راهنمای خرید برترین گوشی تا 8 میلیون؛ مدل های کاربرپسند و مالی

به گزارش زعفران، هنگام خرید یک گوشی هوشمند، کاربران احتیاج دارند تا ضمن در نظر گرفتن اولویت های خود، فاکتورهای مختلفی را در گوشی های هوشمند موجود در بازار مورد آنالیز قرار دهند و بدون شک، یکی از مهم ترین این موارد برچسب قیمتی آن هاست. اگر شما بودجه محدودی را برای خرید یک گوشی هوشمند در نظر گرفته اید، پیشنهاد می کنیم که همراه خبرنگاران در راهنمای خرید برترین گوشی تا 8 میلیون تومان باشید، چرا که در این مطلب قصد داریم چند گوشی هوشمند باکیفیت و با ارزش خرید بالا از برندهای مختلف در بازار را به شما معرفی و آنالیز کنیم تا برای پیدا کردن مناسب ترین گزینه خرید وقت زیادی را صرف نکنید.

راهنمای خرید برترین گوشی تا 8 میلیون؛ مدل های کاربرپسند و مالی

گلکسی F22؛ برترین گوشی سامسونگ از نظر باتری و شارژدهی تا 8 میلیون تومان

اگر جزو آن دسته از کاربرانی هستید که هنگام خرید یک گوشی هوشمند، اندازه شارژدهی و ظرفیت باتری آن برای شما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، گلکسی F22 به عنوان برترین گوشی سامسونگ از لحاظ باتری تا 8 میلیون تومان در بازار، می تواند حداقل در این زمینه به احتیاج شما پاسخ دهد. اگرچه سری F نسبت به سری A سامسونگ محبوبیت کمتری دارند، اما گلکسی F22 توانسته رضایت حدود 92 درصد از خریدارانش در خبرنگاران را به دست آورد.

این گوشی هوشمند میان رده سامسونگ که سال 2021 روانه بازار شده، مجهز به یک نمایشگر 6.4 اینچی از جنس Super AMOLED است که کیفیت تصویر مناسبی دارد و محتواهای ویدیویی را با رزولوشن 720 در 1600 پیکسل برای کاربران به نمایش می گذارد. علاوه بر این، باید به پشتیبانی از رفرش ریت 90 هرتزی و حداکثر روشنایی 600 نیتی نمایشگر این گوشی هوشمند اشاره کنیم که برای استفاده کاربران در زیر نور شدید آفتاب کار راه انداز خواهد بود. سامسونگ به عنوان قلب تپنده این گوشی هوشمند خود از پردازنده 12 نانومتری هلیو G80 مدیاتک استفاده نموده که 4 یا 6 گیگابایت حافظه رم و 64 یا 128 گیگابایت حافظه داخلی آن را در امر پردازش کمک می نمایند.

بعلاوه نباید پردازنده گرافیکی Mali-G52 MC2 این گوشی را نیز از قلم بیندازیم. Galaxy F22 در اجرای بازی های محبوب و اپ های کاربردی عملکرد خوب و قابل قبولی دارد. حتی در اجرای بازی های سنگین مثل کال آف دیوتی موبایل، آسفالت 9 و PUBG موبایل هم می توانید روی این گوشی هوشمند تا حدودی حساب باز کنید؛ البته پیشنهاد می کنیم که تنظیمات گرافیکی این چنین بازی هایی را برای این گوشی هوشمند روی حالت Low قرار دهید تا عملکردی روان و بدون لگ را شاهد باشید. سیستم عامل اندروید 11 که قابل ارتقاء به اندروید 13 نیز است به صورت پیش فرض روی این گوشی نصب شده و رابط کاربری One UI core 5.1 را نیز اجرا خواهد نمود.

سیستم دوربین این گوشی هوشمند میان رده سامسونگ چهار سنسور را درون یک ماژول مربعی شکل جای داده که شامل سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی، اولترا واید 8 مگاپیکسلی و دو سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو و عمق میدان می گردد. دوربین اصلی این گوشی قابلیت فیلم برداری 1080P با سرعت 30 فریم بر ثانیه را به کاربران ارائه می دهد و دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی آن نیز، عکس های خوبی را به ثبت می رساند. گل سرسبد ویژگی های این محصول، باتری پرظرفیت 6000 میلی آمپر ساعتی آن است که حداقل سه روز کامل در استفاده عادی به شما شارژدهی ارائه می دهد و از سرعت شارژ 15 واتی نیز پشتیبانی می نماید.

این گوشی مجهز به جک 3.5 میلی متری صدا برای استفاده کاربران است و فضای ذخیره سازی آن را نیز می توان با استفاده از کارت حافظه SD افزایش داد. از دیگر ویژگی های این گوشی هوشمند سامسونگ می توان به حسگر اثر انگشت روی لبه اشاره نمود.

پوکو M5s؛ برترین گوشی پوکو تا 8 میلیون تومان در بازار

اگر قصد شما از خرید یک گوشی هوشمند مالی، اجرای بازی های سنگین و اپلیکیشن های به روز است، احتمالاً پوکو M5s به عنوان یک گوشی هوشمند باکیفیت در رنج قیمتی 8 میلیون تومان در بازار می تواند توجه شما را جلب کند. این گوشی هوشمند در رنج قیمتی خود ارزش خرید بسیار بالایی دارد و رضایت حدود 91 درصدی خریداران نیز در خبرنگاران ، مهر تأییدی برای این موضوع است. طراحی گوشی های پوکو همیشه مجذوب کنندهیت های خاصی میان کاربران داشته و این موضوع در خصوص پوکو M5s نیز به خوبی صدق می نماید.

این میان رده مجذوب کننده غول فناوری چینی که حدود یک سال از زمان عرضه آن می گذرد، مجهز به یک نمایشگر 6.43 اینچی از جنس AMOLED است که تصاویر را با وضوح 1080 در 2400 پیکسل برای کاربران به نمایش می گذارد و از رفرش ریت 90 هرتزی نیز پشتیبانی می نماید. حداکثر روشنایی نمایشگر این گوشی 1100 نیت است و چگالی تصویر آن نیز به 409 پیکسل در هر اینچ می رسد. گوریلا گلس کورنینگ 3 نیز به عنوان محافظ نمایشگر در این گوشی به انجام وظیفه می پردازد تا کاربران از این بابت نگرانی نداشته باشند. پردازنده 12 نانومتری هلیو G95 به عنوان قلب تپنده این گوشی در نظر گرفته شده که برای استفاده روزمره عملکرد بسیار خوبی دارد. این پردازنده بازی های سنگین را نیز اجرا می نماید، اما بهتر است که آن ها را با گرافیک Low اجرا کنید تا تجربه روانی از آن ها داشته باشید.

بعلاوه نباید پردازنده گرافیکی Mali-G76 MC4 و 64 یا 128 یا 265 گیگابایت حافظه داخلی و 4 یا 6 یا 8 گیگابایت حافظه رم این گوشی را از قلم بیندازیم که کاربران با توجه به احتیاجشان می توانند دست به انتخاب آن بزنند. امکان فضای ذخیره سازی گوشی با استفاده از کارت حافظه میکرو SD نیز وجود دارد. سیستم عامل اندروید 12 به همراه رابط کاربری MIUI 13 تجربه بسیار خوبی را به کاربران ارائه می دهند. چهار سنسور دوربین درون ماژول مستطیلی شکل، روی بدنه پشتی این گوشی برتر پوکو دیده می گردد. سنسور اصلی این گوشی 64 مگاپیکسلی است و در کنار آن نیز، سنسور 8 مگاپیکسلی اولترا واید و دو سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو و عمق میدان به چشم می خورد.

قابلیت فیلم برداری 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه در این گوشی هوشمند نیز در دسترس کاربران قرار گرفته است که برای یک گوشی در این رنج قیمتی بسیار عالی محسوب می گردد. بعلاوه نباید دوربین 13 مگاپیکسلی سلفی این گوشی را از قلم انداخت. انرژی این گوشی هوشمند از جانب باتری 5000 میلی آمپر ساعتی تأمین می گردد که از سرعت شارژ 33 نیز پشتیبانی می نماید و در عرض حدود 60 دقیقه به طور کامل شارژ از صفر تا صد درصد شارژ می گردد. از دیگر مشخصه های بسیار خوب این گوشی می توان به داشتن اسپیکرهای استریو و پشتیبانی از جک 3.5 میلی متری به همراه حسگر اثر انگشت اشاره نمود.

آنر X8a؛ برترین گوشی آنر از لحاظ دوربین تا 8 میلیون تومان در بازار

گوشی های هوشمند میان رده آنر توانسته اند با بهره بردن از مشخصات فنی مناسب و قیمتی ارزان عملکرد بسیار خوبی را به نمایش بگذارند و از جمله برترین آن ها می توان به آنر X8a اشاره نمود. این گوشی سیستم دوربین باکیفیتی دارد که در مجموع برای کاربرانی که به هدف عکاسی در پی خرید یک گوشی هوشمند مالی هستند، کاملاً مناسب است. طراحی این گوشی ممکن است شما را به یاد گوشی های آیفون بیندازند که این موضوع به علت چیدمان دوربین ها در پنل پشتی این گوشی است.

گوشی هوشمند آنر X8a مجهز به یک نمایشگر 6.7 اینچی از جنس IPS LCD است که از رفرش ریت 90 هرتزی پشتیبانی می نماید و محتواهای تصویری را با رزولوشن 1080 در 2340 به کاربران ارائه می نماید. حدود 89.6 درصد از نمای روبه رویی این گوشی را صفحه نمایش به خودش اختصاص داده و حاشیه های تقریباً باریکی نیز اطراف نمایشگر این گوشی به چشم می خورند. وزن مناسب و سبک 179 گرمی این گوشی هم سبب شده تا در استفاده طولانی مدت خستگی برای دست به همراه نداشته باشد. اما حداکثر روشنایی نمایشگر این گوشی زیاد نیست و برای استفاده در زیر نور شدید آفتاب به مشکل بر خواهید خورد.

آنر از تراشه 12 نانومتری هلیو G88 مدیاتک به عنوان قلب تپنده این گوشی هوشمند مالی بهره برده که با همراهی پردازنده گرافیکی Mali-G52 MC2، به طور کلی می تواند از پس انجام کارهای سبک روزمره شما به خوبی بر بیاید. اما برای اجرای بدون لگ و روان بازی های سنگین مثل کال آف دیوتی موبایل و آسفالت 9، بهتر است که تنظیمات گرافیکی بازی را روی حالت low قرار دهید تا مشکل جدی نداشته باشید. حافظه داخلی این گوشی هوشمند مالی آنر صرفاً به 128 گیگابایت محدود شده، اما کاربران می توانند از بین 6 یا 8 گیگابایت حافظه رم آن دست به انتخاب بزنند. متاسفانه این گوشی از درگاه کارت حافظه SD نیز پشتیبانی نمی نماید.

گل سرسبد ویژگی های این محصول سیستم دوربین آن است که سه سنسور 100 مگاپیکسلی اصلی، 5 مگاپیکسلی اولترا واید و 2 مگاپیکسلی ماکرو را درون ماژول دوربین مربعی شکل جای داده است. سنسور اصلی 100 مگاپیکسلی این گوشی عملکرد بسیار خوبی داشته و جزئیات را با دقت بسیار بالایی برای شما ثبت می نماید. قابلیت فیلم برداری این گوشی به کیفیت 1080P با حداکثر سرعت 30 فریم بر ثانیه محدود شده و روی حفره نمایشگر آن نیز یک دوربین سلفی 16 مگاپیگسلی دیده می گردد که عملکرد قابل قبولی دارد. باتری 4500 میلی آمپر ساعتی این گوشی نیز از سرعت شارژ 22.5 وات پشتیبانی می نماید و در عرض نیم ساعت، حدود 50 درصد شارژ می گردد.

اگر در پی برترین دوربین گوشی تا 8 میلیون تومان در بازار هستید، شاید انتخاب آنر X8a انتخاب درستی برای شما باشد.

ردمی نوت 11S؛ برترین گوشی شیائومی تا 8 میلیون تومان در بازار

ردمی نوت 11S را باید یکی از محبوب ترین میان رده های شیائومی به شمار آورد که با بهره بردن از مشخصات فنی مناسب، عملکرد بسیار خوبی را به نمایش گذاشته و بیش از 91 درصد از خریدارانش در خبرنگاران ، خرید این گوشی را به سایر کاربران پیشنهاد نموده اند.

این گوشی هوشمند شیائومی که محصول سال 2022 است، از یک نمایشگر 6.43 اینچی از جنس AMOLED بهره می برد که توانایی نمایش 409 پیکسل در هر اینچ را دارد و از وضوح تصویر 1080 در 2400 پیکسل بهره می برد. پشتیبانی از رفرش ریت 90 هرتزی و حداکثر روشنایی نمایشگر 1000 نیتی به همراه محافظ نمایشگر گوریلا گلس 3 نوید یک گوشی هوشمند باکیفیت را به کاربران می دهد که می توانند از آن بدون هیچ مسئله ای در زیر نور شدید آفتاب استفاده نمایند.

پردازنده 12 نانومتری هلیو G96 مدیاتک به عنوان مغز متفکر ردمی نوت 11S به ایفای نقش می پردازد و در کنار آن نیز پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC2 قرار گرفته است. پردازنده این گوشی در اجرای بازی و اپلیکیشن های کاربردی، عملکرد قابل قبولی را از خود ارائه می دهد. 6 گیگابایت حافظه رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی نیز برای این گوشی هوشمند در نظر گرفته شده که با بهره گیری از کارت حافظه میکرو SD، کاربران قادرند فضای ذخیره سازی آن را افزایش دهند. بعلاوه باید به سیستم عامل اندروید 11 و رابط کاربری MIUI 13 این گوشی نیز اشاره نمود.

پنل پشتی ردمی نوت 11S میزبان چهار سنسور اصلی 108 مگاپیکسلی، اولترا واید 8 مگاپیکسلی و دو سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو و عمق میدان است که در مجموع عملکرد بسیار خوبی دارند. بعلاوه دوربین سلفی این گوشی نیز با دقت 16 مگاپیکسلی به تصویربرداری می پردازد. این گوشی مجهز به اسپیکرهای استریو است و از جک 3.5 میلی متری صدا نیز پشتیبانی می نماید. انرژی این گوشی از جانب باتری 5000 میلی آمپر ساعتی تأمین می گردد که از سرعت شارژ 33 واتی نیز پشتیبانی می نماید و در عرض حدود 85 دقیقه به طور کامل از صفر تا صد درصد شارژ می گردد.

اگر علاقه مند به خرید برترین گوشی تا 8 میلیون تومان شیائومی هستید، ردمی نوت 11S یک انتخاب ایده آل برای شما خواهد بود.

گلکسی A24 سامسونگ

گلکسی A24، از دیگر میان رده های پرفروش و تازه سامسونگ به شمار می رود که با بودجه حداکثر 8 میلیون تومان برای خرید در دسترس کاربران قرار گرفته است و با قابلیت های خوبش توانسته رضایت حدود 90 درصد خریدارانش در خبرنگاران را به دست آورد.

این گوشی هوشمند با ارزش خرید بالا سامسونگ، نمایشگری 6.5 اینچی از جنس Super AMOLED دارد و از رفرش ریت 90 هرتزی نیز پشتیبانی می نماید. این صفحه نمایش قادر است تصاویر را با رزولوشن 1080 در 2348 به کاربران نشان دهد. تراکم پیکسلی این نمایشگر 396 پیکسل بر هر اینچ است و به لطف حداکثر روشنایی 1000 نیتی اش، کاربران به راحتی می توانند از آن در زیر نور شدید آفتاب استفاده نمایند. پردازنده شش نانومتری هلیو G99 به عنوان مغز متفکر این گوشی سامسونگ در نظر گرفته شده که عملکرد پردازشی خوبی را به کاربران ارائه می دهد، اما برای اجرای بازی های سنگین بهتر است از گرافیک پایین یا میانه بهره ببرید.

این گوشی 128 گیگابایت حافظه داخلی دارد که با استفاده از کارت حافظه میکرو SD قابل ارتقاء خواهد بود. بعلاوه نباید حافظه رم 6 گیگابایتی این گوشی را از قلم بیندازیم. سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی و سنسور اولترا واید 5 مگاپیکسلی به همراه سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو، سیستم دوربین سه گانه گلکسی گلکسی A24 سامسونگ را تشکیل می دهند. دوربین سلفی این گوشی نیز دقتی 13 مگاپیکسلی دارد. باتری 5000 میلی آمپر ساعتی گلکسی A24 از سرعت شارژ 25 وات پشتیبانی می نماید. اندروید 13 به همراه رابط کاربری One UI 5.1 از دیگر مشخصه های این گوشی هوشمند باکیفیت سامسونگ است.

ریلمی C55؛ برترین گوشی ریلمی تا 8 میلیون تومان

ریلمی C55، یکی از مجذوب کننده ترین گوشی های هوشمند مالی در بازار ایران با بودجه 8 میلیون تومان است که مشخصات فنی خوبی نیز دارد و می تواند شما را در انجام کارهای روزمره تان همراهی کند.

این گوشی هوشمند محبوب ریلمی مجهز به نمایشگر 6.72 اینچی از جنس LCD IPS است که از رفرش ریت 90 هرتزی پشتیبانی می نماید و محتواهای تصویری را نیز با وضوح 1080 در 2400 پیکسل برای کاربران به نمایش می گذارد. حداکثر روشنایی نمایشگر این گوشی به 680 نیت می رسد که برای یک گوشی هوشمند مالی قابل قبول است. ریلمی C55 از پردازنده 12 نانومتری هلیو G88 مدیاتک قدرت می گیرد و برای انجام کارهای سبک هیچ مسئله ای ندارد، اما برای انجام کارهای سنگین نمی توانید خیلی روی آن حساب کنید.

این گوشی 256 گیگابایت حافظه داخلی و 8 گیگابایت حافظه رم در دسترس کاربران قرار می دهد و از کارت حافظه میکرو SD نیز پشتیبانی می نماید. اندروید 13 به همراه رابط کاربری Realme UI 4.0 نیز روی این گوشی به صورت پیش فرض نصب شده است. دوربین اصلی مبتنی بر سنسور 64 مگاپیکسلی است و در کنار آن سنسور 2 مگاپیکسلی عمق میدان نیز دیده می شوند. این گوشی قابلیت فیلم برداری 1080P با حداکثر سرعت 60 فریم بر ثانیه را دارد و دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی آن نیز عکس های خوبی می گیرد. در نهایت باید به باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژر 33 واتی این محصول اشاره کنیم.

گلکسی A14 سامسونگ

اگر از هواداران سامسونگ هستید و در پی برترین گوشی هوشمند مالی این شرکت تا 8 میلیون تومان در بازار می گشت، گلکسی A14 تجربه خرید خوبی را برای شما رقم خواهد زد.

سامسونگ برای این گوشی یک نمایشگر 6.6 اینچی از جنس PLS LCD را در نظر گرفته که از رفرش ریت 90 هرتزی پشتیبانی می نماید و وضوح تصویر 1080 در 2408 پیکسل را به کاربران نشان می دهد. بعلاوه چگالی تصویر این نمایشگر 400 پیکسل بر هر اینچ است که نرخ مناسبی محسوب می گردد. پردازنده 5 نانومتری اگزینوس 1330 به عنوان قلب تپنده این محصول به همراه پردازنده گرافیکی Mali-G68 MP2 به انجام وظیفه می پردازند و کاربران را در اجرای بازی های محبوب و اپ های کاربردی تا حد قابل قبولی همراهی می نمایند.

کاربران می توانند از بین 4 یا 6 یا 8 گیگابایت حافظه رم و 64 یا 128 گیگابایت حافظه داخلی این گوشی دست به انتخاب بزنند. سنسور دوربین 50 مگاپیکسلی به عنوان سنسور اصلی و دو سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو و عمق میدان نیز در پنل پشتی این گوشی مالی به چشم می خورد. دوربین سلفی این محصول دقتی 13 مگاپیکسلی دارد و باتری 5000 میلی آمپر ساعتی آن نیز با شارژر 15 واتی شارژ می گردد. بعلاوه نباید اندروید 13 و رابط کاربری One UI 5.1 این گوشی را از قلم بیندازیم.

ردمی 12 شیائومی

در نهایت به معرفی و آنالیز یک محصول باکیفیت و پرامکانات دیگر از شیائومی می پردازیم یعنی ردمی 12. این گوشی هوشمند مجهز به یک نمایشگر 6.79 اینچی از جنس IPS LCD است که وضوح تصویر 1080 در 2460 پیکسلی دارد و از رفرش ریت 90 هرتزی به همراه حداکثر روشنایی نمایشگر 550 نیت نیز پشتیبانی می نماید.

هلیو G88 مدیاتک قدرت این گوشی هوشمند شیائومی را با همکاری پردازنده گرافیکی Mali-G52 MC2 تأمین می نماید که برای انجام کارهای سبک روزانه کاملاً مناسب است، اما برای کارهای سنگین آن را پیشنهاد نمی کنیم. 8 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی برای این گوشی در نظر گرفته شده و سه سنسور 50 مگاپیکسلی اصلی، 8 مگاپیکسلی اولترا واید و 2 مگاپیکسلی ماکرو در پنل پشتی جای خوش نموده اند. باتری 5000 میلی آمپر ساعتی این گوشی از سرعت شارژ 18 واتی پشتیبانی می نماید.

برترین گوشی تا قیمت 8 میلیون؛ سخن پایانی

در این مقاله به معرفی و آنالیز برترین گوشی ها از برندهای مختلف تا 8 میلیون تومان در بازار پرداختیم. تا اگر قصد خرید گوشی با این بودجه را دارید، در کمترین زمان ممکن به لیستی از برترین ها دسترسی پیدا کنید.

به نظر شما کدام یک از این گوشی ها ارزش خرید بالاتری دارد؟ لطفاً نظرات خود را در این رابطه در بخش کامنت ها با ما و سایر کاربران خبرنگاران به اشتراک بگذارید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 1 آبان 1402 بروزرسانی: 1 آبان 1402 گردآورنده: gsaffron.ir شناسه مطلب: 728

به "راهنمای خرید برترین گوشی تا 8 میلیون؛ مدل های کاربرپسند و مالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید برترین گوشی تا 8 میلیون؛ مدل های کاربرپسند و مالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید