گنج عظیمی که ربات ها از کف دریا بیرون می کشند

به گزارش زعفران، احتیاج به مواد معدنی برای فراوری باتری رو به رجحان است و بسیاری از این مواد روی سنگ های کف اقیانوس وجود دارند. اکنون، شرکتی به نام Impossible Metals (فلزات غیرممکن) روشی ارایه نموده است که امکان استخراج این مواد را از کف اقیانوس و دریا به روشی پایدار فراهم می نماید.

گنج عظیمی که ربات ها از کف دریا بیرون می کشند

یک شرکت رباتیک پیروز به ساخت اولین ربات معلق به منظور استخراج پایدار مواد معدنی دریا ها و اقیانوس ها شده است.

احتیاج به مواد معدنی برای فراوری باتری رو به رجحان است و بسیاری از این مواد روی سنگ های کف اقیانوس وجود دارند. اکنون، شرکتی به نام Impossible Metals (فلزات غیرممکن) روشی ارایه نموده است که امکان استخراج این مواد را از کف اقیانوس و دریا به روشی پایدار فراهم می نماید.

کف دریا ها با سنگ های چندفلزی (polymetallic nodules) پوشیده شده است. سنگ های چندفلزی سنگ هایی هستند که با فلزات مختلف پر شده اند.

شرکت یاد شده به تازگی اثبات نموده است که می توان این سنگ ها را بدون لایروبی با گاوآهن های مخرب بزرگ و با به کارگیری دقت و یادگیری هوشمند جمع آوری کرد. روش آن ها شامل استفاده از اولین ربات استخراج انتخابی مواد معدنی زیر آب به نام اورِکا 1 (Eureka 1) است.

این سنگ ها مملو از لیتیوم، نیکل و بعلاوه کبالت هستند و منبع پایدارتری را برای فراوری باتری فراهم می نمایند که مستلزم استخراج کربن فشرده نیست؛ ضمن اینکه از مسائل ژئوپلیتیکی (سیاست جغرافیایی) مرتبط با استخراج این مواد معدنی در منطقه ها جنگی یا کشور هایی که امنیت پایداری ندارند، جلوگیری می نماید.

سازندگان اورکا 1 می گویند: این ربات ها کف دریا را لمس نمی نمایند. ما در حال طراحی ناوگانی از وسایل نقلیه رباتیک زیر آب هستیم که به کشتی متصل نیستند. آن ها با بستر دریا تماس ندارند و در بالای آن شناور می شوند.

هنگامی که ربات در نزدیکی کف دریا شناور می گردد، یک رایانه مجهز به هوش مصنوعی، سنگ ها را با استفاده از بازو های خرچنگ مانند می گیرد و آن ها را به وسیله یک شلنگ وارد محفظه جمع آوری می نماید.

با استفاده از این روش می توان از ورود صدمه جدی به بستر دریا و نابودی تنوع زیستی و توده های رسوبات بزرگ جلوگیری کرد.

سازندگان این ربات امیدوارند بتوانند تا سال 2026 اورکا 1 را به فراوری انبوه برسانند.

منبع: ایرنا

منبع: فرادید
انتشار: 20 دی 1401 بروزرسانی: 20 دی 1401 گردآورنده: gsaffron.ir شناسه مطلب: 621

به "گنج عظیمی که ربات ها از کف دریا بیرون می کشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گنج عظیمی که ربات ها از کف دریا بیرون می کشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید