فعالیت شرکت های فعال تعاونی زنان روستایی در استان کرمانشاه

به گزارش زعفران، مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه از فعالیت هشت شرکت فعال تعاونی زنان روستایی در استان خبر داد.

فعالیت شرکت های فعال تعاونی زنان روستایی در استان کرمانشاه

ایرج صفایی مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه یکی از راه حل های موفقیت و پیشرفت در تعاونی های زنان روستایی را به روز بودن این تشکل ها در فعالیت های مالی گوناگون دانست و از اختصاص تسهیلات در قالب طرح های بند الف تبصره 18 و بند ب تبصره 16 به این شرکت های تعاونی خبر داد.

وی افزود: شرکت های تعاونی زنان روستایی می توانند هر چه سریعتر در راستای تامین تسهیلات اقدام کنند.

مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه با بیان اینکه زنان نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل می دهند، گفت: باید سعی کنیم، تا نقش و مشارکت آنان را در فعالیت های مالی و اجتماعی در جامعه بالا ببریم و در این راستا یکی از اصلی ترین زمینه های مشارکت زنان در جامعه روستایی ایجاد کسب و کار های کوچک و ورود به کارآفرینی یا خود اشتغالی است.

صفایی هدف از تشکیل تعاونی های زنان را در راستای استفاده بهینه از نیرو های فعال جامعه و ارتقاء سطح خانوار روستایی، توسعه پایدار و در نهایت توانمند کردن زنان گفت و بیان داشت: سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در امر ساماندهی و ایجاد تعاونی ها ظرفیت مناسبی فراهم کرده است.

این مقام مسئول یکی از راه های توانمندسازی جامعه روستایی به خصوص زنان را آموزش دانست و گفت: آموزش امری ضروری برای اعضا و ارکان تشکل های های کشاورزی در خصوص مسایل مالی، مالی، بازرگانی و آشنایی با قوانین و مقررات و اساسنامه تشکل های بخش کشاورزی است که در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.

صفایی از جمله راه های تشویق زنان روستایی به حضور در فعالیت های اجتماعی را برگزاری نمایشگاه از دستاورد های آنان بیان کرد و گفت: برنامه ریزی های خوبی برای شرکت در نمایشگاه های حضوری و مجازی ازتولیدات زنان برگزار شده که سبب افزایش تولید و کارآفرینی در سطح این نوع شرکت ها می شود.

وی اهداف شرکت های تعاونی روستایی و کشاورزی را بالا بردن سطح زندگی اعضاء، افزایش تولید محصولات زراعی و دامی با رعایت اهداف توسعه کشاورزی و موازین تعاونی از طریق بهره برداری جمعی و مشترک بیان کرد .

خبرنگاران کرمانشاه کرمانشاه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 مرداد 1401 بروزرسانی: 24 مرداد 1401 گردآورنده: gsaffron.ir شناسه مطلب: 551

به "فعالیت شرکت های فعال تعاونی زنان روستایی در استان کرمانشاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت شرکت های فعال تعاونی زنان روستایی در استان کرمانشاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید