قبوض برق چگونه محاسبه می شوند؟

به گزارش زعفران، سخنگوی صنعت برق گفت: از میان همه مشترکان کشور، 14 درصد جزو پرمصرف هایی هستند که بالاتر از الگو برق مصرف می نمایند، اما از این میان تنها دو درصد در گروهی قرار می گیرند که بیش از دو برابر الگو برق مصرف و قبض هایی با ارقام بالا را دریافت می نمایند.

قبوض برق چگونه محاسبه می شوند؟

به گزارش ایسنا، مصطفی رجبی مشهدی صبح امروز در گفت و گویی تلویزیونی، درخصوص نحوه تعریف مشترکان پرمصرف گفت: برای هر منطقه الگویی تعریف شده که بر این اساس پنج منطقه شامل یک منطقه عادی و چهار منطقه گرمسیر وجود دارد.

رجبی مشهدی اضافه کرد: بیش از 80 درصد منطقه ها کشور در گروه منطقه ها عادی قرار می گیرند و شهر هایی مانند تهران، تبریز، مشهد و ... در این گروه قرار دارند که الگوی مصرف برق در این منطقه ها 300 کیلووات ساعت است و کسانی که بیش از این اندازه برق مصرف کنند، در زمره مشترکان پرمصرف قرار می گیرند.

سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه تعرفه برق مشترکانی با مصرف کمتر از 100 کیلووات ساعت رایگان محاسبه می گردد و در کشور هزینه برق مصرفی حدود 10 میلیون مشترک رایگان شده است، یادآور شد: مشترکانی که زیر 300 کیلووات ساعت مصرف داشته باشند، در گروه خوش مصرف ها قرار می گیرند که حدود 86 درصد از مشترکان در این بخش قرار دارند و هزینه برق ماهانه آن ها حدود 15 هزار تومان است.

رجبی مشهدی در مورد تعرفه برق هم گفت: تعرفه برق مشترکانی که تا سطح 300 کیلووات ساعت مصرف کنند، تنها 7 درصد در سال اضافه می گردد، اما کسانی که بیش از این اندازه مصرف داشته باشند، 16 درصد دیگر هم به تعرفه برق آن ها اضافه خواهد شد.

سخنگوی صنعت برق ادامه داد: از میان همه مشترکان کشور، 14 درصد جزو پرمصرف هایی هستند که بالاتر از الگو برق مصرف می کنند، اما از این میان تنها دو درصد در گروهی قرار می گیرند که بیش از دو برابر الگو برق مصرف و قبض هایی با ارقام بالا را دریافت می کنند.

رجبی مشهدی اعلام نمود: بر اساس قانون، هزینه برق مصرفی مشترکان تا دو برابر الگو با تعرفه عادی مذکور محاسبه شده، اما مازاد بر آن با میانگین قیمت تمام شده انرژی های تجدیدپذیر محاسبه می گردد.

وی ادامه داد: به طور مثال اگر مشترکی 700 کیلووات ساعت مصرف داشته باشد، تا سقف 600 کیلووات ساعت آن با تعرفه عادی محاسبه و 100 کیلووات ساعت آن با میانگین قیمت تمام شده انرژی تجدیدپذیر محاسبه می گردد.

سخنگوی صنعت برق یادآور شد: مشترکان پرمصرف می توانند برای تامین برق مورد احتیاج خود اقدام به احداث مولد های خورشیدی کوچک کنند یا آنکه هزینه برق مصرفی خود را بر اساس میانگین قیمت تمام شده انرژی های تجدیدپذیر بپردازند.

منبع: فرارو
انتشار: 16 شهریور 1400 بروزرسانی: 16 شهریور 1400 گردآورنده: gsaffron.ir شناسه مطلب: 215

به "قبوض برق چگونه محاسبه می شوند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قبوض برق چگونه محاسبه می شوند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید