نماد ایران خودرو در بورس تعلیق شد

به گزارش زعفران، پس از اینکه اخباری مبنی بر افزایش نرخ محصولات ایران خودرو و سایپا در رسانه ها منتشر شد، نماد خودرو به دلیل عدم افشای اطلاعات در کدال برای این افزایش نرخ از سوی ناظر بازار سهام تعلیق شد.

نماد ایران خودرو در بورس تعلیق شد

به گزارش تسنیم، بر اساس اطلاعیه منتشر شده در کدال از سوی اداره نظاتر بر ناشران گروه صنعتی و معدنی خطاب به مدیرعامل ایران خودرو، به استناد مفاد ماده 18 دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت های بورسی، ایران خودرو حدبیشتر تا پایان امروز چهارشنبه 19 آبان 1400 زمان دارد که اطلاعیه مربوط به افزایش نرخ را در کدال منشر کند.

این تعلیق در حالی رخ داده که امروز خساپا و خپارس به دلیل افشای اطلاعات گروه الف مبنی بر افزایش بیش از 10 درصد محصولات خود متوقف شده اند. حالا گروه خودروسازی و قطعات با افزایش حجم تقاضا روبرو شده و بیشتر نماد های این گروه در بازار سهام با صف خرید همراه هستند.

در پی این خبر، امروز بازار سهام با روندی صعودی کار خود را آغاز کرد، ولی با گذشت زمان از اندازه سبزی بورس کاسته شده و حالا رشد شاخص به کمتر از دو هزار واحد رسیده است. به نظر می رسد سهامداران در حال فروش سهام دیگر خود و تبدیل کردن آن به سهم های خودرویی هستند و همین موضوع فشار عرضه را در گروه های دیگر زیاد کرده است.

منبع: فرارو
انتشار: 20 آذر 1400 بروزرسانی: 20 آذر 1400 گردآورنده: gsaffron.ir شناسه مطلب: 317

به "نماد ایران خودرو در بورس تعلیق شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نماد ایران خودرو در بورس تعلیق شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید