متا اولین تصویر رسمی از اپلیکیشن رقیب توییتر را منتشر کرد

به گزارش زعفران، از مدت ها قبل شنیده می شد که متا در حال کار روی شبکه اجتماعی رقیب توییتر است که ماه گذشته گفته شد احتمالاً در اواسط تیرماه راه اندازی خواهد شد. حالا کریس کاکس، مدیر فراوری متا، پیش نمایشی از رقیب آینده این شرکت برای توییتر به اشتراک گذاشته است.

متا اولین تصویر رسمی از اپلیکیشن رقیب توییتر را منتشر کرد

براساس گزارش ورج که این پیش نمایش به اشتراک گذاشته شده را مشاهده نموده، برنامه مستقل تازه متا یا همان رقیب توییتر، مبتنی بر اینستاگرام است و با ActivityPub، پروتکل غیرمتمرکز شبکه های اجتماعی یکپارچه خواهد بود. به صورت تئوری، این موضوع به کاربران اجازه می دهد تا از حساب ها و دنبال نمایندگان خود در برنامه های دیگری که از ActivityPub پشتیبانی می نمایند، مانند Mastodon نیز استفاده نمایند.

اولین تصویر از شبکه اجتماعی رقیب توییتر

کریس کاکس در جریان جلسه ای که این اطلاعات در آن به اشتراک گذاشته شد، از این برنامه به عنوان پاسخ متا به توییتر یاد کرد که در آن از سیستم حساب اینستاگرام استفاده می گردد. نام رمز داخلی این برنامه Project 92 است و براساس اسناد داخلی شرکت، درنهایت می تواند تحت عنوان Threads منتشر گردد.

کاکس در جریان این جلسه با کنایه زدن به نحوه مدیریت ایلان ماسک در توییتر گفت:

از سازندگان و چهره های شناخته شده عمومی شنیده ایم که در پی پلتفرمی هستند که عاقلانه اداره می گردد و می توانند برای نشر محتواهای خود به آن اعتماد و تکیه نمایند.

او در ادامه گفت که هدف این شرکت از برنامه رقیب توییتر، ارائه امنیت، سهولت استفاده و قابلیت اطمینان است و می خواهد به تولیدنمایندگان محتوا مکانی پایدار برای ایجاد و رشد مخاطبانی که دارند ارائه کند.

متا هم اکنون با افراد مشهوری ازجمله دی جی اسلایم برای استفاده از این برنامه مذاکره نموده و از افراد دیگری مانند اپرا وینفری، مجری و بازیگر معروف آمریکایی و دالایی لاما، رهبر دینی بوداییان تبت به عنوان کاربران مشهور این شبکه اجتماعی یاد شده است.

درباره زمان انتشار این برنامه نیز کاکس شرح داد که کدنویسی آن در ماه ژانویه شروع شده و متا به محض اینکه بتواند، آن را در دسترس قرار خواهد داد.

منبع: انتخاب
انتشار: 22 خرداد 1402 بروزرسانی: 22 خرداد 1402 گردآورنده: gsaffron.ir شناسه مطلب: 688

به "متا اولین تصویر رسمی از اپلیکیشن رقیب توییتر را منتشر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "متا اولین تصویر رسمی از اپلیکیشن رقیب توییتر را منتشر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید