سفرهای یک روزه به اطراف سالزبورگ اتریش

به گزارش زعفران، سالزبورگ که از مقاصد گردشگری پرطرفدار اتریش است، جاذبه های دیدنی متعددی در اطرافش دارد که می توان در سفرهایی یک روزه از آن ها دیدن کرد.

سفرهای یک روزه به اطراف سالزبورگ اتریش

اگرچه جاذبه های گردشگری بسیاری در شهر سالزبورگ، منطقه ای زیبا در کشور اتریش وجود دارند؛ اما وسعت شگفت انگیز آن، این شهر را به یک پایگاه عالی برای سفرهای یک روزه و گردش در منطقه ها اطراف تبدیل کرده است.

خبرنگاران در این مقاله، برترین سفرهای یک روزه به اطراف سالزبورگ را به شما معرفی خواهد کرد؛ از دهکده ای خوش منظره و جادویی که چینی ها یک کپی از آن ساخته اند تا برخی از بزرگ ترین غارهای یخی در جهان که حیرت هر بیننده ای را به همراه دارند.

هال اشتات

هال اشتات جزو میراث جهانی یونسکو و مشهور به بهشت روی زمین است که از خارق العاده ترین جاهای دیدنی اتریش محسوب می گردد؛ شهری آن قدر زیبا و جادویی که چینی ها، کپی آن را در سرزمینشان ساخته اند. ترکیب خانه های سه گوش به جامانده از قرن شانزدهم و ییلاق اطراف آن، واقعا چشم نواز هستند. مطمئن باشید آمدن به هال اشتات حتما لبخند رضایت را روی لبانتان خواهد آورد.

سفر به هال اشتات تا قرن نوزدهم تنها با پای پیاده یا قایق میسر بود و این موضوع بدین معنا است که ظاهر بکر و فضای قدیمی شهر کاملا تا آن زمان، دست نخورده به جای مانده بود. البته با پیشرفت سیستم حمل و نقل، رفت و آمد به آن افزایش یافت و امروزه این دهکده زیبا یکی از پربازدیدترین مقاصد گردشگری اتریش به شمار می آید. گردشگران بسیاری هر سال از سراسر جهان برای دیدن و تحسین مجذوب کنندهیت قدیم اتریش، به هال اشتات می آیند.

برای رسیدن به هال اشتات از سالزبورگ، سوار اتوبوس شماره 150، کشتی های مسافربری رودخانه یا قطار ایستگاه مرکزی شوید.

  • فاصله از سالزبورگ: 73 کیلومتر
  • مساحت: 59.8 کیلومتر مربع
  • جمعیت: حدود 900 نفر

معادن نمک برشتس گادن (Berchtesgaden Salt Mines)

شکاف هایی پر از طلای سفید درخشان و مجذوب کننده، درست زیر کوه های سالزبورگ دفن شده اند. در حقیقت نام شهر سالزبورگ از دو کلمه سالز و بورگ، به ترتیب به معنای نمک و قلعه آمده است. این جاذبه گردشگری عجیب و غیرمعمول حدود 1.5 ساعت با شهر فاصله داشته و در نزدیکی هال اشتات قرار گرفته است.

استخراج نمک در این منطقه، بسیار مهم و حیاتی است و قدمت آن به قرن ششم قبل از میلاد برمی گردد. به غیر از نمک، سنگ های گران بهای دیگری چون طلا، مرجان و کهربا نیز در این معادن کشف شده اند.

از سال 2007، معدن نمک برشتس گادن، تجربه ای خلاقانه و متفاوت از هر معدن دیگری در جهان را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می دهد. تور راهنمای معادن، شما را به گردش در 13 کیلومتر از مجموع 65 کیلومتر تونل های جالب می برد. بازدیدکنندگان قبل از ورود به معادن باید لباس های مخصوص بپوشند؛ زیرا دمای اینجا به طور ثابت، 12 درجه سانتی گراد است.

از دیدنی های برجسته تور معدن نمک که حدود یک ساعت به طول می انجامد می توان به سرسره های 36 متری معدنچیان، کلیسای جامع نمک، اتاق جادویی نمک و سواری بر فراز دریاچه آینه (یک دریاچه نمک زیرزمینی) اشاره کرد. معدن نمک برشتس گادن با محوطه ای به مساحت 6000 متر مربع، یک ماجراجویی فراموش نشدنی برای همه گردشگران است.

بخش روی زمین معدن نمک برشتس گادن هم تجربه های هیجان انگیزی برای کاوشگران و بازدیدکنندگان علاقه مند فراهم کرده است. بازدید از این معدن که یکی از برترین جاذبه های منطقه باواریا محسوب می گردد، فرصتی ایده آل برای گردشگری خانوادگی است؛ پس اگر تصمیم گرفتید که از سالزبورگ به این منطقه بروید، می توانید به سادگی از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید. سوار اتوبوس شماره 840 شده و در ایستگاه Salzbergwerk پیاده شوید. از قلم نیاندازید که تور معدن نمک را باید به صورت آنلاین رزرو کنید.

  • فاصله از سالزبورگ: 20 کیلومتر
  • تاسیس: 1517
  • تلفن: 60020 8652 49+
  • آدرس: Bergwerkstrabe 83, 83471 Berchtesgaden, Germany

سفرهای اسپا و شهر تسل آم زه (Zell am See)

رفتن به اسپا همواره یک ایده خوب در اتریش است؛ اما هتل و اسپای تاورن (Tauern)، انتخاب ویژه ای به شمار میرود؛ زیرا شما هم زمان با اقامت در هتل می توانید در تسل آم زه نیز به گشت و گذار بپردازید؛ دهکده ای منحصر به فرد و شگفت انگیز که دارای مناظری زیبا و دریاچه ای با حاشیه بکر و دست نخورده است. این اقامتگاه و اسپای چهار ستاره شامل یک پارک آبی با بیش از 20 هزار متر مربع مساحت و امکاناتی چون سونا، 15 اتاق ماساژ، 11 استخر و اتاق بخار و یک رستوران با سرو غذاهای سنتی منطقه می گردد.

  • تلفن: 20400 6547 43+
  • آدرس: Tauern Spa Str. 1, 5710 Kaprun, Austria

اگر در پی اسپایی در نزدیکی شهر سالزبورگ هستید، هتل چهار ستاره Genussdorf Gmachl، یکی دیگر از انتخاب های فوق العاده شما است.

  • تلفن: 4521240 662 43+
  • آدرس: Dorfstrabe 35, 5101 Bergheim bei Salzburg, Austria

سفرهای یک روزه تابستانی

در طول فصل تابستان، دمای هوا در سالزبورگ می تواند تا 40 درجه سانتی گراد هم بالا برود؛ بنابراین پیداکردن مکانی خنک که بتوان در آن آب تنی کرد، کاملا ضروری به نظر می رسد.

دریاچه فوشل سی (Lake Fuschlsee) در فاصله 25 دقیقه ای شهر، مکانی خارق العاده برای گذراندن یک روز تابستانی داغ و سوزان به شمار میرود. آب این دریاچه به طرز شگفت انگیزی تمیز است؛ به طوری که مطابق با استانداردهای آب آشامیدنی در اتریش هستند. سواحل اطراف دریاچه نیز راستاهای محبوبی برای هایکینگ و پیاده روی محسوب می شوند.

  • فاصله از سالزبورگ: 20 کیلومتر
  • ارتفاع از سطح دریا: 664 متر
  • حداکثر عمق: 66 متر
  • مساحت: 2.7 کیلومتر مربع
  • طول ساحل: 9.66 کیلومتر

یکی دیگر از گزینه های پیش روی شما، دریاچه هینترسی (Lake Hintersee) است که برای رسیدن به آن باید کمی بیشتر رانندگی کنید. سواحل عمومی و استخرهای شنای این دریاچه که یک پاتوق محلی محسوب می شوند، هیچ وقت شلوغ و پرجمعیت نیستند.

مونیخ

با 90 دقیقه رانندگی از سالزبورگ به شهر باواریایی مونیخ در آلمان خواهید رسید. شاید این سفر یک روزه، طولانی به نظر بیاید؛ اما بی شک ارزشش را دارد. هزینه بلیط قطار به قلب شهر مونیخ، حدود 20 یورو است. جاذبه های دیدنی بسیاری در این شهر آلمانی وجود دارد.

  • فاصله از سالزبورگ: 145 کیلومتر
  • مساحت: 310.4 کیلومتر مربع
  • جمعیت: 1.5 میلیون نفر

غارهای یخ (Eisriesenwelt) در ورفن (Werfen)

غارهای یخ، یک پدیده زیرزمینی هستند که به هیچ وجه نباید از دیدن آن ها غافل شوید. غارهای یخ در ورفن که حدود یک ساعت از مرکز شهر فاصله دارند، یکی از تاثیرگذارترین شگفتی های طبیعی اتریش به شمار می فرایند. این کاخ یخی زیرزمینی از حدود 40 کیلومتر گذرگاه های درهم تنیده و سازه های طبیعی تشکیل می گردد. تورهای با راهنما هر سال در بین ماه های می تا اکتبر (11 اردیبهشت تا 9 آبان) در اینجا برگزار می شوند و گزینه ای عالی برای دیدنی غارها هستند.

برای رسیدن به غارهای یخی ورفن، از ایستگاه قطار سالزبورگ به ایستگاه ورفن بروید. سپس با یک اتوبوس راهی مرکز بازدیدکنندگان شوید و بلیط خود را به صورت حضوری خریداری کنید. هزینه بلیط برای ورود به غارها و تله کابین برای بزرگ سالان، 28 یورو و برای بچه ها، 20 یورو است.

دمای هوای غارها حتی در تابستان زیر صفر درجه سانتی گراد است؛ پس حتما لباس گرم و کفش مناسب به همراه داشته باشید. بازدیدکنندگان باید از 134 متر ارتفاع بالا بفرایند؛ هرچند زیبایی های منحصر به فرد راستا، ارزش زحمت شما را خواهد داشت. منظرههای پانوراما از دره سالزاک (Salzach valley) در ورودی غارها و تغییر نور از روشنایی به تاریکی در زمانی که آب و هوا مناسب است، واقعا چشم نواز هستند. به خاطر داشته باشید عکاسی و فیلم برداری برای محافظت از این سازه طبیعی ملی ممنوع است.

  • فاصله از سالزبورگ: 38 کیلومتر
  • طول: 42 کیلومتر
  • ارتفاع از سطح دریا: 1,656 متر
  • ساعت کار بلیط فروشی: ماه های می، ژوئن، سپتامبر و اکتبر: 8:30 صبح تا سه عصر؛ ماه های ژوئیه و اوت: 8:30 صبح تا چهار عصر
  • آخرین ساعت رفت تله کابین به داخل غارها: ماه های می، ژوئن، سپتامبر و اکتبر: 3:20 عصر؛ ماه های ژوئیه و اوت: 4:20 عصر
  • آخرین تور راهنمای غار: ماه های می، ژوئن، سپتامبر و اکتبر: 3:45 عصر؛ ماه های ژوئیه و اوت: 4:45 عصر
  • تلفن: 5248 6468 43+
  • آدرس: 5450 Werfen, Austria

از قلم نیاندازید برای تهیه انواع تور اتریش همواره می توانید برترین و ارزان ترین آفر تور و بلیط را در خبرنگاران پیدا کرده و از فروشنده های معتبر خریداری کنید.

منبع: کجارو / theculturetrip.com
انتشار: 17 اسفند 1400 بروزرسانی: 17 اسفند 1400 گردآورنده: gsaffron.ir شناسه مطلب: 413

به "سفرهای یک روزه به اطراف سالزبورگ اتریش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفرهای یک روزه به اطراف سالزبورگ اتریش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید