جایگزین پژو پارس معرفی گردید ، توقف فراوری پس از 23 سال!

به گزارش زعفران، جایگزین پژو پارس معرفی گردید و پژو پارس پایان پس از 23 سال به فراوری خود پایان می دهد. تکلیف مشتریان ثبت نام نموده چیست و جایگزین این خودرو چه زمانی معرفی می گردد؟

جایگزین پژو پارس معرفی گردید ، توقف فراوری پس از 23 سال!

خبرنگاران - مجتبی اسماعیلی: پژو پارس با حضور 23 ساله روی خط فراوری ایران خودرو، یکی از رکورد داران مدت فراوری در کشور و حتی دنیا است! اما حالا خبرها حکایت از توقف فراوری این محصول و معرفی جایگزین پژو پارس دارند. پژو پارس اخیرا هم جهت پاس کردن یک سری از استانداردها، تحت یک تغییر ظاهری در سپر و چراغ جلو نهاده شد. البته استفاده از چراغ های وانت آریسان و طرح نا زیبای تازه این محصول، داد همه را در آورد. تا جایی که عظیمی مدیر عامل ایران خودرو در همین زمینه به امین آزاد سر دبیر خبرنگاران گفت: این تغییرات فقط برای پاس کردن یک سری از استانداردها است و فراوری این خودرو تا خاتمه سال متوقف می گردد.

حالا به نظر می رسد این وعده محقق شد و فراوری پژو پارس برای همواره متوقف می گردد. اما سوال اینجاست که جایگزین پژو پارس چیست و تکلیف کسانی که این خودرو را در سامانه یکپارچه ثبت نام نموده بودند چیست؟

تعهدات پیشین پژو پارس ایفا می گردد

لازم به ذکر است که متوقف شدن فراوری خودروی پژو پارس، پس از تحویل خودرو به مشتریانی است که قبلا این خودرو را ثبت نام کردند. هر چند ممکن است بعضی از تعهدات نیز با خودروهای تازه جایگزین شوند. اما جایگزین پژو پارس چیست؟

جایگزین پژو پارس

به بیان بعضی از منابع مطلع، خودروی سمند سورن پلاس با موتور XUP قرار است جایگزین پژو پارس گردد. اخیرا هم پژو پارس با موتور بهینه شده XU7 پلاس یا XUP عرضه شد که توانی معادل 97 اسب بخار و گشتاور 146 نیوتون متر را دارد. این پیشرانه قرار است روی خودروی سمند سورن پلاس که اکنون از موتور EF7 استفاده می نماید، قرار بگیرد.

دلیل توقف فراوری پژو پارس

پژو پارس از سال 1379 تا کنون بدون هیچ تغییر خاصی در ظاهر و با تغییراتی در داشبورد و کابین در حال عرضه است. هر چند پژو پارس جزو سودده ترین محصولات ایران خودرو است اما ظاهرا این خودرو دیگر قادر به پاس کردن استانداردهای تازه نیست و به همین دلیل فراوریش متوقف خواهد شد. صندلی های راحت، فضای داخلی خوب، شتاب راضی کننده (در نسخه XUP)، سواری و هندلینگ نسبتا مناسب از مزایای پژو پارس هستند. در مقابل نیز طراحی بسیار قدیمی، موتور هشت سوپاپ، ایمنی ضعیف بدنه و امکانات کم از جمله معایب این خودرو هستند. هر چند که جایگزین پژو پارس یعنی سمند سورن پلاس نیز خود محصولی قدیمی است که تنها دستی به سر و رویش کشیده شده، اما با نصب تجهیزات تازه مانند سیستم کنترل پایداری، مانیتور، TPMS و…، قابل تحمل تر از پژو پارس به نظر می رسد.

پژو 207 شش سرعته دستی و اتومات مقایسه شدند / کدامیک برنده شد؟

سراتو 2014 و بهمن رسپکت تست و مقایسه شدند/ خودرو کره ای کارنموده یا چینی صفر؟

آزمایش فنی ریرا برای اولین بار در ایران / عملکرد ریرا در گرمای اهواز

تاخیر در تحویل سورن پلاس به چه دلیل است؟ / اعلام زمان حدودی تحویل

کراس اوور ریرا به فراوری انبوه می رسد / فهرست آپشن های قطعی ریرا اعلام شد

تارا V3 تحت فشار آنالیز شد / تفاوت فنی اش با تارا معمولی چیست؟

خودروهای یک میلیارد تومانی بازار را بشناسید / کدام یک ارزش خرید دارند؟

منبع: بیت ران
انتشار: 8 آذر 1402 بروزرسانی: 8 آذر 1402 گردآورنده: gsaffron.ir شناسه مطلب: 732

به "جایگزین پژو پارس معرفی گردید ، توقف فراوری پس از 23 سال!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جایگزین پژو پارس معرفی گردید ، توقف فراوری پس از 23 سال!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید