در کدام محله های کرج، اجاره نشینی رونق بیشتری دارد؟

به گزارش زعفران، به گزارش خبرنگاران، سرعت پایین رشد قیمت ها در بازار مسکن کرج نسبت به تهران باعث شده تا طی چند سال اخیر متقاضیان سکونت در این شهر بیشتر در بخش خرید و فروش دیده شوند تا در بخش مسکن استیجاری. تعداد بالای مهاجرت را هم می توان دلیلی بر مصرفی شدن واحدهای مسکونی دانست؛ اتفاقی که اجاره نشینان را گاه با کمبود عرضه روبرو می سازد.

در کدام محله های کرج، اجاره نشینی رونق بیشتری دارد؟

تنور داغ عرضۀ مسکن استیجاری در محله های شرقی

آنالیز آگهی های درج شده در دیوار املاک کرج طی تابستان امسال گویای آن است که طی فصل مذکور سهم آگهی های مسکن استیجاری در این کلانشهر به 29.9 درصد رسیده است. در این بین تنها سه محله اتحاد، کوی مدرس و کوی کارمندان شمالی مشاهده می شوند که بیش از 50 درصد آگهی املاک آن ها به مسکن استیجاری اختصاص یافته است.

به نظر می رسد دسترسی مناسب محلی، اصلی ترین عامل تمرکز آگهی های اجاره نشینی در این سه محله باشد و این موضوع را نمی توان چندان به قیمت ها ارتباط داد.

کوی مدرس که رکورددار آگهی های اجاره نشینی دیوار کرج بوده، در محدودۀ شرقی این شهر واقع شده و جزو محله های میانه قیمت به شمار می آید. اما آنچه این محله ها را متمایز ساخته، اتصال آن به پنج خیابان مهم ملاصدرا، تعاون، طالقانی شمالی، نبوت و مطهری است.

موضوعی که می تواند عاملی برای افزایش تقاضای اجاره مسکن و به تبع آن رشد عرضه این نوع واحدها در این محله باشد.

گرچه قیمت ملک و اجاره بهای مسکن در کوی کارمندان شمالی نسبت به کوی مدرس اندکی بالاتر است، اما این محله نیز به علت اتصال به نقاط مهمی همانند جهانشهر، کوی قائم، دهقان ویلا، کارمندان جنوبی و اتحاد اهمیت پیدا می نماید.

با توجه به موقعیت جغرافیایی این محله، طبیعی است که در فصل نقل وانتقال اجاره نشینان تنور عرضه و تقاضای مسکن استیجاری داغ گردد و در آگهی های دیوار کرج این محلۀ واقع در منطقه 1 در رتبه دوم بایستد. به ویژه آنکه طی چند سال اخیر در کنار خانه های قدیمی ساخت، تعداد زیادی واحد نوساز هم شکل گرفته اند.

البته باید توجه داشت که در مرکز استان البرز، بالای شهر و پایین شهر محلی از اعراب ندارد و ممکن است قیمت ها در دو محلۀ هم جوار تفاوت فاحشی داشته باشند.

محله هایی با سهم 40 تا 50 درصدی در آگهی های مسکن استیجاری

محله هایی که تعداد آگهی های مسکن استیجاری در آن ها بین 40 تا 50 درصد است را هم می توان جزو منطقه های به حساب آورد که این نوع آگهی ها در آن غلبه دارد؛ زیرا سایر آگهی ها لزوماً مربوط به فروش واحد آپارتمانی نیستند و بخشی از آن ها به فروش زمین اختصاص دارد.

در شهر کرج نیز 11 محله مشاهده می شوند که سهم آگهی های استیجاری در دیوار املاک آن ها از 40 درصد عبور نموده است. غالباً محله هایی در لیست زیر قرار گرفته اند که جزو منطقه ها نوظهور کرج با خانه هایی تازه تأسیس هستند که ازجمله آن ها می توان به اندیشه و مهرشهر اشاره نمود.

بعلاوه محله هایی مانند عظیمیه مشاهده می شوند که به محله های لوکس و خوش آب وهوای کرج معروفیت دارند.

نکتۀ دیگر آنکه عظیمیه و فازهای 1 تا 3 مهرشهر که در این لیست قرار گرفته اند، در خاتمه تابستان امسال گران ترین محله های کرج در آگهی های دیوار بودند. چنان که میانگین قیمت هر مترمربع واحد مسکونی از 25 میلیون و 128 هزار تومان در فاز 3 مهرشهر آغاز می شد و تا 34 میلیون و 281 هزار تومان در فاز 1 این محله پیش می رفت.

طبیعتاً با ارائه چنین قیمت هایی صاحبان املاک با مشتریان کمتری برای خرید روبرو می شوند و بازار اجاره در آن ها جذابیت بیشتری دارد.

آخرین اخبار بازار مسکن را در صفحه مسکن خبرنگاران بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 19 اسفند 1400 بروزرسانی: 19 اسفند 1400 گردآورنده: gsaffron.ir شناسه مطلب: 415

به "در کدام محله های کرج، اجاره نشینی رونق بیشتری دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در کدام محله های کرج، اجاره نشینی رونق بیشتری دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید