هشدار وزش باد شدید و مواج شدن دریای خزر ، خطر غرق شدن شناور های کوچک

به گزارش زعفران، سازمان هواشناسی کشور با پیش بینی وزش باد شدید و مواج شدن دریا با بیشینه سرعت وزش باد تا 15 متر بر ثانیه و بیشینه ارتفاع موج در منطقه ها ساحلی و دور از ساحل دریای خزر، در استان های مازندران، گلستان و گیلان، نسبت به احتمال غرق شدن شناور های کوچک، مواج و متلاطم شدن دریا و اختلال در تردد شناور های بزرگ هشدار داد.

هشدار وزش باد شدید و مواج شدن دریای خزر ، خطر غرق شدن شناور های کوچک

به گزارش ایسنا، سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار هواشناسی دریایی سطح زرد رنگ و با اشاره به وزش باد و افزایش ارتفاع امواج که از آدینه شب شروع می گردد و بعدازظهر شنبه (2 اردیبهشت ماه) انتها می یابد، آورده است: وزش باد شدید و مواج شدن دریا با بیشینه سرعت وزش باد تا 15 متر بر ثانیه و بیشینه ارتفاع موج تا 1.7 متر در منطقه ها ساحلی و دور از ساحل دریای خزر، در استان های مازندران، گلستان و گیلان پیش بینی می گردد.

از این رو احتمال غرق شدن شناور های کوچک، مواج و متلاطم شدن دریا، اختلال در تردد شناور های بزرگ، اختلال در فعالیت های بندری، احتمال پاره شدن تور های صیادی، صدمه به قایق های کوچک تفریحی، احتمال غرق شدن شناور های کوچک و میانه صیادی و گردشگری و اختلال در ورود و خروج شناور ها به حوضچه بنادر وجود دارد.

به همین دلیل سازمان هواشناسی کشور نسبت به اجتناب از عملیات تفریحی بویژه غواصی و شنا، احتیاط در تردد با شناور های سبک، نیمه سنگین و قایق های صیادی، مسافربری و تفریحی، تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت به تور های صیادی و احتیاط در فعالیت های دریایی در سواحل و دور از سواحل توصیه نموده است.

هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفر ها و انجام کار های روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می گردد تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدار ها قرار می گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

منبع: فرارو
انتشار: 2 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 2 اردیبهشت 1402 گردآورنده: gsaffron.ir شناسه مطلب: 666

به "هشدار وزش باد شدید و مواج شدن دریای خزر ، خطر غرق شدن شناور های کوچک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار وزش باد شدید و مواج شدن دریای خزر ، خطر غرق شدن شناور های کوچک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید