سریال ها و فیلم های دنیای سینمایی مارول که در آینده نزدیک منتشر می شوند

به گزارش زعفران، دنیای کمیک بوک ها یا همان کتاب های مصور نه تنها هر روز بزرگتر از قبل می گردد بلکه طرفداران بیشتری هم پیدا می نماید. ساخت فیلم های سینمایی براساس ابرقهرمانان دوست داشتنی این کتاب ها به مهم ترین جریان فعلی سینمای تجاری در سراسر دنیا تبدیل شده و هر سال تماشاگران بسیاری برای تماشای فیلم هایی مانند انتقام جویان: سرانجام بازی به سالن های سینما هجوم می آورند. دو بازیگر اصلی این رقابت آتشین مارول و دی سی هستند. دو انتشارات کتاب های مصور که برای ساخت فیلم های سینمایی براساس شخصیت های محبوبشان با استودیوهای سینمایی مشهور همکاری می نمایند. مارول با مجموعه دیزنی کار می نماید و دی سی شریکی بهتر از استودیوی برادران وارنر پیدا نکرده است. اگرچه مارول چند سالی زودتر از رقیب به توسعه یک دنیای سینمایی با فیلم ها و شخصیت های مرتبط اقدام کرد اما دی سی هم تصمیم گرفت با تکرار سیاست موفقیت آمیز رقیب اصلی اش سهم بیشتری از سینما داشته باشد.

سریال ها و فیلم های دنیای سینمایی مارول که در آینده نزدیک منتشر می شوند

وقتی در سال 2008 استودیوی مارول تصمیم گرفت تا کتاب های مصور و کمیک بوک های انتشارات مارول را به فیلم های سینمایی سازمان یافته تبدیل کند، هیچکس تصور نمی کرد همکاری آن ها با دیزنی اقتصاد سینما را برای همواره تغییر دهد. فیلم های دنیای سینمایی مارول انقلاب بزرگی در صنعت سینما بودند و بسیاری از رکوردهای اقتصادی را جابه جا کردند. در دوازده سال گذشته، بیست و سه فیلم سینمایی براساس کمیک بوک های مارول ساخته شد و درآمدی بیشتر از بیست و دو میلیارد و ششصد میلیون دلار را به همراه داشت. این ارقام نجومی با هدف سرگرم کردن طرفداران سینما و مارول ساخته شده و برنامه ریزی دقیقی پشت آن وجود دارد.

شاید انکار این حقیقت مجذوب نماینده که فیلم های ابرقهرمانی مهم ترین آثار چند سال اخیر سینما بوده اند اندکی سخت باشد. فیلم های ابرقهرمانی با شروع دنیای سینمایی مارول در سال 2008 به بخش مهمی از سینما تبدیل شده اند و حالا هر سال آثار متعددی در این ژانر ساخته می شوند تا در سالن های سینما اکران شوند. البته که جهت و سیاست کلی استودیوهای سینمایی پس از شیوع ویروس کرونا در سال 2020 تغییر می نماید اما باز هم باید منتظر دیدنی آثار دلنشین ژانر ابرقهرمانی باشید.

مارول مدتی پیش تصمیم گرفت تا دنیای سینمایی شخصیت های ابرقهرمانی اش را بزرگتر کند و سریال های تلویزیونی مجذوب نمایندهی را معرفی کرد. بنابراین دنیای سینمایی مارول حالا یک شعبه تلویزیونی هم دارد که محصولات آن عمدتا از سوی سرویس استریم دیزنی پلاس منتشر می گردد. اما قرارگرفتن تمرکز استودیوی سینمایی مارول روی مجموعه های داستانی هم باعث نشده که کوین فیگ، تهیه نماینده شناخته شده فیلم های مارول، ساخت فیلم های سینمایی را فراموش کند. مارول در سال های آینده با مجموعه عظیمی از فیلم ها و سریال های ابرقهرمانی در مرکز این ژانر قرار می گیرد.

در ادامه می توانید با سریال ها و فیلم های دنیای سینمایی مارول که در آینده نزدیک منتشر می شوند، آشنا شوید. آثاری که محدود به ژانر خاصی نیستند و البته اهدافی فراتر از سرگرم کردن مخاطبشان را دنبال می نمایند.

فیلم های سینمایی دنیای مارول

Black Widow | بیوه سیاه

تاریخ اکران: 7 می 2021 مصادف با 17 اردیبهشت 1400

از زمانی که دنیای سینمایی مارول شروع شده طرفداران کمیک بوک های استن لی و همکارانش در انتظار دیدنی فیلم اختصاصی شخصیت بیوه سیاه با هنرنمایی اسکارلت جوهانسن هستند و حالا به نظر می رسد که نوبت به این فیلم مجذوب نماینده هم رسیده است. فیلمی که باید در سال 2020 اکران می شد اما تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا فرصت اکرانش را از دست داد و حالا قرار است در بهار 2021 اکران گردد. از آن جایی که این فیلم سال ها پس از تاریخی که از اکران انتظار می رفت به سالن های سینما راه پیدا می نماید، باید بدانید که داستان آن در حقیقت شرایطی برای ورود بیوه های سیاه به دنیای سینمایی مارول را روایت می نماید.

وقایع فیلم بیوه سیاه در جریان اتفاق های میان فیلم کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی و انتقام جویان: جنگ بی نهایت روایت می گردد. در این فیلم دیدن می کنید که چگونه یلنا بلووا جانشین ناتاشا رومانف می گردد.

Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings | شانگ-چی و افسانه ده حلقه

تاریخ اکران: 9 ژوئیه 2021 مصادف با 18 تیر 1400

شاید جالب باشد بدانید که این فیلم یکی از نخستین فیلم های هالیوودی بود که فرایند فراوری آن تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا نهاده شد. پس از آن که دولت استرالیا محدودیت هایی در ورود و خروج معین کرد، عوامل فیلم شانگ-چی و افسانه ده حلقه تصمیم گرفتند فراوری فیلم را به سان فرانسیسکو در ایالات متحده منتقل نمایند. اطلاعات زیادی درباره داستان این فیلم وجود ندارد اما به نظر می رسد مبارزاتی به سبک فنون رزمی شرقی بخش مهمی از صحنه های اکشن فیلم شانگ-چی و افسانه ده حلقه را به خود اختصاص داده باشند.

Eternals | جاودانه ها

تاریخ اکران: 5 نوامبر 2021 مصادف با 14 آبان 1400

وقتی فیلم نگهبانان کهکشان در سال 2014 اکران شد و به عنوانی محبوب و دوست داشتنی بدل گشت، استودیوی سینمایی مارول تصمیم گرفت آثار بیشتری از شخصیت های کمترشناخته شده خود بسازد و به همین علت فیلم جاودانه ها می تواند ادامه این سیاست را به خوبی روشن نموده باشد. این فیلم احتمالا یکی از پر ستاره ترین فیلم های دنیای سینمایی مارول باشد و به نظر می رسد که اتفاقات آن قرار است در چند بازه زمانی مختلف روایت گردد. جاودانه ها داستان یک گروه ابرقهرمانی نو در دنیای سینمایی مارول را بازتعریف می نماید که از گروهی از بیگانگان باستانی تشکیل شده که هزاران سال به طور مخفیانه روی کره زمین به زندگی خود ادامه داده اند.

اما در پی وقایع فیلم خاتمه بازی یک فاجعه غیر منتظره این بیگانگان اساطیری را مجبور می نماید تا از سایه خارج شوند و با دشمنان باستانی خود مبارزه نمایند. استودیوی مارول وعده داده که جاودانه ها یکی از متفاوت ترین عناوین دنیای سینمایی مارول باشد. این فیلم هم قرار بود در سال 2020 اکران گردد اما حضور آن روی پرده های سینما برای یک سال به تعویق افتاد که علت اصلی آن شیوع ویروس کرونا از چین بود.

Spider-Man: No Way Home | مرد عنکبوتی: راهی به سوی خانه نیست

تاریخ اکران: 17 دسامبر 2021 مصادف با 26 آذر 1400

حضور مرد عنکبوتی در دنیای سینمایی مارول غیرممکن به نظر می رسید. چون استودیوی دیزنی (مالک اصلی استودیوی مارول و فراورینماینده فیلم های دنیای سینمایی آن) حق پخش این شخصیت و چند شخصیت دیگر از دنیای کتاب های مصور مارول را در اختیار نداشت، آن ها نمی توانستند او را نمایش دهند. اما مذاکرات با استودیوی سونی (مالک شخصیت اسپایدرمن و شخصیت های مرتبط با آن) موفقیت آمیز بود و به همین علت بازگشت به خانه مقدمه بازگشت مرد عنکبوتی به سینما شد.

فیلم راهی به سوی خانه نیست در حقیقت سومین فیلم اختصاصی شخصیت مرد عنکبوتی در دنیای سینمایی مارول است. این شخصیت محبوب که نخستین بار با سه گانه مرد عنکبوتی سم ریمی وارد سینما شد افت و خیز بسیاری در دنیای هنر هفتم داشته و حالا بیش از حد خوش شانس است که فرصت آن را پیدا نموده تا به سومین فیلم اختصاصی اش در سینمای مارول دست پیدا کند. بعد از دو فیلم بازگشت به خانه و دور از خانه فیلم راهی به سوی خانه سومین هنرنمایی تام هالند در فیلم های اختصاصی مرد عنکبوتی هم لقب می گیرد.

فراوری این فیلم در شرایطی دنبال شد که به نظر می رسید مارول و سونی به علت اختلافاتی که پیدا نموده اند، فیلم راهی به سوی خانه نیست را فراوری نمی نمایند اما این اتفاق رخ نداد و دو کمپانی به توافق دست پیدا کردند. نکته جالب درباره این فیلم آن است که توبی مگوایر و اندرو گارفیلد، دو بازیگر قبلی شخصیت مرد عنکبوتی، در این فیلم در نقش مرد عنکبوتی حضور پیدا می نمایند. هم چنین کریستین دانست و اما استون هم احتمالا در راهی به سوی خانه نیست حضور دارند.

Doctor Strange in the Multiverse of Madness | دکتر استرنج در قلمروهای بی خاتمه دیوانگی

تاریخ اکران: 25 مارس 2022 مصادف با 5 فروردین 1401

یکی از پرحاشیه ترین فیلم های دنیای سینمایی مارول که در سال های اخیر مسائل بسیاری برای رسیدن به مرحله فراوری داشته بدون هیچ شک و تردیدی فیلم دکتر استرنج در قلمروهای بی خاتمه دیوانگی لقب می گیرد. اثری که استودیوی مارول بارها در انتخاب کارگردان به اختلاف خورد و در نهایت فرایند فراوری و تاریخ اکران آن را هم تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا تغییر داد. شایعات نشان می دهد که فیلم دکتر استرنج در قلمروهای بی خاتمه دیوانگی به عنوان دنباله ای بر فیلم محبوب دکتر استرنج به نخستین فیلم ترسناک دنیای سینمایی مارول تبدیل می گردد.

این فیلم یکی از کلیدی ترین فیلم های دنیای سینمایی مارول است. چراکه به نظر می رسد دکتر استرنج در قلمروهای بی خاتمه دیوانگی ارتباط بسیار زیادی با دو سریال تلویزیونی مارول یعنی وانداویژن و لوکی داشته باشد. شایعاتی به گوش می رسید که ریچل مک آدامز که حضور پررنگی در فیلم نخست داشت احتمالا در این فیلم غایب باشد اما کوین فیگ با رد این شایعه حضور این بازیگر محبوب را در فیلم دکتر استرنج در قلمروهای بی خاتمه دیوانگی تایید کرد.

سریال های تلویزیونی دنیای مارول

Marvel Studios Legends | اساطیر مارول

تاریخ انتشار: 8 ژانویه 2021 مصادف با 19 دی 1399 (منتشر شده است)

این سریال به عنوان نخستین سریال تلویزیونی دنیای مارول عنوان چندان پیچیده ای نیست. اساطیر مارول که در شش اپیزود منتشر شده در نهایت مجموعه ای از برترین و مهم ترین لحظات یک ابرقهرمان در دنیای سینمایی مارول را به تصویر می کشد و عنوان داستان محوری نیست. به همین علت این سریال در هر اپیزود تمرکز ویژه ای روی معرفی داستان های حاشیه ای یکی از شخصیت های دنیای سینمایی مارول دارد و زوایای پنهانی از زندگی او را روایت می نماید. برای مثال، دو اپیزود ابتدایی سریال اساطیر مارول روی دو شخصیت شناخته شده ای که مدتی پیش سریال اختصاصی آن ها هم ساخته شد، قرار گرفته است؛ واندا ماکسیموف و ویژن.

Wandavision | وانداویژن

تاریخ انتشار: 15 ژانویه 2021 مصادف با 26 دی 1399 (منتشر شده است)

سریال وانداویژن به عنوان نخستین سریال دنیای مارول در سرویس استریم دیزنی پلاس مدتی پیش منتشر شد و یکی از محبوب ترین سریال های چند ماه اخیر لقب گرفت. آمار جستجوی کاربران در فضای مجازی نشان می دهد که این سریال برای مدتی محبوب ترین سریال سال هم بوده و علت آن را باید در اهمیت داستانی آن جستجو کرد. جایی که سریال وانداویژن برای روایت داستان های فرعی در روزهای پس از اتفاقات فیلم انتقام جویان: خاتمه بازی وارد عمل می گردد. این سریال که شباهت های جالبی با سریال های سیتکام (کمدی موقعیت) قدیمی شبکه های تلویزیونی آمریکا دارد، ارتباط مستقیمی با فیلم دکتر استرنج در قلمروهای بی خاتمه جنون برقرار می نماید.

این سریال با 9 اپیزود در شرایطی منتشر شد که به علت انتشار در نخستین روزهای سال 2021 لقب تنها سال بدون هیچ اثری از دنیای سینمایی مارول را به سال 2020 تقدیم کرد. سال 2020 به علت شیوع ویروس کرونا سال مهیبی برای صنعت سینما بود و استودیوی مارول هم به علت تعطیلی سینماها از اکران آثارش جلوگیری کرد تا این سال به نخستین سال از سال 2008 تبدیل گردد که میزبان هیچ فیلمی از دنیای سینمایی مارول نیست.

در این زمینه بخوانید:

10 کارگردان که در دهه نو میلادی باید منتظر موفقیت آن ها باشید

20 انیمیشن برتر 20 سال قرن 21ام که باید دیدن کنید

موردانتظارترین فیلم های سال 2021

The Falcon and the Winter Soldier | فالکون و سرباز زمستان

تاریخ انتشار: 19 مارس 2021 مصادف با 29 اسفند 1399 (منتشر شده است)

فیلم انتقام جویان: خاتمه بازی مهم ترین فیلم سینمایی دنیای سینمایی مارول از ابتدا تا امروز بوده و به همین علت طبیعی است که تمرکز این دنیای سینمایی روی به تصویرکشیدن حوادث پس از آن نهاده شده باشد. سریال فالکون و سرباز زمستان نوترین سریال دنیای مارول است که چند روز پیش منتشر شد و داستانی در دنیای پس از خاتمه بازی را به تصویر می کشد. به همین علت عنوانی موردانتظار و مجذوب نماینده به نظر می رسد. از آن جایی که صحنه های این سریال در نقاط گوناگون دنیا تصویربردای شده، بسیاری از منتقدان باور دارند که این تصمیم مارول به معنای آن است که باید انتظارات بسیار بالایی از سریال های مارول داشته باشید. چراکه بودجه بسیار عظیمی برای این سریال در نظر گرفته شده است.

این سریال اکشن و مجذوب نماینده که اطلاعات جانبی مجذوب نمایندهی از اتفاقات دنیای سینمایی مارول در اختیار دیدنگران قرار می دهد با بودجه هنگفت 150 میلیون دلار ساخته شده و عنوانی پرهزینه و مجذوب نماینده به نظر می رسد.

Loki | لوکی

تاریخ انتشار: 11 ژوئن 2021 مصادف با 21 خرداد 1400

سومین سریالی که مارول برای تکمیل روایت های دنیای سینمایی اش در نظر گرفته لوکی نام دارد. سریالی که به نظر می رسد علتی برای ساختن آن وجود ندارد اما اگر از طرفداران جدی مارول و فیلم هایش باشید، می دانید که شخصیت لوکی نقش مهمی در دنیای سینمایی مارول دارد. وقایع این سریال هم در روزهای پس از وقایع فیلم خاتمه بازی در جریان است اما در یک دنیای موازی روایت می گردد. به نظر می رسد که این سریال هم ارتباطات مجذوب نمایندهی با فیلم دکتر استرنج در قلمروهای بی خاتمه جنون داشته باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره سریال لوکی باید اندکی صبر کنید.

What If? | چه می گردد اگر؟

تاریخ انتشار: تابستان 2021

سریال چه می گردد اگر به عنوان چهارمین سریال دنیای سینمایی مارول و سومین مجموعه داستانی که روی دیزنی پلاس منتشر می گردد، یک سریال انیمیشنی است که اطلاعات زیادی از آن وجود ندارد. اما واضح است که داستان این سریال هم در یک دنیای موازی روایت می گردد. ساخت دو فصل سریال چه می گردد اگر تایید شده و هر فصل قرار است در 10 اپیزود فراوری گردد. در شرایطی مشابه با سریال اساطیر مارول در این سریال هم قرار است هر اپیزود داستان ویژه خودش را داشته باشد.

پی نوشت: سریال های دیگری هم به وسیله مارول در دست توسعه است که چون اطلاعات قابل قبولی از آن ها وجود ندارد به معرفی آن ها پرداخته نشده است. سریال های کماندار، خانم مارول، هالک زن، شوالیه ماه و تهاجم مخفی در کنار من گروت هستم از جمله سریال های دنیای مارول هستند که هنوز در مرحله پیش فراوری و فراوری هستند و به همین علت اطلاعات زیادی درباره آن ها وجود ندارد.

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 4 بهمن 1400 بروزرسانی: 4 بهمن 1400 گردآورنده: gsaffron.ir شناسه مطلب: 365

به "سریال ها و فیلم های دنیای سینمایی مارول که در آینده نزدیک منتشر می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سریال ها و فیلم های دنیای سینمایی مارول که در آینده نزدیک منتشر می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید