تورهای چین: آماده سازی ارتش چین برای نابودی بی سر و صدای بنادر دشمن

به گزارش زعفران، یکی از افسران نیروی دریایی ارتش آزادی بخش خلق چین در پی آزمایش اخیر یک بمب که ظاهراً برای شبیه سازی حمله به یک بندر انجام شد، گفت ارتش چین به این فکر می نماید چگونه بندر مورد استفاده نیروی دریایی دشمن را مخفیانه منهدم کند تا توانایی های دشمن را برای جنگیدن مختل سازد.

تورهای چین: آماده سازی ارتش چین برای نابودی بی سر و صدای بنادر دشمن

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به نقل از پایگاه بیزینس اینسایدر، ارتش چین اخیرا با همکاری یک آموزشگاه تحقیقات نیروی دریایی این ارتش، بمب هایی در زیر آب در بندری ناتعیین را منفجر کرد.

حسگرهای نصب شده در چند نقطه ساختاری مهم داده هایی را در خصوص آسیب های وارده به بندر محل وقوع آزمایش جمع آوری کردند. رسانه های چینی می گویند، این داده ها پشتیبانی علمی را از حمله به بنادر متخاصم در یک جنگ واقعی فراهم می آورند.

بر اساس گزارش شبکه دولتی سی سی تی وی چین، این آزمایش اولین آزمایش در نوع خود بوده است که به وسیله ارتش چین اجرا شد. رسانه های چینی زمان انجام این آزمایش را اعلام نکرده و تنها اشاره کردند که این آزمایش به تازگی صورت گرفته است.

آزمایش اخیر به آنالیز تأثیری که تسلیحات مختلف ممکن است بر یک بندر فعال در یک سناریوی جنگ واقعی داشته باشند، پرداخت و براساس گزارش ها، این انفجار، پایانه محل وقوع آزمایش را ویران کرد.

ژائو پنگدو که رسانه های چینی از او به عنوان یک کاپیتان و معاون مدیر برنامه آزمایش تخریب بندر نیروی دریایی توصیف کردند، در مصاحبه خود با شبکه سی سی تی وی، تفکری را که ارتش در پشت این آزمایش داشت، برجسته ساخت.

ژائو گفت که پایگاه ها و بنادر نیروی دریایی اهداف ارزشمندی هستند زیرا از آنها برای پشتیبانی از کشتی های لجستیکی مامور نقل و انتقال مهمات، سوخت و سایر تجهیزات ضروری به خطوط مقدم نبرد استفاده می گردد.

طبق گزارش رسانه گلوبال تایمز، او به رسانه های چینی گفت: اگر بتوانیم از راه های پنهانی مانند انفجارهای زیر آب برای نابود کردن بنادر استفاده کنیم، می توانیم پتانسیل جنگی دشمن را از بین ببریم.

بعلاوه یک تحلیلگر نظامی ناشناس در پکن هم به این رسانه وابسته به دولت چین گفت که حمله به بنادر کلیدی می تواند استراتژی آمریکا در راستای پراکنده ساختن نیروهایش در سراسر منطقه هند-اقیانوسیه را به وسیله تهدید خطوط تدارکاتی حیاتی مورد احتیاج نیروهای آمریکایی برای عملیات موثر تضعیف کند.

رسانه ها در گزارش هایشان در خصوص آزمایش انهدام بندر نیروی دریایی به وسیله ارتش چین شرح ندادند که چین چگونه بمب های زیر آبی را احتمالاً در زیر آتش شدید به بندر خصوص استفاده نیروهای دشمن می رساند. تعیین نیست که آیا چین برای این منظور در پی نفوذ با تجهیزات سرنشین دار، سیستم های اتوماتیک، زیردریایی ها، مین ها یا رویکردهای دیگر است.

برایان کلارک، افسر سابق نیروی دریایی آمریکا و کارشناس امور دفاعی در مؤسسه هادسون گفت که حمله به یک بندر نیروی دریایی آمریکا در حرف آسان تر است تا در عمل. او به بیزینس اینسایدر گفت که مهاجمان باید برای این منظور از موانع امنیتی، شبکه های مخصوص متوقف کردن شناورها و حسگرهای صوتی مخصوص شناسایی غواصان، گشت ها و سایر اقدامات متقابل رد شوند. با این حال خطر در بنادر غیرنظامی بیشتر است، با توجه به اینکه آنها به خوبی بنادر نظامی دفاع نمی شوند.

از آنجایی که آزمایش اخیر اولین آزمایش در نوع خود بود که چین انجام داده، ارتش چین ممکن است هنوز در حال آنالیز پاسخ به این سؤالات باشد، اما این آزمایش به وضوح نشان دهنده مقدار علاقه آنها به توسعه این قابلیت رزمی است.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 28 آبان 1400 بروزرسانی: 28 آبان 1400 گردآورنده: gsaffron.ir شناسه مطلب: 296

به "تورهای چین: آماده سازی ارتش چین برای نابودی بی سر و صدای بنادر دشمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تورهای چین: آماده سازی ارتش چین برای نابودی بی سر و صدای بنادر دشمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید