متفاوت ترین رنگ آمیزی های بدنه هواپیما

به گزارش زعفران، خاص ترین لیوری ها

احتمالا دفعه آینده ای که سوار یک هواپیما با خاص ترین لیوری ها شوید آن را زیباتر و چشم نوازتر از یک لوله آلومینیمی با نام های تجاری شرکت های معمولی مشاهده خواهید کرد. لیوری های هواپیماها که برای رنگ دادن به بخش بیرونی آن مورد استفاده قرار می گیرد روز به روز در حال خلاقانه تر شدن هستند. با موضوعاتی زیبا، سرگرم کننده و گاها عجیب، آن ها در یک دریایی از یکنواختی قرار گرفته اند. جای تعجب نیست که خطوط هوایی ملی اغلب نشان دهنده عناصر معروفی از کشورشان باشند اما خطوط هوایی مستقل می توانند رنگ آمیزی های غیر منتظره ای را به نمایش بگذارند. در این مطلب می خواهیم برخی از متفاوت ترین و خاص ترین لیوری ها بر روی هواپیماها که در طول تاریخ میان آسمان حرکت کرده اند را معرفی نماییم پس با خبرنگاران همراه شوید.

متفاوت ترین رنگ آمیزی های بدنه هواپیما

خطوط هوایی آلاسکا - اعجوبه ها | Alaska Airlines - The Incredibles

اتصالات فرهنگی یکی از رایج ترین دلایلی است که باعث می شود این خطوط هوایی برای باز رنگ آمیزی هواپیماهای خود اقدام نماید. خطوط هوایی آلاسکا در سال 2018 طرح اعجوبه ها را بر روی هواپیمای خود طراحی کرد. طرفداران این برنامه می توانند خانواده اعجوبه ها را بر روی بدنه هواپیمای مشهور اسکیمو خطوط هوایی آلاسکا مشاهده کنند که در نوبه خود یکی از خاص ترین لیوری ها می باشد.

خطوط هوایی نیوزیلند - ارباب حلقه ها | Air New Zealand - Lord of the Rings

پس از آنکه مجموعه فیلم سه گانه ارباب حلقه ها در کشور نیوزیلند فیلم برداری شد، گردشگران به سرعت تلاش کردند تا از مکان های فیلم برداری این برنده اسکار بازدید کنند. شرکت هواپیمایی ملی این کشور نیز تصمیم گرفت تا در این سرگرمی همراه شود. این مجموعه تحت برند LOTR خطوط هوایی نیوزیلند را با یکی از خاص ترین لیوری ها طراحی کرده و همچنین یک ویدئو با بازی بازیگران فیلم ارباب حلقه ها در طول پرواز پخش می کرده است.

خطوط هوایی شرقی چین - داستان اسباب بازی | China Eastern Airlines - Toy Story

طرح هایی از باز (Buzz)، وودی (Woody) و جسی (Jessie) و همچنین سایر کاراکترهای داستان اسباب بازی در داخل و خارج خطوط هوایی شرقی چین با همکاری شرکت Pixar مورد استفاده قرار گرفته است. این هواپیما تنها به سمت شهر شانگهای پرواز می نماید، جایی که می توانید داستان اسباب بازی را در دیزنی لند شانگهای مشاهده نمایید. هیچ یکی از جزییات در این هواپیما از قلم نیوفتاده است. منوها، هدوفون ها، جایگاه ها و حتی کارد و چنگال مورد استفاده در هواپیما بسیار به شخصیت های کارتون شباهت دارند. در این هواپیما مسافران می توانند خود را به خوبی درون کارتون داستان اسباب بازی مشاهده کنند.

کی ال ام - دلفت | KLM - Delft

دلفت که در هلند واقع شده است، خانه سفال های معروف آبی و سفید به همین نام می باشد. هواپیمای ملی هلند، کی ال ام، برخی از هواپیماهای خود را در همان الگوی کلاسیک به عنوان الگویی برای طرح های دلفت مورد استفاده قرار داده تا یکی از خاص ترین لیوری ها را به ارمغان بیاورد.

هواپیمایی نوک - پرندگان | Nok Air - Birds

خطوط هوایی ارزان قیمت تایلندی نوک تصمیم گرفت تا برای جذب بیشتر مسافران و سرگرمی بیشتر، هواپیماهای خود را به شکل پرندگان رنگ آمیزی نماید. این رنگ آمیزی نه تنها یکی از خاص ترین لیوری ها برای هواپیما به شمار رفته بلکه دیدن این پرنده درخشان از سطح زمین می توانست بسیار مجذوب کننده باشد. از طرف دیگر تناسب جالبی بین تعریف قدیمی پرنده برای هواپیما نیز است.

کولولا - پرواز 101 | Kulula - Flying 101

خطوط هوایی کولولا که یکی از ایرلاین های ارزان قیمت آفریقای جنوبی به شمار می رود چندین سال پیش طراحی پرواز 101 را برای هواپیماهای خود انتخاب کرد. این رنگ آمیزی که یکی از خاص ترین لیوری ها در نوبه خود بود بخش های مختلف هواپیما را با علائمی نشان می داد. در بیرون کابین خلبان یک فلش به پنیر بزرگ کاپیتان من اشاره دارد. محل ضبط اطلاعات پرواز یا همان جعبه سیاه نیز با یک فلش بزرگ برجسته شده است. این یکی از بهترین روش ها برای درک آن چیزی بود که در زیر پ.سته هواپیما قرار گرفته است که باعث می شود هنوز هم تمایل به دیدن این لیوری متفاوت وجود داشته باشد.

هواپیمایی بروکسل - تن تن | Brussels Airlines - Tintin

شخصیت های کارتونی یک موضوعی هستند که به طور پیوسته به عنوان خاص ترین لیوری ها در هواپیماها مورد استفاده قرار می گیرند. در اینجا جشنی برای یکی از مشهورترین پسران بلژیک یعنی داستان های تن تن برگزار خواهد شد. جشنوراه هواپیمایی بروکسل طراحی هایی از تن تن را بر روی هواپیماهای خود به نمایش دراورده است. این هواپیما که به شکل یک زیردریایی 37 متری با طرح کوسه رنگ آمیزی شده است نشانی از ماجراجویی های داستان های تن تن در گنجینه های سرخ راخام می باشد. در حال که تن تن و همراه همیشگی او تریر روباه برفی یا همان میلو در زبان فرانسه نشان داده می شود. شما حتی می توانید کتاب های داستان های تن تن را به زبان های انگلیسی، فرانسوی و هلندی درون هواپیما خریداری کنید.

هواپیمایی آیسلند - چراغ های شمالی | Icelandair - Northern Lights

به عنوان مثالی برای جشن های شکوه و جلال دنیای طبیعی می توانید به هواپیماهای بویینگ 758 شرکت هوایی آیسلند نگاهی بیاندازید. یکی از خاص ترین لیوری ها که بر روی هواپیما اجرا شده است، طرح های نورهای دیدنی و مجذوب کننده شمالی بوده که به طور منظم در آسمان ایسلند مشاهده خواهند شد. نه تنها این طراحی برای دیدن چشمانی است که از روی زمین به این هواپیما نگاه می کنند بلکه نورپردازی داخل کابین نیز تقلیدی از این پدیده های معروف خواهد بود. اگر شما جزء مسافران خوش شانس هواپیما باشید ممکن است در هنگام نگاه از پنجره خود حرکات طبیعی این پدیده را مشاهده نمایید.

خطوط هوایی آزورس - نهنگ | Azores Airlines - Whale

آزورس یک قلمرو برای پرتغالی ها در اقیانوس اطلس می باشد که خانه خطوط هوایی آزورس نیز هست. این شرکت هواپیمایی بر روی یکی از هواپیماهای ایرباس 330 خود یکی از خاص ترین لیوری ها را با طراحی یک نهنگ ترسیم کرده است. این طراحی به عنوان جشنی برای معرفی کردن پناهگاه نهنگ ها می باشد. لوگوی این شرکت نیز یک دم نهنگ بوده که به زیبایی در دم هواپیما به نمایش درامده است. این هواپیما به منظور رونق خطوط هوایی آزورس به این شکل طراحی شده و قبل از آن به عنوان ساتا (SATA) بین المللی شناخته می شده است.

خطوط هوایی قطر - بارسلونا | Qatar Airways - Barcelona

خطوط هوایی قطر قرارداد حمایت مالی خود را با فدراسیون فوتبال بارسلونا در سال 2013 برقرار کرده و در سال 2014 با هواپیمای بوییگ 777 مخصوص خود به آن ادامه داد. این هواپیما که یکی از خاص ترین لیوری ها را همراه خود را با نشانه هایی از پرچم و باشگاه بارسلونا با عنوان تیمی که دنیا را متحد می نماید به نمایش گذاشته شده است. یک عنصر سایه ای کوچک با طرحی از پرچم بارسلونا بر روی نیمی از بدنه هواپیما ترسیم شده که در طول برخاستن هواپیما به خوبی مشخص می باشد. رنگ های روی بدنه آبی و قرمز بوده و کاتالان نیز در آن مشخص می باشد.

هواپیمایی آنا - جنگ ستارگان | ANA - Star Wars

مسلما یکی از محبوب ترین طراحی ها در دنیا، خاص ترین لیوری ها در سال 2015 بوده که بر روی خطوط هوایی آنا ترسیم شده است. دروید (droid) یکی از اولین شخصیت های جنگ ستارگان بوده که در ناوگان کوچکی ظاهر شده است. از طرف دیگر بر روی برخی از هواپیماهای خطوط هوایی آل نیپون ژاپن نیز مورد استفاده قرار گرفته بوده است.

هواپیمایی جت استار - سنگاپوری | Jetstar - Singaporeans

خطوط هوایی جت استار برای نشان دادن پنجاهمین سالگرد روز ملی سنگاپور، در ماه فوریه سال 2015 یکی از خاص ترین لیوری ها را ارائه کرده که شامل 50 روز از سنگاپوری ها می باشد. طراح محلی، مایکل ان جی یکی از پرنده هایی را که معمولا در سنگاپور یافت می شود را انتخاب کرده. با رنگ آمیزی هایی از زرد و سیاه قهرمانانی که از طریق مردم سنگاپور انتخاب شده اند را ارائه می نماید. طراحی های تکان دهنده شامل افسانه های هنری مانند زنان یونانی بود که مشاغل خود را برای کار در جوامع محروم در کامبوج کنار گذاشته بودند.

بسیاری از خطوط هوایی از خاص ترین لیوری ها در طول تاریخ استفاده کرده اند که در این مطلب بخشی از مهمترین آن ها را برای شما برشمردیم. اما این نحوه طراحی همچنان ادامه خواهد داشت و در سال های آینده نیز به دلایل و مناسبت های مختلف قطعا شاهد طراحی های چشمگیر و بی نظیر بیشتری خواهیم بود.

منبع: www.edition.cnn.com

منبع: الی گشت
انتشار: 16 اسفند 1400 بروزرسانی: 16 اسفند 1400 گردآورنده: gsaffron.ir شناسه مطلب: 412

به "متفاوت ترین رنگ آمیزی های بدنه هواپیما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "متفاوت ترین رنگ آمیزی های بدنه هواپیما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید