راهنمای کامل درباره فواید خرید کالا از سمساری

به گزارش زعفران، سمساری واسطه گری خرید و فروش اجناس دست دوم و کهنه است که در آن سمسار کالا و لوازمی که افراد به آن احتیاج ندارند را می خرد و در اختیار متقاضیان خرید آن وسیله قرار می دهد.

راهنمای کامل درباره فواید خرید کالا از سمساری

با توجه به اینکه این روزها این شغل رواج پیدا نموده، تصمیم گرفتیم در این مطلب به آنالیز فواید خرید کالا از سمساری بپردازیم و نکاتی که برای خرید لوازم دست دوم باید رعایت کنید را به شما یادآوری کنیم. پیشنهاد می کنیم خواندن ادامه این مطلب را از دست ندهید.

چه لوازمی را می توانیم از سمساری تهیه کنیم؟

اگر با شغل سمساری آشنایی نداشته باشید یا تا بحال از سمسار خرید ننموده باشید، ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که چه وسایل و لوازمی را می توانید از این طریق بخرید. واقعیت این است که از شیر مرغ تا جان آدمیزاد، هر وسیله ای مانند بشقاب، لیوان، میز، صندلی، مبلمان، کمد، قوری، قابلمه، گلدان، لوازم برقی، لوازم دکوری، فرش و موکت و هر وسیله دیگری که بخواهید، در این مغازه ها موجود است.

خرید کالا از سمسار چه مزایایی دارد؟

خرید و فروش لوازم دست دوم برای خریدار و فروشنده با مزایای متعددی همراه است. قطعا نگهداری از لوازمی که به آن احتیاج نداریم کار سختی است و احتیاج به فضای کافی و خانه بزرگ یا انباری دارد. در حالی که می توانید این لوازم را به سمساری بفروشید و از دردسر نگه داری بی علت آنها راحت شوید. اما خرید لوازم مورد احتیاج از سمساری برای خریدار مزایای بیشتری دارد که شامل موارد زیر است.

  • خرید لوازم آنتیک و قدیمی

لوازم دکوری یکی از پرطرفدارترین لوازمی هستند که در سمساری به فروش می رسند. کسانی که می خواهند در چیدمان منزل از وسایل دکوری شیک و قدیمی استفاده نمایند، می توانند به سادگی لوزام مورد احتیاج را از سمسار خریداری نمایند. زیباترین فنجان ها و قندان ها، تابلو و گلدان ها قدیمی در مغازه های سمساری موجود است و خریدار می تواند دکوراسیون یکپارچه و شیکی در منزل خود ایجاد کند.

  • پیدا کردن قطعات نایاب

ممکن است وسیله ای خراب گردد و شما برای تامین قطعات آن به مشکل بخورید و نتوانید آن قطعه را پیدا کنید. یکی از ساده ترین راه ها برای پیدا کردن قطعه مورد احتیاج این است که به مغازه های خرید و فروش کالای دست و دوم مراجعه کنید.

به طور مثال اگر یک وسیله برقی قدیمی مانند آبمیوه گیری دارید و قطعه ای از آن خراب شده و نوی آن قطعه در بازار در دسترس نیست، می توانید دست دوم آن آبمیوه گیری را پیدا کنید و از آن قطعه برای تعمیر وسیله مورد احتیاج بهره ببرید؛ حتی می توانید یک دست فنجان یا بشقاب که در اثر شکستن ناقص شده را هم تکمیل کنید.

  • خرید لوازم مورد احتیاج با قیمت مناسب

این روزها قیمت بیشتر کالاها و لوازم مورد احتیاج زیاد است. ممکن است فردی از پس خرید لوازم نو برنیاید. در این صورت می تواند وسیله مورد نظر را دست دوم و با قیمت مناسب تهیه کند.

به خصوص اینکه بیشتر کالاهایی که به عنوان دست دوم به فروش می رسند فقط به خاطر خط و خش یا ایرادهای کوچک ظاهری در زمره لوازم دسته دوم هستند و اغلب سمساران ایرادات وسایل را از بین می برند یا آن ها را تعمیر می نمایند. بنابراین خرید لوازم دست دوم برای کسانی که بودجه محدودی در اختیار دارند، مناسب است.

نکاتی که برای خرید از سمساری باید رعایت کنید

با اینکه طول عمر لوازمی که از سمساری خرید می کنید کوتاه تر از عمر وسایل نو است، اما با رعایت چند نکته کاربردی می توانید ریسک خرید وسایل دست دوم را کم کنید و خرید به صرفه و پیروزی داشته باشید.

  • انتخاب یک سمساری معتبر

برای تجربه خرید پیروز و بدون دغدغه بهتر است اول از همه، یک مرکز معتبر را که دارای مجوز خرید و فروش کالاهای دست دوم است، انتخاب کنید تا از کیفیت لوازمی که می خرید، مطمئن باشید. سمساری تهران یکی از برندهای معتبر و قدیمی در این صنف است که میتوانید جهت مشاوره و خرید از آن یاری بگیرید.

  • خرید حضوری از سمساری

با اینکه روش های خرید اینترنتی و سایت های فروش کالاهای دست دوم، در اختیار متقاضیان واقع شده است، اما بهتر است به صورت حضوری خرید کنید. زیرا در خرید حضوری می توانید ویژگی های ظاهری یا عملکرد کالا را آنالیز کنید و از نقص و ایراد احتمالی وسایل مطمئن شوید. به طور مثال می توانید لوازم الکتریکی را روشن کنید و از کارکرد درست آن مطمئن شوید یا فرش و موکت را باز کنید و استحکام تار و پود آن یا سوختگی و آسیب های احتمالی آن را از نزدیک ببینید.

  • خرید لوازم برقی از برندهای معتبر و شناخته شده

یکی از نکات مهمی که هنگام خرید لوازم برقی دست دوم باید به آن توجه کنید، برند لوازم برقی است. برندهای مطرح و شناخته شده، محصولات باکیفیت و مرغوبی فراوری می نمایند که طول عمر آن ها بالا است. بنابراین اگر می خواهید کالای دست دومی که خریداری می کنید دوام و ماندگاری مطلوبی داشته باشد و اطمینان داشته باشید که عمر مطلوبی دارد، باید برندهای معتبر را برای خرید انتخاب کنید.

  • خرید با شرط تست کردن کالا

یکی از ترفندهای جالبی که برای خرید از سمساری می توانید انجام دهید این است که از فروشنده بخواهید کالا را به شرط سالم بودن و تست کردن در اختیار شما قرار دهد. یعنی بخشی از هزینه خرید کالا را بپردازید و پرداخت مابقی آن را به زمانی موکول کنید که از سالم بودن آن اطمینان کسب کردید.

به طور مثال مدت زمان یک هفته را برای تست کردن جارو برقی دست دومی که خریده اید، با فروشنده توافق کنید و در صورتی که طی یک هفته از سالم بودن جارو برقی اطمینان پیدا کردید، مابقی هزینه آن را پرداخت کنید.

  • عدم اعتماد به ظاهر کالا

با اینکه ویژگی های ظاهری کالای دست دوم برای خرید مهم است و باید به آن توجه کنیم، اما نباید گول ظاهر یک وسیله را بخورید بلکه باید از کارکرد صحیح آن مطمئن شوید. به خصوص وقتی قصد خرید لوازم برقی را دارید.

  • آنالیز قیمت کالای دست دوم

وقتی قصد خرید یک کالای دست دوم از سمساری دارید بهتر است قیمت دست دوم آن را با قیمت نو آن وسیله مقایسه کنید. زیرا ممکن است قیمتی که فروشنده برای کالا مشخص می نماید با قیمت کالای نو تفاوت زیادی نداشته باشد و ضرر کنید.

با توجه به اینکه کالاهای عتیقه و قدیمی قیمت بالایی دارند، بهتر است قبل از خرید از اصل بودن کالا مطمئن شوید تا هزینه ای که بابت خرید می پردازید، هدر نرود.

جمع بندی

خرید و فروش لوازم کهنه و دست دوم یکی از مشاغل پر رونق است که عایدی مناسبی دارد. در این مطلب سعی کردیم فواید خرید لوازم و وسایل دست دوم از سمساری را بیان کنیم و راهنمای کاملی درباره موارد با اهمیت که قبل از خرید باید به آنها توجه داشته باشید، در اختیار شما قرار دهیم. امیدواریم این اطلاعات برای شما مفید باشد و بتوانید کالاهای مورد احتیاج خود را تامین کنید.

اگر قصد خرید و فروش لوازم دست دوم و کهنه خورد را دارید یا قصد مشاوره و هدایت با سمسار مجرب دارید میتوانید از مشاوره رایگان سمساری تهرانیان بهره ببرید.

www.semsaritehranian.com

09124848893

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 18 تیر 1402 بروزرسانی: 18 تیر 1402 گردآورنده: gsaffron.ir شناسه مطلب: 699

به "راهنمای کامل درباره فواید خرید کالا از سمساری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای کامل درباره فواید خرید کالا از سمساری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید