عملکرد استخر ماهیان خاویاری با نانوحباب بهبود یافت

به گزارش زعفران، مدیرعامل شرکت نانوحباب انرژی گفت: استفاده از نانوحباب در استخر های پرورش ماهی های خاویاری تاثیر مثبتی روی فرایند پرورش این ماهی ها گذاشته است.

عملکرد استخر ماهیان خاویاری با نانوحباب بهبود یافت

به گزارش گروه فناری خبرگزار دانشجو، عارف دادگستر مدیرعامل و بنیان گذار شرکت نانوحباب انرژی گفت: از سال 1390 تحقیقات روی تولید حباب هایی با ابعاد بسیار کوچک در حد میکرون را شروع کردیم، وقتی وارد این حوزه شدیم اهمیت حباب های کوچکتر برای ما بیشتر نمایان شد. در نتیجه قدم بعدی ما، تولید نانوحباب تعریف شد و پس از سه سال تحقیق به دانش فنی تولید نانوحباب دست پیدا کردیم. نتایج دستاور های ما موجب شد که در سال 1397 شرکتی را برای تجاری سازی این فناوری تاسیس کنیم.

وی اضافه نمود: پس از تاسیس شرکت پروژه ای را در حوزه پرورش آبزیان در شمال کشور شروع کردیم. در آن پروژه پیروز شدیم با این فناوری میزان اکسیژن موجود در آب را افزایش دهیم که این موضوع موجب بهبود عملکرد در استخر ماهیان خاویاری شد. در گام بعدی وارد حوزه آب و فاضلاب شدیم و سه سال قبل پروژه ای را به صورت پایلوت در تصفیه خانه فاضلاب قیطریه شروع کردیم و پس از یک سال تلاش، نتایج بسیار خوبی به دست آوردیم.

مدیرعامل و بنیان گذار شرکت نانوحباب انرژی ادامه داد:: یکی از مهمترین ویژگی های این فناوری آن است که ما با استفاده از آن می توانیم قطر حباب ها را به زیر 200 نانومتر برسانیم، گاز را در این حباب ها حبس کرده و به نقاط مختلف مایع برسانیم. ویژگی دیگر این فناوری مساحت سطحی و فصل مشترک گاز و مایع است که هر قدر این مساحت بیشتر گردد، توزیع گاز در محیط مایع بهتر انجام می گردد.

دادگستر درباره اعتبارسنجی نانوحباب های تولید شده اظهار کرد: از دستگاه DLS برای اعتبارسنجی ابعاد نانوحباب های استفاده می گردد، این دستگاه علاوه بر توزیع اندازه حباب ها، پتانسیل زتای این حباب ها را نیز معین می کند که نشان دهنده پایداری آن ها در محلول هستند. یک روش چشمی هم برای سنجش حضور نانوحباب در محلول وجود دارد، با زدن ضربه به بطری، برای مدتی رنگ محلول شیری می گردد که دلیل آن این است که نانوحباب ها به هم متصل شده و میکروحباب ایجاد می کنند که این میکرو حباب ها شیری رنگ هستند. بعد از مدتی دوباره میکروحباب ها به نانوحباب تبدیل شده و رنگ محلول به حالت اولیه باز می گردد.

وی آب و فاضلاب، شیلات و کشاورزی را از جمله بازار های هدف این فناوری نام می برد که می توانند از مزیت های نانوحباب استفاده کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 تیر 1400 بروزرسانی: 19 تیر 1400 گردآورنده: gsaffron.ir شناسه مطلب: 126

به "عملکرد استخر ماهیان خاویاری با نانوحباب بهبود یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عملکرد استخر ماهیان خاویاری با نانوحباب بهبود یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید