همسران و مادران؛ بیشتر تماس گیرندگان با خط ملی اعتیاد، دستگیری معتاد؛ شایعترین درخواست

به گزارش زعفران، رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور از 281 هزار و 276 تماس پیروز از ابتدای سال 1400 تا انتها مهرماه با خط ملی اعتیاد (09628) اطلاع داد و گفت: 82 درصد این تماس گیرندگان زن بودند. مادران و همسران بیشترین تماس گیرنده های زن را تشکیل داده اند.

همسران و مادران؛ بیشتر تماس گیرندگان با خط ملی اعتیاد، دستگیری معتاد؛ شایعترین درخواست

فاطمه رضوان مدنی در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به اینکه خط ملی اعتیاد به شماره تلفن 09628، مرکز تلفنی برای ارائه راهکارهای پیشگیری از مصرف مواد، هدایت در زمینه درمان اعتیاد و ارجاع به مراکز درمان و بازتوانی اعتیاد است، اظهار کرد: مردم در هر نقطه از کشور می توانند از خدمات تخصصی اعتیاد بهره گیرند.

به گفته وی، در خط ملی مشاوره اعتیاد هر روز از ساعت 8 تا 20 متخصصان حوزه اعتیاد به ارائه مشاوره به افرادی که درباره پیشگیری از اعتیاد، مواد اعتیادآور و احتمالاً نیازمند شیوه های درمان با اطلاعات تخصصی هستند، می پردازند.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور در ادامه ضمن ارائه گزارش 6 ماهه از اندازه تماس گیرندگان با خط ملی اعتیاد اعلام کرد: از ابتدای سال 1400 تا انتها مهرماه، 281 هزار و 276 نفر با خط ملی اعتیاد تماس پیروز داشته اند و به این ترتیب تا انتها مهرماه به 95.11 درصد تماس گیرندگان پاسخ داده شده است.

به گفته وی، 82 درصد این تماس گیرندگان زن بودند که مادران و همسران بیشترین تماس گیرنده ها را تشکیل داده اند.

رضوان مدنی در پاسخ به این سوال که شایع ترین سوالات تماس گیرندگان با خط ملی اعتیاد طی ماه گذشته چه بوده است؟ شرح داد: به ترتیب، درخواست یاری و هدایت در خصوص ترغیب فرد معتاد برای درمان، درخواست دستگیری فرد معتاد به دلیل آزار و اذیت خانواده و درخواست هدایت برای انتخاب مرکز ترک اعتیاد از شایع ترین سوالات تماس گیرندگان طی ماه گذشته بوده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 آذر 1400 بروزرسانی: 7 آذر 1400 گردآورنده: gsaffron.ir شناسه مطلب: 305

به "همسران و مادران؛ بیشتر تماس گیرندگان با خط ملی اعتیاد، دستگیری معتاد؛ شایعترین درخواست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همسران و مادران؛ بیشتر تماس گیرندگان با خط ملی اعتیاد، دستگیری معتاد؛ شایعترین درخواست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید