سکوت فدراسیون جودو و مسئولان پس ازرای محرومیت، چرااعتراض نمی نمایند؟

به گزارش زعفران، به گزارش خبرنگاران، فدراسیون جهانی جودو پنجشنبه گذشته با ارسال نامه ای به تهران و با استناد به بندی از آئین نامه کمیته انضباطی خود، جودو ایران را به مدت چهار سال از حضور در کلیه رویدادهای بین المللی محروم کرد. محرومیتی که از شهریور 1398 شروع شده و تا شهریور 1402 ادامه خواهد داشت.

سکوت فدراسیون جودو و مسئولان پس ازرای محرومیت، چرااعتراض نمی نمایند؟

در همین رابطه با چند کارشناس حقوق ورزشی از جمله امیرساعد وکیل که عملکرد موفقی در پفراینده قبلی جودو داشت، صحبت کردیم که نتیجه آن دخالت عوامل غیر ورزشی و حقوقی در رأی صادره بوده است و در صورت اعتراض می توان به شکستن رأی در cas امیداور بود.

اما نکته مهم اینکه فدراسیون جودو پس از اعلام خبر محرومیت چهارساله، هیچ واکنشی به موضوع نداشته و به نظر می رسد به رأی صادر راضی باشد و تمایلی به اعتراض نداشته باشد. البته با روحیه ای که از آرش میراسماعیلی سراغ داریم، بعید است ساکت مانده و کاری ننموده باشد.

این حق قانونی جودوکاران ایران است که در مسابقات و رویدادهای رسمی حضور داشته باشند و در صورت تداوم این فرایند جودو ایران مسائل جدی را پیش رو خواهند داشت که مهمترین آن سوختن نسلی است که به آینده آنها امید زیادی می رفت.

نکته دیگر اینکه وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک به عنوان متولی ورزش کشور می بایست پیگیر موضوع بوده و بخش حقوقی خود را در این خصوص فعال نموده تا با جمع آوری مستندات لازم و تهیه یک دفاعیه بی نقص مقابله حقوقی با فدراسیون جهانی را از سر گیرند.

اینکه یک فدراسیون بین المللی پیش شرطی برای حضور ورزشکاران یک کشور قائل گردد به هیچ عنوان و در هیچ قانونی نیامده و اگر نخواهیم پفراینده را دوباره به cas ببریم، در واقع به این خواسته ijf تن داده و چهار سال بعد هم همین شرایط خواهد بود و هیچ تغییری ایجاد نخواهد شد.

نکته پایانی اینکه اعتراض به رأی کمیته انضباطی حق قانونی جودوکاران ایرانی است و کسی نمی تواند این حق را از آنها گرفته و فدراسیون جودو باید برای احقاق حق نزدیک به 100 هزار نفر جودوکار فعال در ایران گرفته و برای استفاده از کوچک ترین روزنه ها برای کاهش مدت زمان محرومیت و حتی حضور محمد محمدی بریمانلو در بازی های المپیک نهایت کوشش خود را داشته باشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 خرداد 1400 بروزرسانی: 23 خرداد 1400 گردآورنده: gsaffron.ir شناسه مطلب: 70

به "سکوت فدراسیون جودو و مسئولان پس ازرای محرومیت، چرااعتراض نمی نمایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سکوت فدراسیون جودو و مسئولان پس ازرای محرومیت، چرااعتراض نمی نمایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید