طرز تهیه پنیر خانگی تنها با 9 قاشق سرکه

به گزارش زعفران، برای درست کردن یک پنیر خوشمزه برای وعده های صبحانه، نیازی نیست که تجربه داشته باشید؛ با این رسپی برترین پنیر را درست کنید.

طرز تهیه پنیر خانگی تنها با 9 قاشق سرکه

در وعده صبحانه ما ایرانی ها پنیر اهمیت بسیاری دارد؛ به همین لیل است که طعم های مختلفی از پنیر در بازار موجود است؛ اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که به پنیر علاقه دارید، با آموزش طرز تهیه پنیر خانگی، خودتان به راحتی می توانید در خانه با کمترین مبلغ پنیر دلخواه خود را درست کنید؛ در این مطلب از خبرنگارانمگ با ما همراه باشید تا برترین دستور تهیه پنیر خانگی را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای طرز تهیه پنیر خانگی

  • شیر پر چرب 3 کیلوگرم
  • سرکه 9 قاشق غذاخوری
  • نمک 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه پنیر با سرکه و نمک

روش تهیه پنیر خانگی انواع مختلفی دارد و شما می توانید به جای سرکه از مایه پنیر بهره ببرید؛ اما این روش بسیار ساده تر و کم هزینه تر است.

مرحله اول طرز تهیه پنیر خانگی

در ابتدا شیر پرچرب را درون یک قابلم مناسب ریخته و روی حرارت ملایم گاز قرار دهید تا به جوش آید. (برای طعم بهتر پنیر می توانید از شیر محلی بهره ببرید.)

مرحله دوم

در این مرحله توجه داشته باشید که برای هر یک کیلو شیر به 3 قاشق سرکه احتیاج دارید؛ بعد از اینکه شیر جوش آمد باتوجه به مقدار آن، سرکه را اضافه می کنیم. در این مرحله باید شیر را به خوبی هم زد تا با سرکه مخلوط گردد و دلمه ببندد، سپس اجازه دهید دَلَمه های به وجود آمده پنیری شکل شوند.

مرحله سوم طرز تهیه پنیر خانگی

در این مرحله دلمه های تشکیل شده را با استفاده از ملاقه، درون یک پارچه توری تمیز بریزید و آویزان کنید؛ توجه داشته باشید باید زیر توری یک کاسه قرار دهید تا آب پنیر درون آن بریزد.

مرحله چهارم

بعد از آنکه آب پنیر به طور کامل خارج شد، پنیر را درون یک آبکش قرار دهید و روی آن یک جسم سنگین وزن بگذارید تا تکه های پنیر به هم بچسبند؛ اجازه دهید پنیر به مدت 3 تا 4 ساعت در این حالت بافی بماند تا شکل بگیرد.

مرحله پایانی طرز تهیه پنیر خانگی

بعد از گذشت 4 ساعت پنیر شما آماده است و می توانید آن را درون یخچال بگذارید؛ برای درست کردن آب پنیر نیز، مقداری نمک را به آب به جامانده از شیر اضافه کنید و به خوبی هم بزنید تا نمک به صورت کامل درون آب پنیر حل گردد. در نهایت پنیر را برش زده و درون آب نمک قرار دهید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 25 مرداد 1402 بروزرسانی: 25 مرداد 1402 گردآورنده: gsaffron.ir شناسه مطلب: 713

به "طرز تهیه پنیر خانگی تنها با 9 قاشق سرکه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه پنیر خانگی تنها با 9 قاشق سرکه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید