شهردار اصفهان: رویای ما شهر اسلامی است

به گزارش زعفران، خبرنگاران/اصفهان شهردار اصفهان گفت: هر کسی برای این شهر رویایی دارد و رویای ما شهر اسلامی و تجلی اسما الحسنی در دل شهر اصفهان است.

شهردار اصفهان: رویای ما شهر اسلامی است

علی قنام زاده در مرنام تکریم و معارفه شهردار اصفهان که صبح امروز (پنجشنبه-8 مهرماه) در مسجد امام(ره) برگزار گشت، با اشاره به اینکه اصفهان شهری است که هویت دارد و باید به نام امانت به آیندگان بسپاریم، اظهار کرد: نباید نسبت به این شهر بی احترامی کنیم و یا کاری کنیم که از عملکرد ما وزر و وبالی به دامن این شهر بنشیند.

وی با بیان اینکه هر کسی برای این شهر رویایی دارد، گفت: رویای ما شهر اسلامی و رفتن به سمت شهر اسلامی است. از شهر اسلامی تعابیر متعددی شده است، برخی متوقف در علائم و نشانه هایی مثل مساجد شده اند که درست است اما به پوسته شهر اختصاص دارد، درحالی که هر شهری به غیر از جسم، روحی دارد.

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه روح شهر اسلامی تجلی ناما الحسنی در دل شهر است، اضافه نمود: به همان میزان که ناما الحسنی در شهر تجلی داشته باشد آن شهر می تواند ادعا کند که شهر اسلامی است، شهری که عدالت باید در آن موج بزند، علم و عالم مورد تکریم باشد، زیباترین شهر باشد، شهر اسلامی باید مظهر همه ناما الهی باشد و میزان اسلامی بودن آن در همین موضوع است.

وی ادامه داد: صرف تعظیم شعار و حفظ نشانه ها باعث نمی شود شهری اسلامی باشد، اگرچه بسیار مهم است اما نمی توانیم بدون توجه به ویژگی های اصلی، ادعای شهر اسلامی کنیم.

قنام زاده با بیان اینکه نظام آفرینش، نظام احسن است، گفت: انتطار احسن الخالقین از ما احسن العمل است. اگر امروز همه کارهای ما احسن باشد فردا هم باید به فکر احسن باشیم.

شهردار اصفهان با بیان اینکه زحمات زیادی در طول دوره مدیریت شهری کشیده شده و هرکسی تلاش کرده حال شهر را بهتر کند، ابراز امیدواری کرد که شعار زندگی خوب در شهر اتفاق افتد.

وی گفت: همانطور که انتظار مردم و علمای شهر است باید در شهرداری اصفهان به سمت درآمد پاک برویم، چراکه رزق پاک به روح شهر جلا می بخشد، اما درآمد شبهه ناک آدم را خسته می کند. رزق حلال همانطور که برای افراد مهم است برای شهر هم مهم است. امروز بودجه خوبی داریم اما بخشی از آن از درآمدهایی است که ریشه در نارضایتی مردم و استقراض و وام دارد.

قنام زاده با بیان اینکه قرار است شهر را با مشارکت آحاد مردم اداره کنیم، گفت: در این دوره مدیریت شهری فقط به محورهای اصلی و معابر شهر اکتفا نمی کنیم، به دل محلات خواهیم رفت.

به گزارش خبرنگاران، شهردار اصفهان گفت: معتقدم کار در مدیریت شهری به ویژه به نام شهردار حرکت روی پل صراط است که هم می شود از این جهت به بهشت رفت و هم قعر جهنم. از خدا استمداد می طلبم کمک کند از جهت این صراط به بهشت بروم.

محمد نورصالحی-رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان هم در این مرنام با تاکید بر اینکه پروژه های عمرانی شهر باید با قدرت و قوت ادامه پیدا کند، گفت: جمع شورای ششم فقط این هدف را نداشت که پروژه های شهر را تکمیل کند، هدف ایجاد تحول است.

وی اضافه نمود: اتمام پروژه های عمرانی کار لازم و ضروری است، اما نحوه کسب درآمد و هزینه در شهر هم موضوع مهمی است که باید به آن توجه کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان به پیام انتخاب علی قنام زاده به نام شهردار اصفهان اشاره و اظهار کرد: پیام این انتخاب توجه به زیرساخت های فرهنگی، اجتماعی و اعتقادی در کنار توجه به زیرساخت های عمرانی شهر است و امیدواریم کارنامه موفقی از حضور نیروهای انقلابی در این دوره ارائه کنیم.

در بخش پایانی مرنام کلیدی که از طریق یکی از هنرمندان اصفهان ساخته و با اشعاری از کمال الدین ناماعیل مزین شده به شهردار نو اصفهان سپرده شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 مهر 1400 بروزرسانی: 20 مهر 1400 گردآورنده: gsaffron.ir شناسه مطلب: 251

به "شهردار اصفهان: رویای ما شهر اسلامی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهردار اصفهان: رویای ما شهر اسلامی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید