فرصت 5 روزه AFC و خواب خرگوشی فدراسیون؛ لطفا به داد پرسپولیس و استقلال برسید

به گزارش زعفران، خبرگزاری خبرنگاران- فدراسیون فوتبال توضیحاتی درباره نامه AFC برای حذف سرخابی ها از لیگ قهرمانان آسیا داد.

فرصت 5 روزه AFC و خواب خرگوشی فدراسیون؛ لطفا به داد پرسپولیس و استقلال برسید

به گزارش خبرنگاران، کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم خود را در رابطه با شرایط سه باشگاه ایرانی از مسابقات لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت. در پی تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا در رابطه با شرایط سه باشگاه ایرانی از مسابقات لیگ قهرمانان آسیا و به منظور تنویر افکار عمومی و جامعه فوتبال، توضیحاتی از سوی فدراسیون فوتبال به جامعه فوتبال ارائه می گردد.

کنفدراسیون فوتبال آسیا در تاریخ 22 دسامبر 2021 دادخواستی را در رابطه با عدم رعایت بعضی از معیار ها و الزامات اجباری (A Criteria) به وسیله باشگاه های استقلال، پرسپولیس و گل گهر تسلیم بخش کنترلی AFC Entry Control Body کرد که مسئولیت تعیین نمودن امکان حضور یا عدم حضور باشگاه ها در مسابقات باشگاهی تحت نظر AFC را دارد.

بموجب این دادخواستها، مدارک ارسالی قبلی باشگاهها جهت دریافت مجوز حرفه ای برای حضور در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا، در تاریخ 10 نوامبر 2021 به وسیله شرکت مستقل حسابرسی به نام Ballympics آنالیز شد. دادخواستهای AFC و گزارش حسابرسی به وسیله AFC مستقیما برای کلیه باشگاههای ایرانی دریافت نماینده مجوز حرفه ای ارسال شده و نواقص مربوط به هرکدام از باشگاه ها برای آنها با ذکر جزئیات و مستندات ارسال شده است.

بر اساس همین گزارش، سه باشگاه استقلال، پرسپولیس و گل گهر پیروز به رعایت الزامات و معیار های A قوانین و مقررات مجوزحرفه ای AFC نشده اند. شایان ذکر است مطابق با آیین نامه مجوز حرفه ای AFC، باشگاه ها موظف به رعایت کلیه معیار های A که لازم الاجراست، میباشند. کنفدراسیون فوتبال آسیا در دادخواست تقدیمی، از مرجع Entry Control Body خواستار ابطال مجوزهای حرفه ای اعطا شده به این سه باشگاه ایرانی و پس گیری سهمیه مربوطه در مسابقات لیگ قهرمانان فصل جاری و ارسال پرونده باشگاه ها به کمیته انضباطی AFC جهت اتخاذ تصمیم شده است. به موجب ابلاغیه دریافتی، به باشگاه ها 5 روز و تا ساعت 11:59 شب به وقت محلی مالزی روز 27 دسامبر 2021 فرصت داده شده تا دفاعیات و مدارک و مستندات خود را برای تصمیمات آینده ارسال نمایند.

کمیته استیناف صدور مجوز حرفه ای فردا جلسه ای اضطراری برگزار می نماید. کمیته استیناف صدور مجوز حرفه ای سازی باشگاه ها فردا برای آنالیز نامه ارسالی کنفدراسیون فوتبال آسیا جلسه اضطراری دارد. در پی نامه کنفدراسیون فوتبال آسیا به فدراسیون فوتبال بابت نقص مدارک سه باشگاه استقلال، پرسپولیس و گل گهر، سرخابی ها در آستانه حذف از آسیا و سه باشگاه در آستانه ابطال مجوز حرفه ای قرار دارند.

AFC فرصت 5 روزه ای به سه باشگاه داده تا در ارائه مدارک خود برای رفع کردن نقص مدارک اقدام نمایند. موضوعی که حداقل در خصوص دو باشگاه استقلال و پرسپولیس ناممکن به نظر می رسد. کمیته استیناف صدور مجوز حرفه ای با حضور مدیران دو باشگاه و مسئولان فدراسیون جلسه اضطراری دارد تا به آنالیز راهکارهایی برای برون رفت از این شرایط بپردازند. باید دید مسئولان رابط با کنفدراسیون آسیا می توانند با ارائه بعضی مدارک آنها را برای عدم اطبلا مجوز حرفه ای سه باشگاه قانع نمایند یا خیر.

در شرایطی که مجید صدری و مصطفی آجورلو پیش از این مدعی شده بودند موانع حضور دو باشگاه پرسپولیس و استقلال در لیگ قهرمانان رفع شده و این دو تیم قادر به حضور در رقابتهای فصل بعد خواهند بود، کنفدراسیون آسیا طی نامه ای به این دو باشگاه تا روز دوشنبه فرصت داده تا مدارک خود را اعلام و ارسال نمایند.

مجوز حرفه ای یکی از چالش های باشگاه های ایرانی و خصوصا استقلال و پرسپولیس طی سالیان اخیر برای رقابت های لیگ قهرمانان آسیا محسوب شده که البته هر بار با دور زدن ضرب الاجل کنفدراسیون از سوی این دو باشگاه همراه شده است. اما اکنون به نظر می رسد با موشکافی بیشتر کنفدراسیون و البته دیگر باشگاه های مدعی حضور در این رقابت ها، کار برای سرخابی ها سخت تر از گذشته باشد و آنها اینبار با تدابیر این کنفدراسیون باید با مدارک و مستندات دقیق و معتبرتری در آن حاضر شوند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 5 بهمن 1400 بروزرسانی: 5 بهمن 1400 گردآورنده: gsaffron.ir شناسه مطلب: 367

به "فرصت 5 روزه AFC و خواب خرگوشی فدراسیون؛ لطفا به داد پرسپولیس و استقلال برسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرصت 5 روزه AFC و خواب خرگوشی فدراسیون؛ لطفا به داد پرسپولیس و استقلال برسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید