نزدیک ترین و برترین مقاصد برای سفر یک روزه

به گزارش زعفران، اگر مرکز نشین هستید و فرصت کافی برای سفرهای چند روزه ندارید، می توانید از جاذبه های گردشگری اطراف شهر تهران تماشا کنید.

نزدیک ترین و برترین مقاصد برای سفر یک روزه

سفر به اطراف تهران اگرچه کوتاه مدت هستند، اما شما می توانند حال و هوای شما را عوض نمایند؛ در نتیجه می توانید با روحیه بهتر، هفته کاری خود را آغاز کنید. در این مطلب قصد داریم تا ایده هایی را برای یک سفر یک روزه در اطراف تهران به شما پیشنهاد دهیم. ما را در ادامه این مطلب همراهی کنید.

چند ساعت تا غرق شدن در جنگل ها و دریا در شمال

اگر از شلوغی تهران و آب و هوای آلوده آن کلافه شده اید، پیشنهاد می کنیم که این بار برای گذراندن تعطیلات آخر هفته خود، راهی شهر محمودآباد شوید. این شهر شمالی به علت مسافت کمی که با تهران دارد، جزو شلوغ ترین شهرهای شمالی به شمار میرود. این شهر ساحلی پرطرفدار، در استان مازندران واقع شده است. تلاقی دریا و جنگل یک چشم انداز تماشایی را در پیش چشمان شما به نمایش می گذارد.

شما می توانید با اجاره ویلا، چند ساعتی همه دغدغه های زندگی خود را به دست فراموشی بسپارید. شنیدن صدای موسیقی امواج، تماشا پایکوبی آب در کنار تماشای طلوع و غروب خورشید فرصتی است که همواره برای شما مهیا نخواهد شد.

شما می توانید تنها با سه ساعت و نیم رانندگی از تهران، خودتان را به این شهر ساحلی زیبا برسانید. اگر از شرجی بودن هوا فراری هستید، بهتر است این سفر یک روزه را به اوایل بهار و اواخر تابستان موکول کنید. با این حال اگر در شرجی ترین روز تابستان به این شهر ساحلی سفر کنید، می توانید با شنا کردن در دریای خزر، روح و جان خود را تازه کنید.

تماشای های محمودآباد تنها به ساحل شنی دریای خزر محدود نیست. در این شهر زیبای شمالی، پارک های جنگلی بسیار زیادی وجود دارد که می توانند یک سفر خاطره انگیز را برای شما رقم بزنند. از جمله جاذبه های تماشای محمودآباد می توان به سرزمین رویاها، روستای لاویج، آبشار آب پری، روستای جنگلی اهلم، پارک جنگلی تشبندان، تپه های باستانی سرخ رود، تالاب سرخ رود، روستای بونده، پارک جنگلی طاهباز و... اشاره نمود.

در سفر به محمود آباد از بازار هفتگی آن و حال و هوای بی نظیرش و خرید ماهی های تازه در آن غافل نشوید، چرا که نمونه آن را در شهرهای دیگر پیدا نخواهید کرد. در کنار تمامی این جاذبه ها گفتنی است که محمودآباد قطب کشت برنج در ایران هم هست.

اگر در این سفر فرصت کافی داشتید، حتما سری به بازارهای سنتی محمودآباد بزنید. تماشای هنر دست اهالی این شهر قطعا برای شما مجذوب کننده خواهد بود. شما می توانید با خرید صنایع دستی به عنوان هدیه، یک سوغاتی ماندگار برای عزیزان خود ببرید.

روستای سنگان طبیعتی شگفت انگیز در اطراف تهران

فصل بهار برترین فرصت برای مرکز نشینان است تا بتوانند جاذبه های گردشگری اطراف تهران را کشف نمایند. اگر عاشق جاهای بکر و تاریخی هستید، روستای سنگان در منطقه سولقان تهران را به شما پیشنهاد می دهیم. این روستای تاریخی در دل تهران، با قدمت چند صد ساله خود، حال و هوای شما را به صدها سال قبل می برد.

معروفیت روستای سنگان تنها برای آب و هوای مطبوع و طبیعت بکر آن نیست. پدیده های تماشای این روستا از جمله آبشار سنگان، قله پهنه حصار و چنار هزار ساله، توجه گردشگران زیادی را به سمت خود جذب نموده است. برترین زمان سفر و بازدید از این روستا فصل بهار و تابستان است، اما اگر علاقه مند به تماشا قندیل ها هستید، می توانید با رعایت نکات ایمنی و استفاده از راهنما در فصل زمستان به این روستا سفر کنید.

برای اقامت در تهران گزینه های بسیار زیادی پیش روی شما است. اگرچه تهران هتل های لوکس بسیار زیادی دارد، اما شما می توانید با اجاره روزانه خانه در تهران یا اجاره سوئیت در تهران یک سفر ارزان را تجربه کنید. اغلب این خانه ها از امکانات بسیار خوبی برخوردار هستند و سفر راحتی را برای شما به ارمغان می آورند.

اگر قصد یک سفر یک روزه به روستای سنگان را دارید، پیشنهاد می کنیم که حتما از محله های قدیمی سنگان تماشا کنید و لذت قدم زدن در کوچه باغ های زیبا و سرسبز آن را از دست ندهید. قطعا قدمت تاریخی این خانه ها و نشست و برخواست با مردمانی با گویش قدیمی برای شما مجذوب کننده خواهد بود.

تفریحی بی مثال در خانه های لاکچری کردان

اگر می خواهید که برای مدت زمان بسیار کوتاهی از همه استرس های زندگی دور شوید و در یک مکان آرامش بخش استراحت کنید، کردان کرج جایی است که می تواند همه انتظارات شما را از یک سفر تفریحی به خوبی برآورده کند. یکی از جاذبه های تماشای این روستا که به دریاچه کردان معروفیت دارد، مربوط به رودخانه ای است که از کوه کهار سرچشمه می گیرد. این شهر از تهران حدود 67 کیلومتر فاصله دارد، که برای رسیدن به این منطقه خوش آب و هوا باید حدود 2 ساعت از تهران به سمت کردان رانندگی کنید.

به شما این قول را می دهیم که اگر یک بار از این روستا تماشا کنید، برای دفعات بعدی وسوسه خواهید شد تا با اجاره ویلا کردان چند روزی در این روستای ییلاقی اقامت داشته باشید. گشت و گذار در کوچه باغ های قدیمی این روستا و محله های باصفای آن لذتی وصف نشدنی را برای شما به ارمغان می آورد. در صورت اقامت چند روزه در این روستا فرصت کافی خواهید داشت تا بتوانید از سایر جاذبه های تماشای این روستا تماشا کنید.

شما می توانید برای چند ساعت در کنار این رودخانه زیبا کمپ بزنید و از شنیدن صدای جریان آب در کنار طبیعت بکر این منطقه نهایت لذت را ببرید. فرقی نمی کند که چه فصلی را برای تماشا این منطقه انتخاب می کنید، آب و هوای این روستا به قدری مجذوب کننده و مطبوع است که تا مدت ها خاطره آن از فکر شما پاک نخواهد شد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 6 اسفند 1401 بروزرسانی: 6 اسفند 1401 گردآورنده: gsaffron.ir شناسه مطلب: 644

به "نزدیک ترین و برترین مقاصد برای سفر یک روزه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نزدیک ترین و برترین مقاصد برای سفر یک روزه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید