تور تایلند لحظه آخری: فستیوال های تایلند

به گزارش زعفران، تایلند، کشوری با جشنواره های پر جنب و جوش و خیره کننده که چشم اندازی از فرهنگ و سنت مردم این کشور رو به نمایش میذاره…مردم تایلند در پی بهانه ای برای شادی و جشن گرفتن هستند و این موضوع رو میشه توی تعداد زیاد فستیوال هاشون هم دید…توی این کشور جشنواره های زیادی برگزار میشه که ورود به اون ها برای همه جهانگرد ها آزاده و شاید در هیچ قسمت دیگه ای از این سرزمین نتونید اینقدر در فرهنگ و قومیت های مختلف اون غرق بشید و با تاریخ و نوع زندگی این مردم بیشتر آشنا بشید. در ادامه خبرنگاران به محبوب ترین فستیوال های تایلند اشاره می کنه.

تور تایلند لحظه آخری: فستیوال های تایلند

با تور تایلند لحظه آخری از زیباترین کشور جنوب شرقی آسیا دیدن کنید و شهرهای زیبای بانکوک، پوکت و پاتایا تایلند را ببینید.

فستیوال آب (songkran)

یکی از محبوب ترین فستیوال های تایلند که در روز سال نوی تایلندی جشن گرفته میشه و روز 13 آوریل آغاز میشه و تا دو روز یعنی 15 آوریل هم ادامه داره. این سنت در ابتدا فقط به شکل ریختن آب روی دست یک فرد مسن و پاک کردن مجسمه بودا برای شستن افکار فرد و پلید و رسیدن به موفقیت انجام میشد. اما امروزه این روز مجذوب نماینده تر از این ماجراهاست و توی اون میتونید یک جنگ آبی هیجان انگیز رو تجربه کنید که توی بیشتر شهر های بزرگ تایلند هم اتفاق میفته و برترین اون ها در شمال تایلند در چیانگ مای انجام میشه که بیشتر مردم توی این روز به خیابان ها میان و با شادی یک روز فوق العاده بیاد موندنی رو در کنار هم می سازند.

فستیوال نور (festival of light)

یک جشن مذهبی که به طور سالانه و دقیقا در دوازدهمین ماه تایلندی و درست در ماه نوامبر و وقتی که ماه کامله برگزار میشه و تاریخ میلادی متفاوتی داره. یکی از محبوب ترین فستیوال های پاییزی که در اون هزاران شمع روشن بر رودخانه ها و جویبارها شناور می شه و به ارواح رودخانه ها تقدیم میشه. مردم توی این روز هزاران فانوس کاغذی رو برای آرزوی شانس و اقبال خوب به آسمان ها می فرستند و علاوه بر اون توی سبد هایی به شکل گل که از نان خشک یا برگ برگ درخت موز تشکیل شده شمع روشن می نمایند و داخل آب میندازند و از الهه آب به خاطر نعمت هایی که عطا نموده قدردانی می نمایند. این فستیوال اونقدر زیبا و دیدنیه که خبرنگاران بهتون پیشنهاد می کنه تا اگه توی زمان فستویال در تایلند بودید، حتما در اون شرکت کنید.

سال نوی چینی ها

یک جشن فوق العاده هیجان انگیز در تایلند در Yaowaraj در شهر بانکوک که قسمت ها مشخصی از شهر پر اژدها های رقصان، موسیقی های محلی آتش بازی های مهیج میشه و معمولا در ماه ژانویه یا فوریه برگزار میشه و به عنوان یکی از زیبا ترین مراسم تایلند به حساب میاد. توی این مدت معمولا خانه های چینی ها در بانکوک با بشقاب های بزرگ، پرتقال و نارنگی و انواع میوه های خشک شده تزئین میشه و ورودی بیشتر مغازه ها پارچه های قرمز رنگی آویزان می نمایند که معتقدند باعث خوش یمنی و خوش شانسیه.

فستیوال غذا (Lopburi Monkey Banqut)

فستیوال غذای تایلند با فستیوال های غذای که در نقاط مختلف جهان برگزار میشه خیلی فرق داره! این فستیوال معمولا در 150 کیلومتری شمال بانکوک و در مکانی به نام Lopburi برگزار میشه و جالب ترین قسمت فستیوال اینه که این روز، روز میمون هاست و قرار نیست کسی بجز اونها غذا بخوره! توی این فستیوال که در ماه نوامبره می تونید تا دلتون می خواد به بیشتر از 3000 میمونی که ذر محوطه هستند غذا و میوه بدید…شاید باورش سخت باشه اما دیدین بیشتر از 4 تن میوه تازه و رنگارنگ و تزئین شده و انواع نوشیدنی و غذاهای خوشکل که میمون ها در حال خوردن و راه رفتن روی اون ها هستن، شاید صحنه ای باشه که هیچ جای جهان نتونید ببینید!

جشنواره گل چیانگ مای

در شمال تایلند و شهر بی نظیر چیانگ ماه هر ساله یکی از زیباترین فستیوال های جهان در اوایل فوریه برگزار میشه که زیبایی های اون توصیف نشدنیه و انواع کنسرت ها و نمایش های خیابانی هم در کنارش اجرا میشه و به عنوان یکی از رنگی ترین و دیدنی ترین فستیوال های تایلند برای هر سن سلیقه ایدر نظر گرفته میشه.

فستیوال حراج بزرگ (grand sales)

اگه به کاغذ های قرمز رنگ روی شیشه فروشگاه های تایلند برخوردید پس آماده باشید که فستیوال 2 ماهه خرید آغاز شده!

حراج هایی که بیشتر فروشگاه های شهر های بزرگ تایلند تا 80 درصد اجناسشون رو حراج می نمایند و می تونید برترین اجناس از برترین برند ها رو با کمترین قیمت های ممکن بخرید. زمان این فستیوال از اواسط ژوئن تا وسط های آگوسته و خبرنگاران بهتون پیشنهاد می کنه اگه توی این زمان به تایلند رفتید به هیچ عنوان خرید در چنین موقعیتی رو از دست ندید!

فقط حواستون باشه زمان این فستیوال توی ماه های بارانی تایلنده و هر لحظه ممکنه باران های سیل آسای این شهر آغاز بشه ولی در عوض می تونید یک خرید خوب رو در کنار یک هتل و پرواز ارزون قیمت تجربه کنید که خیلی وقت ها واقعا ارزشش رو داره!!! این فستیوال توی شهر های بانکوک، پوکت، پاتایا، Chiangmai، Hat Yai, Hua Hin و Koh Samui اجرا میشه و اصلی ترین و مجذوب نماینده ترین اون هم در مرکز این کشور یعنی بانکوک برگزار میشه که بزرگ ترین و برترین مراکز خرید تایلند در اون قرار داره.

منبع: گردگرد
انتشار: 4 فروردین 1401 بروزرسانی: 4 فروردین 1401 گردآورنده: gsaffron.ir شناسه مطلب: 430

به "تور تایلند لحظه آخری: فستیوال های تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور تایلند لحظه آخری: فستیوال های تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید