نمایشگاه گردشگری پاریس به انتها رسید: گزارش دو روز انتهای Top Resa
به گزارش زعفران، نمایشگاه Top Resa 2016 پاریس میزبان هیئت های مختلفی از سراسر جهان بود. دیروز این نمایشگاه رسما به کار خود سرانجام داد. شرکت های گردشگری ایرانی نیز در این گردهمایی، فعالانه حضور داشتند و به معرفی جاذبه های گردشگری ایران پرداختند. در ادامه گرازش اختصاصی خبرنگاران از دو روز پایانی این نمایشگاه را می خوانید.
نمایشگاه گردشگری پاریس، سال جاری روز 20 سپتامبر، کار خود را شروع کرد. صبح روز سوم نمایشگاه Top Resa که در شهر پاریس فرانسه برگزار می گردد، نماینده های شرکت های کشورهای مختلف خود را آماده می کردند که میزبان میهمانان و علاقه مندان به صنعت گردشگری باشند.
شرکت های مختلفی از ایران در این نمایشگاه حضور داشتند که به عنوان نمایندگان این صنعت برای معرفی ایران در این نمایشگاه حاضر بودند. بعضی شرکت ها با لباس های محلی در غرفه ها حاضر شده اند و با پوششی میزبانی می نمایند که معرف منطقه و کشورشان است.
بعضی نیز با شیرینی و خوراکی های محلی میزبانی و میهمان نوازی می نمایند. واقعیت این است که یکی از مهمترین بخش های گردشگری خوراک است و گردشگری غذایی یکی از مهم ترین شاخه های این صنعت به شمار می رود.
در این میان شرکت های ایرانی نیز با شیرینی ها و خشکبار محلی از میهمانان پذیرایی می نمایند؛ پسته، نقل، شیرینی های یزدی و... از جمله محصولاتی هستند که میهمانان علاقه زیادی به آنها نشان می دهند.
اما در روز چهارم و پایانی نمایشگاه Top Resa بیشتر بازدیدنمایندگانی که وارد سالن ها یمی شدند مردم عادی بودند که می خواستند با کشورهای مختلف جهان و فرهنگ آنها آشنا شوند. در سه روز پیش از آن بیشتر متخصصین و فعالان این صنعت حضور داشتند و با یکدیگر به گفتگو و امضای قراردادها می پرداختند؛ از هتلداران و شرکت های حمل و نقل گرفته تا شرکت های گردشگری! اما در روز آخر بیشتر بازدیدنمایندگان افراد عادی بودند که قصد سفر به ایران در سال 2017 داشتند.
اغلب بازدیدنمایندگان سوال های فراوانی در مورد اقامت، حمل و نقل و... داشتند و می خواستند کم هزینه سفر نمایند. از آنجا که ایران یکی از مقاصد گردشگری گران تلقی می گردد، این افراد بیشتر برای کم هزینه بودن اقامت و کسب تجربیات تازه و آشنایی بیشتر با فرهنگ ایرانی علاقمند به اقامت در هتل ها و خانه های سنتی بوده و تمایل داشتند تا با وسایل نقلیه عمومی مانند قطار و اتوبوس های بین شهری سفر نمایند.
از آنجا که بیشتر مقاصد مورد نظر گردشگران اصفهان و شیراز است، برنامه ریزی برای آنها ساده بود. البته خیلی از این علاقمندان در مورد راهنمایان گردشگری مسلط به زبان فرانسوی در ایران می پرسیدند و دوست داشتند در ایران راهنمایان بتوانند به زبان فرانسه با آنها ارتباط برقرار کند.
شرکت ایوار نیز در این نمایشگاه حضوری فعال داشت و سعی می کرد به متقاضیان اطلاعات مورد نیازشان را ارائه کند و آنها را بیشتر با ایران آشنا کند.
گفتنی است که در حال حاضر ما در ایران و در شهر های گردشگری راهنمایان گردشگری به زبانهای آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی و اسپانیایی داریم، ولی با برنامه ریزی برای توسعه صنعت گردشگری بایستی به توسعه راهنمایان گردشگری نیز اندیشید.
در روز پایانی نیز یکی از سمینارها به ایران و ظرفیت های گردشگری آن اختصاص داشت و یکی از مدیران شرکت گردشگری میزبانی و مدیریت این سمینار را بر عهده داشتند.
نمایشگاه Top Resa تنها نمایشگاه گردشگری فرانسه است که به همین علت نیز مهم محسوب می گردد. استفاده از فضای نمایشگاه ها برای معرفی جاذبه های گردشگری ایران می تواند بسیار به توسعه صنعت گردشگری یاری کند.
منبع: کجارو