پولادگر: امروز شروع فصل ورزش حرفه ای و باشگاهداری است، فیفا هم نحوه واگذاری سرخابی ها را کنترل می نماید

به گزارش زعفران، از نگاه معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان واگذاری سهام استقلال و پرسپولیس آغازی برای فصل ورزش حرفه ای و باشگاهداری خواهد بود.

پولادگر: امروز شروع فصل ورزش حرفه ای و باشگاهداری است، فیفا هم نحوه واگذاری سرخابی ها را کنترل می نماید

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، سیدمحمد پولادگر در حاشیه مراسم جشن ملی واگذاری سهام سرخابی ها در هتل المپیک درباره معین شدن تکلیف مالکیت ساختمان دو باشگاه گفت: تا جایی که من اطلاع دارم بخشی از این دو ساختمان به دو باشگاه هبه شده است و این مشکل تا انتها شهریور سال آینده باید حل گردد. این اتفاقی که امروز افتاده است یک راستای است که جزو الزاماتش این است که املاک دو باشگاه معین باشد و حتماً باید مشکل یادشده رفع گردد. امروز شروع فصل ورزش حرفه ای و باشگاهداری است. ما خیلی از باشگاه های مان فقط تابلوی خصوصی دارند، در حالی که هویت آنها خصوصی نیست و مسائل عدیده ای دارند. امیدواریم که واگذاری سهام این دو باشگاه که از محبوب ترین باشگاه های کشور هستند شروعی باشند برای فصل نوی که در عرصه ورزش حرفه ای می افتد. ورزش حرفه ای را باشگاه ها و بنگاه های باشگاهی ما باید به عهده بگیرند و آنها ورزشکاران تیم ملی را تربیت نمایند و تحویل تیم های ملی مختلف بدهند. امیدوارم این دو باشگاه هم با شرایط نو از دو تیم فوتبال خارج شوند و ما حضور قدرتمندشان را در عرصه ورزش حرفه ای در تمام رشته ها ببینیم.

وی در پاسخ به این پرسش که سهامداران خُرد نقشی در انتخاب مدیران و اعضای دو باشگاه خواهند داشت؟, گفت: قطعاً خواهند داشت. تا انتها شهریور 51 درصد سهام دو باشگاه واگذار خواهد شد. سهام مدیریت این دو باشگاه در اختیار دولت نیست و مجمع می تواند مدیرعامل را انتخاب کند و همه نگرانی ها در این راستا حل خواهد شد. یکی از مسائلی که گریبانگیر دو باشگاه بود تغییر مکرر مدیران بود و در واقع عدم ثبات در حوزه مدیریت. فکر می کنم باشگاه پرسپولیس در دو سه سال اخیر چهار پنج مدیر عوض نموده باشد که این اتفاقات دیگر نباید بیفتد و جزو الزامات حرفه ای گری و خصوصی سازی ثبات مدیریت است.

معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در واکنش به این موضوع که گفته می گردد این خصوصی سازی به نوعی دور زدن فیفا خواهد بود، بیان کرد: من نمی دانم چه بگویم! دوستان کم لطفی می نمایند، خود فیفا این شرایط را کنترل می نماید و این طور نیست که عنوان شده است. اراده وزارتخانه و دولت بر این است که این اتفاق بیفتد. عرضه سهام در قالب افزایش سرمایه اتفاق می افتد و یک ریال از این مبلغی که بابت خرید، سهامداران پرداخت می نمایند در جیب دولت و خزانه نمی رود و در حساب باشگاه ها خواهد بود، حتی 10 درصدی که الآن عرضه شده است.

پولادگر در پاسخ به این سؤال که وزارت ورزش و جوانان به موضوع عدم تأیید اساسنامه فدراسیون فوتبال از سوی مجلس ورود می نماید، اعلام کرد: اجازه بدهید من دراین باره صحبت نکنم. در یک فرصت دیگری راجع به آن صحبت خواهم کرد.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 7 خرداد 1401 بروزرسانی: 7 خرداد 1401 گردآورنده: gsaffron.ir شناسه مطلب: 478

به "پولادگر: امروز شروع فصل ورزش حرفه ای و باشگاهداری است، فیفا هم نحوه واگذاری سرخابی ها را کنترل می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پولادگر: امروز شروع فصل ورزش حرفه ای و باشگاهداری است، فیفا هم نحوه واگذاری سرخابی ها را کنترل می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید