آیا بعضی از برندهای محبوب ساعت، در حال ادغام هستند؟

به گزارش زعفران، دنیا ساعت طی هفته گذشته با خبر خرید سهام خصوصی رئیس LVMH، برنارد آرنو، به وسیله رقیبش ریشمونت، تکان خورد.

آیا بعضی از برندهای محبوب ساعت، در حال ادغام هستند؟

اطلاعات زیادی در خصوص این معامله که اولین بار به وسیله بلومبرگ گزارش شد، وجود ندارد؛ از جمله مقدار سهام آرنو که گفته می گردد کوچک است، زمان دقیق خرید و تأثیر احتمالی او بر ریشمونت و آینده صنعت ساعت.

LVMH و ریشمونت چه شرکت هایی هستند؟

صنعت ساعت سوئیس به وسیله شرکت های بزرگ کنترلی اداره می گردد که چهار شرکت بیش از 75 درصد بازار و 31 برند از 50 برند پرفروش را در اختیار دارند.

در صدر این بازار گروه رولکس (Rolex Group) واقع شده است که شامل رولکس (Rolex) و تودور (Tudor) است و در سال 2023، 31.9 درصد از بازار را در اختیار داشت. پس از آن، گروه سواچ (Swatch Group) با 19.4 درصد، که شامل برندهایی مانند امگا (Omega)، لونژین (Longines) و تیسوت (Tissot) می گردد، واقع شده است.

ریشمونت و LVMH به ترتیب سومین و چهارمین شرکت بزرگ ساعت سازی سوئیس هستند. ریشمونت که 18.7 درصد از بازار را در اختیار دارد.

آیا LVMH و ریشمونت در حال ادغام هستند؟

ریشمونت بسیار بزرگتر از LVMH در صنعت ساعت است، ساعت ها منبع اصلی عایدی ریشمونت هستند. LVMH شرکت بزرگی است اما در تمامی انواع کالاهای لوکس تخصص دارد، ساعت ها تنها بخش کوچکی از آن را تشکیل می دهند. عایدی LVMH تقریباً پنج برابر ریشمونت است.

برنارد آرنو یکی از ثروتمندترین افراد دنیا است و اگر بخواهد، احتمالاً می تواند ریشمونت را به طور کامل خریداری و جذب کند.

اما در حال حاضر هیچ مدرکی دال بر اینکه یک ادغام در حال وقوع است، وجود ندارد. سهام آرنو در ریشمونت کوچک است و ممکن است او این سهام را به عنوان یک سرمایه گذاری شخصی خریداری نموده باشد.

اگر LVMH و ریشمونت ادغام شوند چه اتفاقی می افتد؟

در صورت ادغام، این نهاد نو دومین شرکت بزرگ ساعت سازی خواهد بود و سهم بازار 24.5 درصدی خواهد داشت.

این موضوع برای مصرف نمایندگان ممکن است هم خوب و هم بد باشد. علاقه مندان به ساعت ترجیح می دهند که برندها استقلال خود را حفظ نمایند.

برای مثال، از آنجایی که ریشمونت مالک شرکت سازنده تجهیزات جنبشی Valfleurier است، ممکن است همین فناوری در ساعت های مختلف از برندهای IWC، پانرای (Panerai) و بوم اند مرسیه (Baume et Mercier) ممکن است ظاهر گردد. در سوی دیگر، برندهای LVMH نیز تکنولوژی های خود را به اشتراک می گذارند.

در نتیجه، در کوتاه مدت، آرنو کمی ثروتمندتر می گردد و سهام ریشمونت افزایش می یابد. اما در حال حاضر، انتظار تغییرات عمده ای نمی رود. ممکن است آرنو به شرکت نزدیک تر گردد تا نفوذ بیشتری کسب کند یا در پی خرید بخشی از زیرمجموعه های خاص باشد، اما این صرفاً حدس و گمان است.

فعلاً علاقه مندان می توانند از ساعت های عالی فراوری شده به وسیله LVMH و ریشمونت لذت ببرند و نگران سهام میلیاردرها نباشند!

منبع: یک پزشک
انتشار: 13 تیر 1403 بروزرسانی: 13 تیر 1403 گردآورنده: gsaffron.ir شناسه مطلب: 746

به "آیا بعضی از برندهای محبوب ساعت، در حال ادغام هستند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا بعضی از برندهای محبوب ساعت، در حال ادغام هستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید