مایکروسافت و گوگل هم حضوری در CES 2022 شرکت نمی نمایند

به گزارش زعفران، مایکروسافت آخرین شرکت فناوری است که از شرکت حضوری در نمایشگاه 2022 CES انصراف داده، زیرا موارد ابتلا به کووید 19 در سراسر ایالات متحده آمریکا به علت توسعه سویه خطرناک امیکرون همچنان در حال افزایش است. وب سایت The Verge روز آدینه گزارش داد که مایکروسافت از رویداد سالانه CES که به طور مجازی در سال 2021 برگزار گردید و قرار بود سال جاری هم به صورت حضوری در لاس وگاس و هم به طور مجازی از 5 تا 8 ژانویه 2022 (15 تا 18 دی) برگزار گردد، کناره گیری نموده است.

مایکروسافت و گوگل هم حضوری در CES 2022 شرکت نمی نمایند

یکی از سخنگویان این شرکت با انتشار بیانیه ای در همین رابطه گفت: مایکروسافت پس از آنالیز آخرین داده ها و اطلاعات در خصوص شرایط همه گیری کرونا و سویه امیکرون در ایالات متحده آمریکا تصمیم گرفته که به صورت حضوری در نمایشگاه CES 2022 شرکت نکند. در ادامه این بیانیه آمده که این شرکت به صورت مجازی و به وسیله نمایشگاه های دیجیتال در این رویداد شرکت خواهد نمود.

بیش از 40 شرکت بزرگ از جمله گوگل، اینتل، متا، جنرال موتورز و آمازون اعلام نموده اند که به صورت حضوری در کنفرانس ماه ژانویه CES 2022 شرکت نخواهند کرد. هر یک از شرکت ها افزایش موارد ابتلا به کووید 19 و جهش سویه امیکرون را علت خود برای شرکت نکردن حضوری در کنفرانس ذکر کردند. مایکروسافت، جنرال موتورز و گوگل بیان کردند که همچنان به صورت مجازی در این رویداد شرکت خواهند کرد. این نمایشگاه در اوایل امسال گفته شد که فقط یک رویداد کاملا آنلاین خواهد بود، اما انجمن فناوری های مصرف نماینده در ماه آوریل (اردیبهشت ماه) بیان کرد که این رویداد به صورت حضوری در سال 2022 برگزار خواهد شد.

نماینده انجمن فناوری های مصرف نماینده (CTA) که کنفرانس را برگزار می نماید با انتشار توییت هایی در روز پنجشبه بیان کرد: تمرکز ما بر برگزاری نمایشگاه فناوری است و به کسانی که نمی توانند حضوری در آن شرکت نمایند، این امکان را می دهیم تا به صورت مجازی و دیجیتالی ما را در برگزاری این نمایشگاه کمک نمایند. طبق گزارش CTA، بیش از 2200 شرکت قرار بود به صورت حضوری در این کنفرانس شرکت نمایند، اما در حال حاضر اطلاعاتی از شرایط حضور آن ها در دسترس نیست.

CTA در ادامه توییت خود اضافه کرد: با توجه به اقدامات بهداشتی جامع CES، الزامات واکسیناسیون و در دسترس بودن تست های کووید 19، همراه با حضور کمتر شرکت نمایندگان و اقدامات فاصله گذاری اجتماعی، ما مطمئن هستیم که شرکت نمایندگان و غرفه داران می توانند رویدادی با فاصله اجتماعی اما ارزشمند و سازنده را در لاس وگاس تجربه نمایند. یا می توانند آن را به صورت مجازی دنبال نمایند و در تعاملات شرکت داشته باشند.

با این وجود مایکروسافت در پاسخ به توییت CTA واکنشی نشان نداد. کنفرانس CES که قبلا به عنوان نمایشگاه لوازم الکترونیکی مصرفی شناخته می شد، یک نمایشگاه صنعتی است که از زمان شروع به کارش در حدود نیم قرن پیش به چشم اندازی برای فناوری های نو تبدیل شده است. نوآوری های به یادماندنی مانند سی دی، دی وی دی، دوربین فیلم برداری سونی و مایکروسافت ایکس باکس در نمایشگاه CES معرفی شده اند، اما این نمایشگاه به رونمایی از محصولات شگفت انگیز هم معروفیت پیدا نموده که از جمله آن ها می توان به ربات پیش خدمتی که نوشیدنی سرو می نماید و یا بالشی که می تواند تشخیص دهد شما خروپف می کنید یا نه اشاره نمود.

بسکمک از غول های فناوری تصمیم گرفتند که به صورت مجازی در این نمایشگاه شرکت نمایند. در حالی که برگزارنماینده این مراسم از شرکت نمایندگان می خواهد که مدرکی مبنی بر واکسیناسیون خود ارائه دهند تا بتوانند در نمایشگاه شرکت نمایند، ظهور سویه امیکرون کووید 19 باعث شد شرکت ها در برنامه های خود برای حضور در این مراسم تنو نظر نمایند.

سازمان دنیای بهداشت در تاریخ 5 آذر ماه سویه امیکرون را پنجمین نوع نگران نماینده ویروس کرونا بیان کرد. این سویه نو که برای نخستین بار در آفریقای جنوبی شناسایی شده، باعث نگرانی بسکمک از کشورها شده و براساس گزارش سازمان دنیای بهداشت تا به امروز در بیش از 89 کشور دنیا شناسایی شده است. به همین دلیل مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های آمریکا هشدار داد که این سویه در بسکمک از استان های آمریکا به سرعت در حال توسعه است. این مرکز میانگین این رقم را در سراسر آمریکا 73 درصد تخمین زده است. با توسعه سریع موارد ابتلا به سویه اومیکرون در سراسر ایالات متحده آمریکا، بسکمک از شرکت ها برنامه های ماه ژانویه خود را لغو یا به تعویق انداخته اند.

بد نیست بدانید با شیوع سویه امیکرون گوگل، اپل و دیگر شرکت های بزرگ فناوری، همگی تاریخ بازگشت حضوری به دفتر کار خود را، در بعضی موارد برای مدت نامحدود به تعویق انداخته اند و صنعت سفر و گردشگری هم مختل شده است. بعلاوه تا عصر آدینه، بیش از 4000 پرواز در شب کریسمس به علت افزایش موج سویه اومیکرون کووید 19 لغو شده است.

منبع: News.yahoo

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 24 خرداد 1401 بروزرسانی: 24 خرداد 1401 گردآورنده: gsaffron.ir شناسه مطلب: 496

به "مایکروسافت و گوگل هم حضوری در CES 2022 شرکت نمی نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مایکروسافت و گوگل هم حضوری در CES 2022 شرکت نمی نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید