هشدار نسبت به افزایش تبلیغات تورهای مسافرتی غیرمجاز در فضای مجازی

به گزارش زعفران، ایرنا/ براساس خبرهای بدست آمده، هشدار نسبت به افزایش تبلیغات تورهای مسافرتی غیرمجاز در فضای مجازی صورت گرفت.

هشدار نسبت به افزایش تبلیغات تورهای مسافرتی غیرمجاز در فضای مجازی

علیرضا قانع، رئیس انجمن حرفه ای دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی استان اردبیل اظهار کرد: خانواده ها و علاقمندان به تورهای مسافرتی به محض مشاهده آگهی و بنر تبلیغات یک تور باید نام، نشانی و مجوز و آرم آن را آنالیز نموده و با دفتر آن آژانس یا اداره کل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی برای احراز هویت و اهلیت آن تماس بگیرند و در صورت امکان، به صورت حضوری در دفتر آژانس نام نویسی نمایند.

وی اضافه نمود: موارد و مصادیق سوء استفاده از معروفیت، چهره و نام برای راه اندازی تورهای غیرمجاز بسیار است و عاملان آنها هم به کسب و کار دفاتر و آژانس های مسافرتی مجوزدار لطمه می زنند و هم در صورت بروز مشکل، خطر و نگرانی برای مسافر و جهانگرد، به هیچ فرد و مرجعی پاسخگو نیستند.

رئیس انجمن حرفه ای دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی استان اردبیل ادامه داد: تورهای غیرمجاز هزینه اجاره دفتر ندارند، مالیات نمی پردازند، در فضای مجازی آزادانه تبلیغ می نمایند، در صورتی که دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی مجوزدار هزینه اجاره و مالیات می پردازند و همیشه تحت رصد اداره کل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی و سایر دستگاه های نظارتی هستند و مهمتر از اینها در قبال هر اتفاقی مسئول و پاسخگو هستند.

قانع گفت: 65 آژانس مسافرتی و جهانگردی مجوزدار در سطح استان اردبیل زیر نظر اداره کل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی فعالیت می نمایند و در هر آژانس برای سه تا چهار نفر مشاغلی از جمله مدیرعامل، مدیر فنی و فروشنده اشتغال ایجاد شده است اما آژانس های غیرمجاز مثل قارچ بدون ضابطه رشد نموده و افزایش می یابند.

این فعال صنعت جهانگردی ادامه داد: انجمن حرفه ای دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی استان اردبیل از امسال در مرکز استان راه اندازی شده اما از سالهای گذشته این مجموعه به صورت یک انجمن صنفی و زیر نظر اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فعالیت داشته است.

وی توضیح داد: مردم مطلع باشند که هر تور و آژانس مسافرتی، ایمن نیست و از پلیس فتا، هدایت و رانندگی و پایانه ها هم انتظار داریم با تورهای جهانگردی فاقد مجوز برخورد نمایند و متاسفانه بارها مشاهده شده مسئولان، زمانی که مسئله ای برای جهانگرد ایجاد می گردد وارد میدان برخورد با تورهای غیرمجاز می شوند و در این مواقع آژانس های مجوزدار نیز در کنار غیرمجازها لطمه می خورند و به اصطلاح، تر به آتش خشک می سوزد.

رئیس انجمن حرفه ای دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی استان اردبیل گفت: آژانس های مسافرتی مجوزدار وظایف اجتماعی و زیست محیطی دارند و حتی از تخریب طبیعت خودداری و کوشش می نمایند کمترین ردی را از خود در دشت و طبیعت بجا بگذارند اما نتیجه فعالیت خیلی از تورهای فاقد مجوز، آتش سوزی در اراضی جنگلی است و در قبال آن نیز پاسخگو نیستند.

قانع اضافه نمود: تفریحات سالم، امکانات رفاهی مناسب، سایه بان، بازی های مرسوم و بومی و محلی و صبحانه از جمله خدمات تورهای مجاز به مسافران و جهانگردان است و هزینه اتوبوس ها و هتل ها براساس تعرفه مجامع صنفی آنها محاسبه می گردد و بعد از جمع بندی همه هزینه ها، 25 درصد به عنوان سود دفتر یا آژانس خدمات مسافرتی به آن اضافه نموده می گردد.

وی انتخاب استان اردبیل به عنوان مرکز جهانگردی کشورهای عضو اکو در سال میلادی 2023 را فرصت خوبی برای تقویت و رونق جهانگردی در این استان دانست و گفت: خوشبختانه بعد از برگزاری بعضی برنامه های این رویداد، حضور جهانگردان خارجی بخصوص چینی ها در استان اردبیل تقویت شده اما تاثیرگذاری کامل رویداد در رونق جهانگردی خارجی احتیاج به گذشت زمان دارد.

منبع: همگردی
انتشار: 14 خرداد 1402 بروزرسانی: 14 خرداد 1402 گردآورنده: gsaffron.ir شناسه مطلب: 685

به "هشدار نسبت به افزایش تبلیغات تورهای مسافرتی غیرمجاز در فضای مجازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار نسبت به افزایش تبلیغات تورهای مسافرتی غیرمجاز در فضای مجازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید