نیز 24 روستا با جمعیت هفت هزار و 271 نفر با اجرای این طرح، از آبرسانی پایدار بهره مند می شوند که عملیات لوله گذاری خطوط انتقال و شبکه توزیع آب به طول 115 کیلومتر و بعلاوه 28 کیلومتر حفاری در حال انجام است.

او اظهارداشت: هم اکنون نیز عملیات حفاری و لوله گذاری درمجتمع های روستایی برف انبار و گوراب فریدونشهر اجرا و جهاد آبرسانی در این شهرستان با احداث 800 متر مکعب مخزن و سه باب ایستگاه پمپاژ و حفر و تجهیز یک حلقه چاه اجرایی می گردد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اصفهان اضافه نمود: جهاد آبرسانی در شهرستان سمیرم نیز در مجتمع 21 روستایی پادنا، روستا های چشمه رحمان مهدی آباد، مروک، ضرغام آباد، کیفته، گیوه سین، فتح آباد، حیدر آباد، ماندگان و دشت بال وردشت با 129 کیلومتر لوله گذاری خطوط انتقال و شبکه توزیع آب، احداث پنج هزار 500 متر مکعب مخزن، 2 ایستگاه پمپاژ و حفر و تجهیز سه حلقه چاه به زودی شروع می گردد.

در این ارتباط معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه گذاری شرکت آب و فاضلاب اصفهان نیز گفت: اجرای 6 طرح آبرسانی در مقیاس بزرگ و کوچک را برای سال جاری در نظر گرفته ایم که تامین اعتبار و کمبود نقدینگی بزرگترین چالش آنهاست.

کاظم جعفری با اشاره به انجام اقدامات ذیل این طرح ها اضافه نمود: اجرا و تکمیل 2 تصفیه خانه آب، بالغ بر 80 کیلومتر لوله گذاری و خط انتقال و تجهیز چاه آب آشامیدنی در قالب این طرح ها انجام می گردد.

خبرنگاران اصفهان اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 8 شهریور 1401 بروزرسانی: 8 شهریور 1401 گردآورنده: gsaffron.ir شناسه مطلب: 559

به "جهاد آبرسانی استان اصفهان در یک سال اخیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جهاد آبرسانی استان اصفهان در یک سال اخیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید