ایرانی ها چند خانه تازه در ترکیه خریدند؟

به گزارش زعفران، رئیس خانه اقتصاد ایران و ترکیه می گوید که با وجود تغییراتی که اقتصاد جهان پس از شیوع کرونا تجربه نموده، همچنان مسکن یکی از مهم ترین پیشران های اقتصاد ترکیه به تعداد می رود.

ایرانی ها چند خانه تازه در ترکیه خریدند؟

بهترین تجربه سفر را با بهترین تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

به گزارش ایسنا، جلال ابراهیمی اظهار کرد: در اقتصاد ترکیه، پیمانکاران حوزه ساختمان، ارزآوران خالص به تعداد می فرایند، زیرا با فروش محصولات خود به شهفرایندان خارجی، در سال های گذشته توانسته اند عایدی های ارزی مهمی را نصیب دولت ترکیه نمایند.

به گفته وی، با وجود مشکلاتی که اقتصاد ترکیه در ماه های گذشته و تحت تاثیر شیوع کرونا با آن روبرو بود، بخش مسکن توانسته حرکت رو به جلو خود را از سر بگیرد تا نیمه امسال میلادی، فروش مسکن به خارجی ها 44 درصد افزایش پیدا نموده است.

رئیس خانه اقتصاد ایران و ترکیه با بیان اینکه بانک های این کشور برای افزایش توان خرید، نرخ بهره وام مسکن را کاهش داده اند، اظهار کرد: همین سیاست های حمایتی باعث شده که تنها در یک ماه، 134 هزار واحد مسکونی در ترکیه به فروش برود که از این تعداد، 683 واحد سهم ایرانی ها بوده است.

ابراهیمی با اشاره به تداوم فرایند افزایشی قیمت مسکن ترکیه در ماه های گذشته، شرح داد: براورد ها نشان می دهد در یک ماه گذشته، میانگین قیمت خانه در ترکیه 3.9 درصد افزایش یافته و نرخ واقعی سالانه هم بیش از 10 درصد رشد نموده است.

وی ادامه داد: در میان شهر های اصلی، بالاترین رشد قیمت مسکن در یک ماه گذشته به آنکارا با 4.3 درصد اختصاص دارد و پس از آن ازمیر با 3.6 و استانبول با 2.8 درصد قرار گرفته اند. در فرایند یک ساله هم قیمت خانه در ازمیر حدودا 30 درصد، استانبول 27 و آنکارا 26 درصد افزایش یافته است.

رئیس خانه اقتصاد ایران و ترکیه درباره جزئیات آمار های بازار مسکن ترکیه در ماه های گذشته هم گفت: فروش مسکن در مقایسه با ماه قبل دو برابر شده و در ماه ژوئن به 134 هزار و 731 واحد رسیده است که یکی از دلیل های آن کاهش نرخ بهره بانکی برای خرید مسکن از سوی بانک های دولتی است و استانبول با 25833 واحد بیشترین سهم در فروش و آنکارا با 13 هزار در مرحله دوم است.

ابراهیمی اضافه نمود: در میان کشور های خارجی عراقی ها با خرید 773 واحد خانه در ماه گذشته اصلی ترین مشتریان خارجی خانه در ترکیه بوده اند و ایران با 683 واحد در رده بعدی قرار گرفته است. شهفرایندان روسیه، افغانستان و آلمان هم در رتبه های بعدی قرار گرفته اند.

ترکیه در سال های گذشته به مقصد تجاری و سرمایه گذاری بسیاری از ایرانی ها بدل شده و از این رو شهفرایندان ایران در سال های گذشته یکی از اصلی ترین مشتریان خانه در ترکیه بوده اند.

پیش از شیوع کرونا، ترکیه مقصد مسافرتی بسیاری از شهفرایندان ایران هم به تعداد می رفت، اما در ماه های گذشته تعداد این مسافران به شکلی جدی کاهش پیدا نموده است.

منبع: فرارو
انتشار: 29 مرداد 1400 بروزرسانی: 29 مرداد 1400 گردآورنده: gsaffron.ir شناسه مطلب: 194

به "ایرانی ها چند خانه تازه در ترکیه خریدند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایرانی ها چند خانه تازه در ترکیه خریدند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید