این جنگنده ترکیه جایگزین F، 16 آمریکایی می گردد!، عکس

به گزارش زعفران، ترکیه در پی جایگزینی ناوگان F-16 خود با یک جت جنگنده نسل پنجم فراوری داخل با نام TAI KAAN است که قبلاً TF-X نامیده می شد.

این جنگنده ترکیه جایگزین F، 16 آمریکایی می گردد!، عکس

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، جنگنده رادارگریز، دو موتوره و فزونی هوایی در همه شرایط آب و هوایی به وسیله صنایع هوافضای ترکیه با شرکت چند ملیتی بریتانیایی BAE Systems به عنوان پیمانکار فرعی فراوری می گردد. برای کاهش بار مالی این پروژه، آنکارا در حال حاضر در پی شرکای خارجی برای یاری به توسعه است.

پس از تکمیل، انتظار می رود TAI KAAN قابلیت های نسل بعدی را در اختیار ارتش ترکیه قرار دهد. خرید بعلاوه برای سایر کشورهایی که مایل به تهیه این جنگنده هستند، آزاد خواهد بود.

قرارداد اصلی برنامه طراحی و توسعه بومی TAI KAAN در 5 اوت 2016 بین معاونت صنایع دفاعی (SSM) وزارت دفاع ملی ترکیه و هوافضای ترکیه امضا شد. پس از تکمیل ساخت این هواپیما، انتظار می رود تا سال 2070 در خدمت ارتش ترکیه باقی بماند.

از آنجایی که TAI KAAN هنوز در حال توسعه است، مشخصات آن در معرض تغییر است. با این حال، یک نمای کلی از طراحی مورد انتظار در وب سایت هوافضای ترکیه در دسترس است.

انتظار می رود این هواپیما دارای طول بال های چهارده متر، طول بیست و یک متر و ارتفاع شش متر باشد. پیش بینی می گردد تای کان نیروی رانش موتور 2×29000 پوندی، حداکثر سرعت 1.8 ماخ و سقف خدمات بالای پنجاه و پنج هزار پا را ارائه دهد.

با توجه به محدودیت های مالی ناشی از مسائل مالی مداوم، ترکیه در پی شرکای خارجی برای کاهش بار مالی برنامه نسل بعدی جت های جنگنده خود است.

منبع: greekreporter

پیدا شدن اف 35 گمشده ارتش آمریکا/ جنگنده ای که زامبی شد

نابودی زیردریایی مشهور روسیه با موشک انگلیسی/ عکس

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 29 شهریور 1402 بروزرسانی: 29 شهریور 1402 گردآورنده: gsaffron.ir شناسه مطلب: 725

به "این جنگنده ترکیه جایگزین F، 16 آمریکایی می گردد!، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این جنگنده ترکیه جایگزین F، 16 آمریکایی می گردد!، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید