برترین ایده ها چه ویژگی های مشترکی دارند؟

به گزارش زعفران، ایده های خوب و بزرگ یک شبه ارائه نمی شوند

اگر تابه حال به فکر راه اندازی یک کسب و کار افتاده باشید احتمالا می دانید که همه چیز با داشتن یک ایده خوب شروع می گردد. هرچقدر ایده شما جالب تر باشد و در راستای رفع کردن نیازهای بازار طراحی شده باشد شانس موفقیت بیشتری خواهد داشت. مطرح کردن ایده های تازه و جالب تنها مختص افراد خلاق نیست هر شخصی که انگیزه کافی برای این کار داشته باشد می تواند با انجام یکسری تمرین ها مغز خود را برای این کار پروش دهد. برای آشنایی بیشتر با این راه ها می توانید آموزش چگونگی پرورش ایده های تازه را مطالعه کنید. از آنجایی که طبق اعلام آمار بیشتر کسب و کارهای کوچک در 4 سال اول راه اندازی با شکست روبرو می شوند پس می توان نتیجه گرفت که بزرگ و کارآمد بودن یک ایده نقش پررنگی در موفقیت کسب و کار خواهد داشت. در ادامه این مقاله خبرنگاران به آنالیز ویژگی های مشترک ایده های بزرگ می پردازیم.

برترین ایده ها چه ویژگی های مشترکی دارند؟

1- ایده های بزرگ می توانند ارزیابی شوند

این روزها امکان ارزیابی کردن ایده ها به واسطه پیشرفت تکنولوژی بسیار آسان شده است. به عنوان مثال در زمان های قدیم شرکت هایی مانند کوکاکولا برای اینکه ایده تأسیس شعبات خود را ارزیابی نمایند مجبور بودند که شعبه خود را به صورت فیزیکی در آن منطقه افتتاح نموده و تمام امکانات آن را فراهم نمایند و بعد از گذشت مدتی ببینند که آیا توانسته اند به هدف خود برسند یا خیر. اما در مقایسه زمانی که شرکت واتس اپ به فیسبوک فروخته شد، تنها 55 کارمند داشت و توانست 420 میلیون کاربر تازه به فیسبوک اضافه کند. بنابراین در پی ایده هایی باشید که با استفاده از امکانات پیشرفته تکنولوژی قابلیت تحلیل و ارزیابی شدن را داشته باشند.

2- ایده های بزرگ تکرار شونده هستند

تمام ایده های بزرگ یک شبه ساخته نمی شوند. ترتیب ساخته شدن بسیاری از آن ها به این صورت است که کارآفرینان ابتدا یک مشکل خوب را در یک صنعت رو به رشد شناسایی می نمایند و ایده های خود را به صورت تکرار شونده ارائه می دهند. به عنوان مثال اگر ایده راه اندازی یک سایت جواب نداد سعی می نمایند اپلیکیشن آن را بسازند. بسیاری از کسب و کارهای بزرگ به این صورت شکل گرفته اند. برخی از ایده ها احتیاج دارند که جایگاه مناسب خودشان را پیدا نمایند بنابراین باید به صورت تکرار شونده حالت های مختلف را امتحان نمایند تا درنهایت به پیروزیت برسند.

3- ایده های بزرگ استحکام دارند

ایده هایی پیروز هستند که ارائه دهندگان آن ها میدان مبارزه را به راحتی ترک ننمایند. و در این زمینه افرادی پیروز هستند که واقعا می خواهند برنده شوند و از شکست خوردن در این راستا نمی ترسند. ایده ها به وسیله سازندگان آن ها شکل می گیرند نه سختی هایی که در راستا محقق شدنشان قرار گرفته است.

منبع: الی گشت
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: gsaffron.ir شناسه مطلب: 466

به "برترین ایده ها چه ویژگی های مشترکی دارند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین ایده ها چه ویژگی های مشترکی دارند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید